خشم ژاپنی‌ها از خانم سلبریتی مشهور زن/تصاویر

«کیمونو» لباس سنتی ژاپن که یکی از معروف‌ترین یادگاری‌های تاریخ ژاپن است اما اقدام کیم کارداشیان چهره مشهور دنیای مد در بکارگیری این نام برای یک گن زنانه، خشم ژاپنی‌ها را برانگیخته است.

چمدان: بی بی سی سال گذشته در گزارشی نوشت: پوشیدن «کیمونو» لباسی که سمبل ژاپنی‌هاست هزار سال قدمت دارد اما چند سالی است که فروش این نوع لباس کم شده و می‌گویند علتش گرانی کیمونو و دردسرهای پوشیدن آن است. حالا عده‌ای قصد دارند این مشکلات را حل کنند تا مردم دوباره کیمونوپوش شوند.

بی بی سی در این گزارش به طراحان لباس و مد ژاپن اشاره کرد و نوشت که آنها در تلاشند جلوی از میان رفتن کیمونو را بگیرند و مردم نیز برای پوشیدن این لباس سنتی به طراحان روی خوش نشان داده‌اند.

کیمونو (به ژاپنی: 着物 ) لباس سنتی ژاپن است. برخی منابع نوشته‌اند که کیمونو از فرهنگ چین در سده ۵ میلادی نشات می‌گیرد و از دوران موروماچی در ژاپن شایع شده است. دوره موروماچی به‌ طور تقریبی فاصله سال‌های ۱۳۳۶ تا ۱۵۷۳ میلادی را در بر می‌گیرد. بی‌بی‌سی نیز این لباس سنتی را مربوط به قرن ۱۵ می‌داند.

«کیمونو» جامه‌ای سرتاسری دارای آستین‌های بلند و گشاد است و تا ساق پا را می‌پوشاند. هنوز عده‌ای از زنان و حتی مردان مسن ژاپنی از کیمونو به عنوان لباس روزانه خود استفاده می‌کنند اما استفاده اصلی کیمونو در مراسم چای ژاپنی و عروسی است. شکل کلی کیمونوی مردانه و زنانه در طی سالیان دراز بدون تغییری عمده باقی‌مانده و اصالت خود را حفظ کرده‌ است.

سمبل ژاپن

ژاپن یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان را دارد که این تمدن طولانی در طول تاریخ یادگارهای زیادی را از خود به جای گذاشته است. «کیمونو» لباس سنتی ژاپن که یکی از معروف‌ترین این یادگاری‌ها است با اقدام جدید کیم کارداشیان چهره مشهور دنیای مد و سرگرمی وارد جنگ «مد» و «سنت» شده است.
کیمونو – لباس ژاپنی – لباس سنتی ژاپنی – کیم کارداشیان – گن کیمونو
کیم کارداشیان چندی پیش اعلام کرده بود نام «کیمونو» را برای نوعی گن‌ زنانه انتخاب کرده و حتی تاکید کرده بود که این برند را به ثبت خواهد رساند | ژاپنی‌ها از این اقدام او خشمگین شده‌اند و تاکید می‌کنند این نامگذاری توهین آمیز است

کیم کارداشیان چندی پیش اعلام کرده بود نام «کیمونو» را برای نوعی گن‌ زنانه انتخاب کرده و حتی تاکید کرده بود که این برند را به ثبت خواهد رساند. بی‌بی‌سی نوشته است: تشابه این نام که از بازی با نام «کیم» ساخته شده با «کیمونو» لباس سنتی ژاپنی‌ها باعث خشم کاربران ژاپنی در شبکه‌های اجتماعی شده است. برخی از ژاپنی‌ها این نامگذاری را توهین آمیز دانسته‌اند.

کارداشیان هفته گذشته در روزنامه نیویورک تایمز از انتخاب این نام دفاع کرده بود اما امروز دوشنبه اول ژوئیه در اینستاگرامش از تصمیم جدیدش برای تغییر این اسم خبر داد.

یک کاربر ژاپنی نوشته است: خیلی ناراحت هستم که اسم کیمونو برای چیزی استفاده شده که کاملا متفاوت از آن چیزی است که ما ژاپنی‌ها می‌شناسیم. کیمونو، لباسی سنتی است و ما بسیار به فرهنگ و تاریخ خود افتخار می‌کنیم.

یک زن ژاپنی نیز به بی‌بی‌سی گفته است: ما کیمونو می‌پوشیم تا سلامتی، بزرگ شدن فرزندان، نامزدی، ازدواج و فارغ التحصیلی را جشن بگیریم. ما کیمونو را در مراسم سوگواری به تن می‌کنیم. این لباسی مختص به مراسم خاص است و پوشیدن آن نسل به نسل به خانواده‌ها منتقل شده است. حال آن که چیزی که ارائه شده حتی شبیه کیمونو هم نیست. او (کیم کارداشیان) فقط کلمه‌ای انتخاب کرده که اسم «کیم» درآن باشد. هیچ احترامی به پوششی که این لباس در فرهنگ ما دارد، گذاشته نشده است.

The post خشم ژاپنی‌ها از خانم سلبریتی مشهور زن/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *