دلیل افزایش نرخ بلیط هواپیما در سال ۱۳۹۸

اقتصاد یک کشور یکی از مهم ترین مسائلی است که در هر کشوری وجود دارد. در واقع امروزه یکی از راه هایی که از طریق آن می توان یک کشور را از پا انداخت این است که به اقتصاد آن کشور لطمه وارد کرد. به این منظور راه های مختلفی از جمله تحریم، کاهش ارزش پول آن کشور، عدم تجارت با آن کشور و راه های تخصصی تر در این زمینه برای تخریب کامل کشور مورد نظر استفاده می شود.

هر دولتی در مواجهه با این مشکلات روش های متفاوتی را از پیش می گیرد. به عنوان مثال زمانی که آلمان در طی جنگ جهانی با افت ارزش واحد پول خود مواجه شد اقدام به تولید واحد پولی جدید کرد و از این طریق توانست تا اقتصاد خود را رونق ببخشد و ارزش نرخ پول خود را بالا ببرد.
امروزه اقتصاد کشور ما نیز با مشکلات ارزی و افزایش قیمت ها دست و پنجه نرم می کند. به دلیل افزایش تحریم ها از سوی کشورهای مختلف به خصوص آمریکا و متحدان وی نرخ ارز در کشور بسیار بالا رفته و ارزش ریال در بازار جهانی افت بسیاری پیدا کرده است. این عوامل دست به دست یکدیگر داده اند و اقتصاد کشور را از حالت پویا خارج کرده اند.

در ادامه این مشکلات سیستم حمل و نقل هوایی نیز درگیر شد و هزینه بلیط هواپیما افزایش بسیار یافت. با نوسانات دلار، این قیمت ها نیز دچار نوساناتی شد. البته به غیر از مشکلات تغییر نرخ دلار، عوامل متعدد دیگری نیز می باشند که در تعیین قیمت بلیط هواپیما چه داخلی و چه خارجی تاثیر دارند.
برای مقایسه و خرید بلیط هواپیما خارجی https://www.tahagasht.com/flight/outboard-ticket در این صفحه جستجو کنید.

به طور کلی به گفته بلیط هواپیما:
” بلیط هواپیما یک سند یا مدرکی الکترونیکی است که توسط شرکت هواپیمایی یا آژانس های مسافرتی صادر می شود، که تاًیید می کند که یک نفر با نام مشخص حق دارد در یک پرواز در هواپیما یک صندلی داشته باشد. این بلیط می تواند به یکی از دو صورت زیر به دست مسافر برسد: بلیطی کاغذی که توسط شرکت یا آژانس مسافرتی تحویل مسافر داده می شود، یا بلیطی الکترونیکی که مسافر پس از خرید آنلاین بلیط هواپیما خود به صورت ایمیل و یا فایل الکترونیکی بلافاصله پس از خرید دریافت می کند. ”
مسافر با خرید یک بلیط تا حدودی در هزینه سوخت، حقوق پرسنل پرواز، هزینه ای که ایرلاین برای فرود در یک فرودگاه می پردازد، تعمیر و نگهداری هواپیما و عوامل متعدد دیگر سهیم می باشد که با تغییر نرخ هر کدام از موارد فوق، قیمت صندلی که برای یک پرواز رزرو می نماید نیز تغییر می کند.
برای اطمینان یافتن از صحت اطلاعات بالا می توانید به سایت رزرو آنلاین بلیط هواپیما جهانی skyscanner مراجعه کرده، و با مشاهده نوسانات قیمت یک بلیط و مقایسه آن با پرواز های قبل و بعد، و یا حتی پرواز های مشابه مربوط به ایرلاین های دیگر متوجه تاثیر این عوامل بر قیمت ها شوید.
البته در کشور ما به علت تحریم ها و تغییر قیمت دلار این نوسانات بیشتر بوده و باعث بالا رفتن قیمت در سال ۹۸ شده است.

بنابر اخباری که امروزه به گوش می رسند، نرخ بلیط هواپیما در سال ۹۸ همانند نرخ بلیط در سال ۹۷ که در آذر ماه به تصویب رسید محاسبه می شود، با این حال نرخ فروش بلیط های نوروزی نسبت به سال ها قبل کاهش چشمگیری داشته است. و افراد کمتری از این سیستم حمل و نقل برای سفرهای نوروزی خود استفاده کرده اند.
افزایش نرخ ارز در کشور بر صنایع مختلفی تاثیر میگذارد. این افزایش نرخ موجب شد تا هزینه ی سوخت نیز افزایش پیدا کند. این افزایش هزینه موجب اعتراض جمعی از کامیون داران شد و به همین دلیل سوخت رسانی با مشکل مواجه شد. علاوه بر آن افزایش نرخ ارز موجب افزایش نرخ قطعات یدکی مربوط به هواپیماها می شود.
واردات قطعات مربوط به هواپیما با توجه به تحریم هایی که از طرف کشورهای تجاری ایران صورت پذیرفته بود با مشکل مواجه شده و همین امر موجب بالا رفتن هزینه ی بلیط ها در سال ۹۸ شده است. این افزایش نرخ در سفرهایی که مسافت های طولانی تری را در بر می گیرند بیشتر به چشم می خورد.
امروزه وزارت راه و ترابری برای پیشگیری از کاهش بیشتر نرخ سفرهای هوایی اقدام به توزیع ارز دولتی و بودجه بین شرکت های هواپیمایی کرده است تا نرخ بلیط این شرکت ها کاهش پیدا کند و دوباره مسافران از این سیستم حمل و نقل برای سفرهای خود استفاده کنند.

این بودجه صرف تعمیر و نگهداری هواپیماها و فرودگاه ها و خرید سوخت برای این وسایل نقلیه می شود. افزایش تبلیغات و تخفیفات ویژه این آژانس ها نیز راه دیگری برای جلب مشتریان است. اما هنوز هم شاهد افزایش قیمت در زمان های خاص و تعطیلی های کشور هستیم. پس سعی کنید تا از خرید بلیط در این زمان ها خودداری کنید.
برای اطمینان از خرید با قیمت مناسب می توانید از سیستم رزرو آنلاین بلیط هواپیما آژانس طاهاگشت اقدام کنید.

The post دلیل افزایش نرخ بلیط هواپیما در سال ۱۳۹۸ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *