خلیج فارس تا پایان هفته طوفانی می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر در پیش بینی وضعیت جوی و دریایی این استان گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم ناپایداری‌های جوی طی امروز و فردا می‌باشد.

پیام مساعدی اظهار کرد: انتظار می‌رود با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو، به تدریج بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده گردد.

وی تاکید کرد: طی ساعاتی از امشب و فردا در برخی نقاط به ویژه نقاط جنوبی استان بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از عصر روز دوشنبه همزمان با خروج تدریجی سامانه بارشی از استان و نفوذ یک توده هوای پرفشار، وزش جریانات شدید شمال غربی بر روی دریا و در سطح استان آغاز می‌شود که انتظار می‌رود تا روز پنج شنبه ادامه یابد.

مساعدی ادامه داد: بر این اساس از عصر روز دوشنبه تا اواسط روز پنج شنبه، خلیج فارس مواج و طوفانی پیش بینی می‌شود. طی همین مدت به ویژه در روزهای سه شنبه و چهارشنبه دمای هوا به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: بر این اساس آسمان استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد بوده و از امشب به تدریج افزایش ابر و در برخی نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی گاهی همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهیم داشت.

پیام مساعدی گفت: جهت وزش باد تا عصر امروز شمال تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ و روی دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت، طی امشب تا ظهر فردا متغیر غالباً جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت است.

وی اضافه کرد: همچنین ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و طی امشب و فردا در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۰ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۵۶، جزر دوم دریا ساعت ۱۶:۴۹ و مد دوم دریا ساعت ۲۲:۵۴ خواهد بود.

منبع: ایسنا

نوشته خلیج فارس تا پایان هفته طوفانی می‌شود اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *