راهنمای جامع تحصیل در سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور

سنگاپور یکی از کشورهای آسیایی است که در سال‎های اخیر از هر لحاظ پیشرفت‎های چشم‎گیری داشته است. بنابراین بدیهی است که مهاجرت به سنگاپور و تحصیلات در سنگاپور جزو گزینه‎های بسیاری از افراد باشد. از آنجایی که سنگاپور یکی از کشورهایی است که اقتصاد خوبی درمیان کشورهای آسیایی دارد؛ احتمالا برای دانشجویان خارج از کشور ادامه تحصیل در سنگاپور یک گزینه جذاب خواهد بود. از همین رو تیم پارس توریسم سعی دارد در این یاداشت یک راهنمای تحصیل مختصر و مفید در سنگاپور ارائه دهد. با ما همراه باشید.

هزینه تحصیل در سنگاپور

سنگاپور به غرب نسبت به همسایگانش نزدیک است و رابطه بهتری هم دارد. همچنین با وجود اینکه زبان رسمی مردم این کشور چینی و مالایی است؛ زبان انگلیسی رسمیت دارد و تقریبا ۷۵درصد مردم سنگاپور آن را درک می‎کنند. بنابراین زبان رسمی برای نظام آموزشی سنگاپور زبان انگلیسی می‎باشد.

با وجود رکود اقتصادی و شیب رو به پایین اقتصاد سنپاپور در سال‎های اخیر، سنگاپور هنوز هم به‎عنوان چهارمین مرکز مالی و تجاری جهان شناخته می‎شود. این کشور همچنین پر رنق‎ترین بندر را به نام خود زده است.

این دلایل شرایط شاید دلایل خوبی باشد تا کسی تحصیل در مدارس سنگاپور و دانشگاه‎های این کشور را انتخاب کند اما جالب است بدانید بر خلاف تصور عموم شرایط تحصیل در دانشگاه‎های سنگاپور راحت نیست. این کشور قصد دارد پذیرش دانشجو را محدود کند تا دانشجویان داخلی بیشتر بتوانند از ظرفیت دانشگاه‎ها استفاده کنند. در واقع قرار است جمعیت دانشجویان خارجی از ۱۸درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.

مقررات ورود و ویزا

برای اخذ ویزای تحصیلی سنگاپور قبل از هر چیز و در گام اول باید پذیرش گرفت. پس از پذیرش در یک دانشگاه، متقاضیان باید ظرف دو هفته با تامه تاییده خود به اداره مهاجرت و بازرسی (ICA) مراجعه کرده یا به صورت آنلاین درخواست کنند. جدا از نامه پذیرش، گذرنامه، اطلاعات شخصی و مدارک شناسایی و مدرک تمکن مالی از دیگر مدارکی است که برای اخذ ویزا باید به اداره مهاجرت سنگاپور ارسال کرده و منتظر جواب بمانید. توجه داشته باشید که حداقل باید دو ماه قبل از شروع ترم تحصیلی برای گرفتن ویزا اقدام کنید.

همانطور که در بالا اشاره شد. دانشگاه‎های سنگاپور در جذب دانشجوی خارجی سختگیری‎های زیادی دارند. بعید است کسی که زبان انگلیسی را خوب یاد نگرته است بتواند در این دانشگاه‎ها پذیرش بگیرد. بنابراین کسانی که زبان مادریشان انگلیسی نیست بهتر است مدرک تافل یا آیلتس داشته باشند.

سیستم دانشگاهی

دو دانشگاه برجسته سنگاپور یعنی دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه تکنولوژیکی Nanyang به شدت در سطح بین‎المللی مورد توجه هستند.

هزینه تحصیل در سنگاپور

این دانشگاه‎ها دارای بیش از ۳۰هزار دانشجو است که طیف گسترده‎ای از برنامه‎های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‎دهند. هر دو نیز به‎عنوان دانشگاه‎های تحقیقاتی با هزار نفر کارمند پژوهشی می‎باشند. شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه ملی سنگاپور بسته به نیازهای کشور متفاوت است. اما دانشگاه‎های خصوصی راحت‎تر در هر رشته‎ای دانشجو پذیرش می‎کنند.

هزینه و کمک هزینه تحصیلی در سنگاپور

هزینه های تحصیلات بین موسسات و دوره‎های مختلف خصوصا برای رشته‎های داروسازی و دندان پزشکی متفاوت است. برای دانشجویانی که در دانشگاه ملی پذیرش گرفته‎اند کمک هزینه تحصیلی توسط دولت ارائه می‎شود. دانشجویانی که کمک هزینه تحصیلی دریافت کرده‎اند باید پس از اتمام تحصیلاتشان مدتی در کشور سنگاپور کار کنند. برای دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی این خدمت حدود شش سال و برای دیگر دانشجویان حدود ۳ سال می‎باشد.

هزینه زندگی در سنگاپور

هزینه تحصیل در سنگاپور

دانشگاهی که به شما پذیرش داده است در پیدا کردن محل اقامت نیز کمکتان خواهد کرد. همچنین دانشجویان می‎توانند اقامت در خوابگاه را نیز امتحان کنند. توجه داشته باشید؛ اقامت طولانی مدت به میزان قابل توجهی به هزینه‎های زندگی در سنگاپور می‎افزاید. درباره هزینه زندگی در سنگاپور نیز باید گفت سنگاپور چه درمیان کشورهای آسیایی و چه در میان دیگر کشور جهان محل مقرون به صرفه ای برای زندگی است. درصورت داشتن مدرک کارشناسی شما می‎توانید در حین تحصیل ۱۶ساعت در هفته کار کنید.

بهداشت و ایمنی

دانشجویان قبل از ورود به سنگاپور باید در طی آزمایشاتی سلامتشان تایید شود. در طول زندگی در سنگاپور نیز پلی کلینیک ها ارائه دهنده خدمات پزشکی هستند که هزینه های آنها ارزان تر از کلینیک های خصوصی می‎باشد. شما با هزینه کردن مبلغ ۱۵ دلار که شامل داروهایتان نیز می‎باشد می‎توانید یک بار به این کلینیک مراجعه کنید.

**شما می‎توانید اطلاعات بیشتر درباره سنکاپور را از اینجا بخوانید.

نوشته راهنمای جامع تحصیل در سنگاپور اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *