در کربلا چه خبر بود؟

فرماندهی پلیس کربلا با انتشار بیانیه‌ای ضمن تکذیب اخبار مربوط به کشته شدن معترضان یا نیروهای امنیتی، تأکید کرد که با رسانه‌های خاطی برخورد خواهد کرد.

فارس:ریاست پلیس کربلا امروز سه‌شنبه درباره اعتراضات روز گذشته این شهر بیانیه‌ داد.

در این بیانیه آمده است که در تظاهرات روز دوشنبه هیچ یک از نیروهای امنیتی یا تظاهرات‌کنندگان کشته نشدند؛ یک نفر در دو کیلومتری شرق کربلا و در یک حادثه جنایی که ارتباطی با اعتراض‌ها نداشته جان باخته است.

پایگاه خبری «الغد پرس» به نقل از ریاست پلیس کربلا گزارش داد که برای اطمینان از عدم کشته شدن افراد در تظاهرات، «هر کسی می‌تواند به پزشکی قانونی بیمارستان الحسینی مراجعه کند».

در این بیانیه از خبرنگاران خواسته شد که حقایق درباره اعتراضات عراق را به شکل درست منتشر کنند.

ریاست پلیس کربلا تأکید کرد که «به صورت قاطع، اخبار جعلی را که در رسانه‌ها منتشر شده تکذیب می‌کند و ویدئوهایی که پخش شده است، صحت ندارد». در بیانیه مذکور هدف از پخش چنین ویدئوهایی، «متشنج کردن مردم کربلا» توصیف و تأکید شد که «ما آماده‌ایم همراه شبکه‌های خبری به پزشکی قانونی برویم و تمامی فرمهای کالبدشکافی روز گذشته را نمایش دهیم».

ریاست پلیس کربلا تصریح کرد که به جز حادثه جنایی مذکور، هیچ فرمی برای کالبدشکافی پر نشده است و رسانه‌ها برای رسیدن به حقیقت می‌توانند به پزشکی قانونی، مراجعه کنند.

در پایان این بیانیه تأکید شد، هر رسانه‌ای که قصد داشته باشد بدون مراجعه به منبع اصلی خبر، وجهه کربلا را مخدوش کند، مجازت خواهد شد.

بسیاری از منابع خبری ضد محور مقاومت و مخالف دولت عراق در تظاهراتهای اخیر عراق، اخبار جعلی درباره کشته شدن معترضان و تظاهرات‌کنندگان منتشر می‌کنند تا افکار عمومی این کشور را متشنج سازند.

دولت عراق در واکنش به این اقدامات، یکشنبه پنج آبان ماه فعالیت شبکه‌های العربیه و الحدث عربستان سعودی را که پوشش نامناسبی از اعترضات عراق داشتند، متوقف کرد.

دور دوم تظاهرات مردمی در عراق از روز جمعه سوم آبان ماه در اعتراض به بیکاری، فساد و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شد که به کشته و زخمی شدن شماری از معترضان منجر گردید و بسیاری از طرف‌ها درباره دست‌های پشت پرده این اعتراضات هشدار دادند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» نیز طی گزارشی از دستیابی به یک سند امنیتی که بیانگر نقش سفارت آمریکا در بغداد در سازماندهی تشکیلات سری «تظاهرات اکتبر» عراق است، خبر داد.

The post در کربلا چه خبر بود؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *