خرید محصولات پرطرفدار صنایع دستی از آرامان

محصولات پرطرفدار خاتم کاری بخش مهمی از صنایع دستی ایرانی را به خود اختصاص می‌دهند. خاتم کاری و محصولاتی که از این هنر در آنها استفاده شده است، یکی از سوغاتی‌های گردشگران خارجی از کشور کهن و هنرمند ایرانی و همچنین از هدایای ارزشمند ایرانیان به یکدیگر است. در این مطلب نگاهی به خاتم کاری و محصولات ساخته شده از آن خواهیم کرد.

خرید صنایع دستی از سایت آرامان

خاتم و خاتم کاری چیست؟

اگر به دنبال ترکیبی هنرمندانه از صنعت، طبیعت و هندسه برای رسیدن به یک اثر ارزشمند و روح بخش باشید، باید به سراغ خاتم بروید. این محصول هنری از ترکیب انواع مواد همچون صدف، استخوان، چوب‌های متنوع و فلزات خاص ساخته می‌شود. صنایع دستی ساخته شده از خاتم در واقع در دو مرحله با نام‌های خاتم سازی و خاتم کاری به وجود می‌آیند.

نگاهی به تاریخچه هنر خاتم سازی و محصولات پرطرفدار خاتم کاری

هرچند که اصالت این هنر  به دوره قبل از اسلام باز می‌گردد، اما هنر خاتم سازی و خاتم کاری در واقع یکی از هنرهای اسلامی ایرانی است. پیش از ورود اسلام به ایران، خاتم سازی به روش خاصی انجام می‌شده است.

در آن دوران چوب‌های یک رنگ در ساخت خاتم استفاده می‌شده و چوب‌ها به شکل مکعب با اضلاعی به طول حدود ۴ میلی متر در کنار هم قرار داده می‌شدند. این چوب‌های بسیار ریز در کنار یکدیگر شکل‌ها و طرح‌های متنوعی را با هنر هنرمندان ایجاد کرده و با استفاده از میخ بر روی یک صفحه نصب می‌شده‌اند.

اما با گذشت چند قرن از ورود اسلام به ایران، این هنر توسعه زیادی یافت و این توسعه با تغییرهای موفقی همراه شد. به نظر کارشناسان صنایع دستی و میراث فرهنگی، این هنر در شهر شیراز و در دوره دیلمیان به شکل امروزی خود درآمده است.

البته باید گفت که شکوفایی این هنر، مانند بسیاری دیگر از هنرها در اصفهان و در دوره صفویه بوده است. در این دوره حمایت زیادی از هنرمندان به عمل می‌آمد. همچنین ارتباط با سایر کشورها گسترش یافته و تجارت فرا مرزی رونق بیشتری پیدا کرده بود.

در نتیجه هنرمندان توانستند از مواد مختلفی در ساخت محصولات پرطرفدار خاتم کاری خود استفاده کنند و این محصولات را به مناطق بیشتری برای فروش ارسال می‌کردند.

جعبه خاتم کاری

انتخاب یک صنایع دستی خاتم کاری با کیفیت

هنر دست همیشه ظرافت‌های خاص خود را دارد و نمی‌توان آثار هنری را نسبت به یکدیگر مقایسه دقیقی کرد. اما به طور کلی در آثار خاتم کاری، موارد زیر به عنوان بعضی از اصول تعیین درجه کیفیت محصول شناخته می‌شوند:

  • یک دست بودن کار و خالی نبودن فضا
  • یکنواختی در استفاده از رنگ‌ها
  • قرینه بودن طرح‌ها، اضلاع و زوایا
  • روکش و جلای مناسب کار

ریز بودن و ظرافت بیشتر در منشورهای هر ماده به کار رفته در ساخت نیز از عوامل مهم در کیفیت محصولات پرطرفدار خاتم کاری خواهد بود.

ساعت خاتم کاری، از زیباترین محصولات گالری آرامان

ساعت خاتم فضایی زیبا و کلاسیک را به منزل شما هدیه می‌دهد. ساعت‌های خاتم‌کاری شده‌ یکی از مشهورترین محصولات اصیل ایرانی هستند که شکلی بسیار خاص و منحصربه‌فرد دارند. هنر خاتم‌کاری عبارت است از چندضلعی‌های منظم و گوناگونی که بر روی سطوح مختلف (ساعت، آینه و…) کشیده می‌شوند و با ایجاد شکلی هندسی، موزاییک‌وار یا مثلثی موجب به وجود آمدن نقشی منظم و اثری جذاب، زیبا و چشم‌نواز می‌شود. این هنر زیبا ترکیبی از چوب، استخوان شتر و مفتول‌های برنجی با یکدیگر است. ترکیب هنر خاتم‌کاری با انواع ظروف و حتی اکسسوری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در منزل از آن‌ها تصویری زیبا و چشم‌نواز می‌سازد. برای خرید خاتم کاری با کیفیت و پرطرفدار از سایت آرامان اینجا کلیک کنید.

تخته ‌نرد خاتم‌کاری

تخته ‌نرد خاتم یکی از زیباترین محصولات خاتم‌کاری شده گالری آرامان است که لذت یک بازی دلپذیر را به شما هدیه خواهد داد. هنر خاتم‌کاری عبارت است از چندضلعی‌های منظم و رنگارنگی که بر روی سطوح مختلف (تخته ‌نرد و…) کشیده می‌شوند و با ایجاد شکلی هندسی یا موزاییک‌وار یا مثلثی موجب به وجود آمدن نقشی منظم و اثری جذاب، زیبا و چشم‌نواز می‌شود. ترکیب هنر خاتم‌کاری با انواع ظروف و حتی بازی‌ها از آن‌ها تصویری جذاب‌تر می‌سازد.

بشقاب میناکاری

بشقاب میناکاری آن‌چنان زیبا است که با سرو انواع خوراکی‌ها را برای میهمانانتان درون آن چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. میناکاری هنر آمیختن آتش و خاک بارنگ‌های پخته و چشم‌نواز است که قدمت آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد و پدید آمدن آن بر روی سفال و سطوح دیگر طی صده‌ی ششم تا چهارم قبل از میلاد و بعد از سال ۵۰۰ دیده می‌شود.

ظروف میناکاری

صنایع دستی میناکاری هنر جذاب و خیره‌کننده تلفیق آتش و خاک است. بارنگ‌های پخته و چشم‌نواز که قدمت آن به ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد و پدید آمدن آن بر روی فلزات طی سده‌ی ششم تا چهارم قبل از میلاد و بعد از سال ۵۰۰ دیده می‌شود. این هنر در ایران بیشتر از مناطق و کشورهای دیگر رونق داشته  و یکی از نمونه‌های کهن آن در دوران صفویه به‌وسیله شاردن جهانگرد فرانسوی  ذکرشده است که قطعه‌ی میناکاری شده از هنرهای اصفهان بوده، دارای نقوشی از پرندگان و حیوانات در زمینه گل‌وبته به رنگ آبی کم‌رنگ و سبز و زرد و قرمز. برای خرید میناکاری جذاب و زیبا از سایت آرامان کلیک کنید.

پته دوزی، هنر ایرانی

پته‌ دوزی زیرمجموعه رودوزی‌ سنتی یکی از هنرهای اصلی خانم‌های شهر کرمان است که با کمک نخ‌های رنگارنگ بر روی پارچه‌های پشمی و پهن به وجود می‌آید و شما با استفاده از این هنر اصیل و ایرانی توانایی تزئین رومیزی، سجاده، جانماز، پرده، کوسن، زیرلیوانی، جلد قرآن و غیره را خواهید داشت. که اخیراً از این هنر برای زیباتر ساختن لباس، شال و مانتو هم استفاده می‌شود.

انواع صنایع دستی پته دوزی

صنایع دستی آبگینه

صنایع دستی آبگینه یکی از مهم‌ترین و کهن‌ترین صنایع دستی ایران است. آبگینه به هنر آراستن شیشه‌های استفاده‌شده در لوازم منزل گفته می‌شود. این هنر، بر طبق شیشه‌های شکسته و خرده‌شیشه‌ها پیش رفته است. هنرمندان حوزه آبگینه با استفاده از این وسایل اولیه، محصولات هنری چشم‌نواز و زیبایی را خلق می‌کنند. می‌توان گفت آیینه‌کاری، کشیدن طرح روی شیشه، ویترای، معرق شیشه، تراش شیشه و… از زیرمجموعه‌های این هنر اصیل است.

نحوه خرید محصولات پرطرفدار صنایع دستی از سایت صنایع دستی آرامان

برای خرید صنایع دستی نفیس ایرانی برای مصارف متفاوت خود به‌راحتی و بدون نیاز به بیرون آمدن از خانه و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید با استفاده از سایت آرامان استور اقدام نمایید.

فروشگاه صنایع دستی آرامان aramanstore.com مرغوب‌ترین ظروف و صنایع‌دستی را در کمترین زمان و با نازل‌ترین قیمت به دست شما می‌رساند. بدون آن که نیازی به هزینه‌های اضافی داشته باشید می‌توانید صنایع‌دستی و ظروف خود را از این فروشگاه اینترنتی تهیه کنید.  هدف اصلی آرامان، خدمت‌رسانی و کسب رضایت مشتریان است. برای خرید خاتم کاری با کیفیت و اصل اینجا کلیک کنید. 

نوشته خرید محصولات پرطرفدار صنایع دستی از آرامان اولین بار در مجله سفر پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *