دیابتی ها با خیال راحت سفر کنند

دیابت یکی دیگر از بیماری‌هایی است که این روزها شیوع بسیاری یافته است. کنترل نکردن این بیماری عوارضی بسیار خطرناک به همراه دارد اما این بدان معنا نیست که این گروه از بیماران در انجام امور روزمره خود یا حتی سفر محدودیت دارند. متخصصان معتقدند مبتلایان به دیابت هم مانند سایر بیماران با رعایت برخی نکات می‌توانند سفر دلچسبی را تجربه کنند.

ایران: دکتر علی اکبر رئوف صائب، دیابتولوژیست نیز در این باره به «ایران» می‌گوید: دارو برای مبتلایان به دیابت اهمیتی حیاتی دارد بنابراین اگر به دیابت مبتلا هستید حتماً در سفر به اندازه کافی و حتی بیشتر از اندازه مورد نیاز دارو به همراه داشته باشید. اگر شما جزو بیمارانی هستید که برای کنترل بیماری خود از انسولین استفاده می‌کنید با خیال راحت مقدار مناسبی انسولین به همراه داشته باشید و به هیچ وجه نگران فاسد شدن دارو خارج از یخچال نباشید.

چرا که انسولین در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتیگراد تا یک ماه قابل نگه‌داری است و فاسد نمی‌شود. اگر دستگاه سنجش قند خون دارید بهتر است آن را به همراه داشته باشید تا بتوانید نوسانات قند خون خود را به درستی کنترل کنید.

وی تأکید می‌کند: همان اندازه که مصرف دارو برای شما اهمیت دارد استفاده بموقع و به اندازه مواد غذایی نیز برای شما حیاتی است. به یاد داشته باشید که هر بیمار دیابتی باید هر دو تا سه ساعت یک بار یک میان‌وعده مناسب بخورد تا دچار نوسانات قند خون یا افت قند خون نشود. پس به هیچ وجه وعده‌های غذایی یا میان‌وعده‌های خود را به تأخیر نیندازید.

دکتر رئوف صائب ادامه می‌دهد: تحرک و فعالیت فیزیکی هم بسیار مهم و ضروری است اما به یاد داشته باشید که نباید با پیاده روی‌های طولانی خود را خسته کنید. اگر قصد پیاده روی و گردش در طبیعت دارید حتماً از کفش مناسب استفاده کنید تا پاهایتان در معرض آسیب قرار نگیرد. کفش‌های شما نباید پاشنه‌بلند و پنجه تیز داشته باشد. مناسب‌ترین کفش برای شما کفشی است که پنجه گرد، پاشنه کوتاه و امکان تهویه مناسب داشته باشد.
این دیابتولوژیست توصیه می‌کند: به یاد داشته باشید که از مواد غذایی سالم استفاده کنید و خوردن خوراکی‌های مضر مانند نوشابه، شیرینی، شکلات و… طی سفر هم ممنوع است.

The post دیابتی ها با خیال راحت سفر کنند appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *