دو اسباب بازی سنتی احیا می‌شود

یک مسؤل میراث فرهنگی از احیای دو اسباب بازی سنتی خبر داد و گفت: هدف از احیای اسباب بازی سنتی، جمع آوری اسباب بازی ها از سراسر کشور و باززنده سازی آن است.

تسنیم : ملکه گلمغانی زاده با اعلام این مطلب تصریح کرد: این دو اسباب بازی شامل «تکم» یا پیام آور نوروز و «گیرجنه» یا فرفره چوبی است.وی اضافه کرد: این مهم در پی طرح کارگروه اسباب بازی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اسباب بازی های سنتی مطالعه و احیا می شوند.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل از معرفی این دو بازی به کارگروه اسباب بازی خبر داد و تاکید کرد: هدف از احیای اسباب بازی سنتی، جمع آوری اسباب بازی ها از سراسر کشور و باززنده سازی آن است.

به گفته گلمغانی زاده با اقدام کارگروه اسباب بازی در واقع اسباب بازی های سنتی که با هزینه اندک تولید شده و بازی های مفرحی را به همراه دارد مجدداً وارد زندگی کودکان می شود.

وی تاکید کرد: گرایش به بازی های رایانه ای و فضای مجازی آسیب های متعددی را متوجه گروه های سنی کودک و نوجوان ساخته و این در حالی است که ما بازی ها و اسباب بازی های مفید و آموزنده متعددی داریم.

The post دو اسباب بازی سنتی احیا می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *