خلیج گواتر چابهار، جشنواره همیشگی موج سواری دلفین ها

خلیج گواتر با طبیعتی بکر و زیبا در ضلع انتهایی تنها بندر اقیانوسی ایران «چابهار»، تابلویی بی نظیر از رقص دلفین ها در امواج اقیانوس را به نمایش گذاشته و لحظاتی به یادماندنی و شاد را برای گردشگران و علاقه مندان به طبیعت دریا به یادگار می گذارد.

ایرنا:سواحل سیستان و بلوچستان سرشار از جاذبه‌های دیدنی و بکراست که در این میان خلیج گواتر با ۲۹۰ هکتار جنگل حرا، انواع پرندگان آبزی، کنار آبزی بومی و مهاجر، پرورشگاه انواع آبزیان، پلانکتون‌ها، ماهیان اقتصادی، جلبک‌ها و پستانداران دریایی در شرقی ترین محدوده مرزی ایران با پاکستان از زیبایی بی نظیری برخوردار است.

خلیج گواتر منطقه‌ای در اوج سادگی محل رفت و آمد لنج‌های پر نقش و نگار است که مردم محلی برای تجارت و صید مدام بین ایران و پاکستان تردد می‌کنند، گردشگران با سفر به این نقطه و سوار شدن بر قایق‌های موتوری ساده می‌توانند ضمن دیدن پرندگان مهاجر و جنگل‌های حرا، از نزدیک موج سواری دلفین‌ها را در کنار قایق‌های خود تماشا کنند و لحظات خاطره انگیزی را در میان دسته‌های دلفین با آرامشی دلپذیر بگذرانند.

بندر گواتر مکانی جذاب برای تهیه عکس و فیلم و گفت و گو با مردم خونگرم و مهربان محلی است.

لذت سفر به گواتر از همان لحظات نخست حرکت از چابهار آغاز می‌شود؛ در یک سوی جاده منتهی به این بندر کوه‌های سر به فلک کشیده مریخی و مینیاتوری و سوی دیگر آن ساحل بکر و دریای بیکران عمان چنان جذابیت‌ی ایجاد کرده‌اند که گردشگران از لحظه لحظه سفرشان لذت می‌برند و دل بریدن از آنها برای شأن دشوار می‌شود.

هنوز چندان فاصله‌ای از چابهار نگرفته‌اید که بندر زیبای رمین و لنچ ها و قایق‌هایی که در کنار اسکله پهلو گرفته و یا در رفت و آمد برای صید و تجارت هستند مجذوبتان می‌کنند، می‌خواهید ساعاتی را در کنار ساحل و اسکله رمین سپری کنید اما دیدن زیبایی‌های تالاب صورتی لیپار و بندر پسابندر تاب ایستادن را از شما می‌گیرند و به راهتان ادامه می‌دهید.

در مسیر راه تالاب صورتی لیپار با زیبایی خاصی خودنمایی می‌کند حیف است لحظاتی را در کنار این تالاب سپری نکنید و از صنایع دستی و نمک دریایی زنان و کودکان محلی بی بهره بمانید.

پس از گذراندن لحظاتی در کنار تالاب صورتی لیپار به سمت گواتر حرکت کرده و در میانه راه باتماشای کوه‌های مینیاتوری خود را در کره مریخ تجسم کرده و از ساحل بکر آن نیز لذب می‌برید.

با رسیدن به بندر گواتر قایق‌ها در انتظار گردشگران هستند تا آنان را به تماشای دلفین‌های بازیگوش هنگام موج سواری شأن ببرند.

چابهار همیشه بهار با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، ساحل دل انگیز، تالاب‌ها، کوه‌های مریخی، باغات موز و انبه، بازارهای متنوع منطقه آزاد و سنتی داخل شهر و صدها مکان گردشگری و مردمی مهربان و خونگرم یکی از جذاب ترین شهرهای ایران زمین برای سفرهای گردشی است.
دریا بزرگ از جمله مکان‌های مهم دیدنی است که به دلیل متصل به آب‌های اقیانوسی تابلویی بسیار زیبا از اقیانوس و خلقت زیبای خداوندی را ترسیم و این منطقه را به یکی از دیدنی ترین ساحل‌های ایران و جهان تبدیل کرده است.
دریا بزرگ به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان و دهانه اقیانوس هند، به بخش‌هایی از ساحل صخره‌ای چابهار گفته می‌شود که موج‌های خروشانی موسوم به «موج فشان» یا فواره آب در ساحل صخره‌ای ایجاد کرده است.

سلسله کوه‌های مینیاتوری یا مریخی از جاذبه‌های منحصر به فرد چابهار است که از منطقه کچو تا خلیج گواتر به موازات دریا پیش رفته است و مناظری از کوه‌های کره مریخ و ماه را برای انسان تداعی می‌کنند، جنس رسوبات این کوه‌ها و همچنین فرسایش خاص آن موجب ایجاد شیارها و تراش‌های زیبایی شده است که گویی نقاشی زبردست آن را به تصویر کشیده است.

سیستان و بلوچستان سرزمین ناشناخته‌های بکر با وسعت بسیار و تنوع جغرافیایی، بومی و قومی و قبیله‌ای و نیز داشتن سواحل زیبا یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای سفرهای تابستانی به جنوب کشور محسوب می‌شود.

The post خلیج گواتر چابهار، جشنواره همیشگی موج سواری دلفین ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *