راهنمای جامع تحصیل پزشکی در هند

تحصیل پزشکی در هند

تحصیل در هند در رشته‎های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی یک انتخاب ایده‎آل برای دانشجویان این رشته‎ها در تمام جهان است. کالج‎ها و دانشگاه‎های پزشکی در هند بیشترین تعداد پزشکان در دنیا را تولید می‎کنند. دلیل این امر را در درجه اول باید پیشرفت و گسترش چشم‌گیر کالج‎های پزشکی هند در دو دهه اخیر بخصوص در بخش خصوصی دانست. تحصیل پزشکی در هند در سال‎های اخیر در اولویت توجه قرار داشته و از همین رو سازمان تنظیم مقرره مجبور است هرگونه اصلاحات مهم در دروس پزشکی را تصویب کند. شرایط خوب تحصیل پزشکی در هند باعث شده دانشجویان زیادی از سرتاسر جهان تمایل به تحصیل پزشکی در این کشور را داشته باشند. در این مقاله سعی کردیم راهنمای جامعی از هزینه تحصیل پزشکی تا شرایط لازم برای تحصیل در هند ارائه دهیم. با پارس توریسم همراه باشید.

چرا تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در هند؟

تحصیل پزشکی در هند

دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد. برای مثال تنوع دانشگاه‎ها و کالج‎های پزشکی کشور هند بسیار زیاد و بنابراین دست دانشجویان برای انتخاب باز است. در این کشور کنکور برگزار نمی‎شواد و متقاضیان می‎توانند با امتحان و شرط معدل ( شرط معدل ۱۳ است) وارد دانشگاه شوند. یکی دیگر از دلایل محبوب بودن هند برای تحصیل این است که دارندگان ویزای تحصیلی به راحتی می‎توانند اقامت دائم این کشور را نیز بگیرند.

شرایط لازم برای تحصیل در هند

دوره تحصیلی در هند بنا بر رشته ای که انتخاب می‎کنید بین ۳ تا ۵ سال به‎طول می‎انجامد. و تحصیل در کارشناسی ارشد هم به‎طور کلی ۲ تا ۳ سال طول می‎کشد. برای تحصیل در هند متقاضی باید مدرک دیپلم داشته باشد. سپس یک دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر در هند را انتخاب کرده و در آزمون ورودی آن شرکت کند. موضوعات این آزمون زبان انگلیسی، فیزیک، شیمی و زیست شناسی می‎باشد که متقاضی باید نمره قابل قبولی در این دروس دریافت کند. متقاضی باید در زمان پذیرش بین ۱۷ تا ۲۵سال سن داشته باشد. همچنین متقاضی باید آزمون‎های ورودی زمون های ورودی ,NEET، JIPMER یا  AIIMS را با موفقیت طی کند. شرایط بالا لازمه تحصیل پزشکی در هند است. تحصیل در هند دندان‌‎پزشکی یک دوره ۴تا ۵ ساله است که یک سال آخر در دوره ۵ساله مختص کارآموزی می‎باشد. برای تحصیل دندان پزشکی در هند ۲۰۱۸ نیز باید مدرک دیپلم ارائه شود و ضمن آن باید حداقل ۵۰ درصد نمرات در دروس انگلیسی، فیزیک، شیمی، و زیست شناسی توسط متقاضی کسب شده باشد.

شرایط لازم برای تحصیل در هند

مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی در هند

  • فتوکپی ریزنمرات مدرک دیپلم متوسطه و پیش دانشگاهی
  • پاسپورت
  • شناسنامه
  • کارت نتیجه آزمون ورودی NEET
  • عکس های مورد نیاز در سایز عکس پاسپورت

هزینه تحصیل پزشکی در هند

هزینه تحصیل پزشکی در هند

در هند برای تحصیل در رشته‎های پزشکی و دندان‎پزشکی در ابتدا کل هزینه از دانشجو گرفته می‎شود. این که این هزینه چقدر است بسته به دانشگاه و شهری  دارد که متقاضی قصد تحصیل در آن را دارد. بنابراین هزینه دقیق پزشکی در هند مشخص نیست. به‎طور کلی می‎توان گفت هزینه تحصیل دندان پزشکی در هند ۵تا ۱۲ هزار دلار در سال و هزینه تحصیل پزشکی در هند بین ۶تا ۱۵هزار دلار در سال می‎باشد. بنابراین بهتر است رویای تحصیل رایگان در هند را فراموش کنید.

جدا از هزینه دانشگاه هزینه زندگی در هند نیز مساله مهمی است که دانشجو باید از قبل به آن فکر کند. برای مثال حمل و نقل در هند بسیار گران است که دانشجو باید  یا در نزدیکی محل تحصیلی خود ساکن شود یا چاره‎ای در این باره بیاندیشد. به‎طور کلی هزینه زندگی در هند حدود ۴هزار دلار در سال می‎باشد.

دانشگاه های پزشکی هند مورد تایید ایران

  • دانشگاه هندوی بنارس
  • دانشگاه اسلامی علیگار
  • دانشگاه دهلی
  • دانشگاه پانجاب
  • دانشگاه مانيپال
  • دانشگاه جادوپور

 

نوشته راهنمای جامع تحصیل پزشکی در هند اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *