خبر خوش سازمان میراث فرهنگی برای مالکان علاقمند به مشارکت در مرمت آثار تاریخی

طالبیان گفت: اگر مالک ۵۰ درصد در مرمت آثار ثبت شده سرمایه‌گذاری کند، بسته به نوع کار ۱۰ تا ۵۰ درصد کمک بلاعوض می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حاضر در افتتاحیه جشنواره فجر صنایع دستی که امروز در خانه هنرمندان برگزار شد، پویا محمودیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه برگزاری این مراسم به ما گفت: همین امروز که ما در خانه هنرمندان سومین جشنواره فجر صنایع دستی را افتتاح کردیم، به دلیل ماهیت خانه هنرمندان که توریست همیشه در آن هست، تحسین و اعجاب خیلی از گردشگران را در بازدید از نمایشگاه داشتیم. در نهایت من فکر می‌کنم صنایع دستی می‌تواند به عنوان آثاری ماندگار ره‌آورد سفر گردشگران به ایران باشد بنابراین اتفاقات و فرصت‌سازی‌هایی مانند جشنواره فجر صنایع دستی می‌توانند در حوزه گردشگری تأثیر بگذارند.

وی اظهار کرد: ما از امروز که اولین روز دهه فجر است تا پایان این دهه علاوه بر برگزاری نمایشگاه آثار فاخر و اختتامیه جشنواره فجر صنایع دستی، جشن‌هایی را به مناسبت جهانی شدن شهرهایمان در آباده، میبد و روستای خُراشاد برگزار می‌کنیم. غرفه ویژه صنایع دستی و خانه ایرانی را در نمایشگاه گردشگری برگزار می‌کنیم و نمایشگاه صنایع دستی خودمان نیز برگزار خواهیم کرد. در حقیقت ماه بهمن یکجور‌های برای خانواده صنایع دستی با اتفاقاتی عجین می‌شود و ما نیز امسال سعی داشتیم که با چهلمین سال انقلاب اسلامی، پختگی و بلوغ صنایع دستی کشورمان را نشان بدهیم و با برگزاری جشن‌های متعدد ظرفیت‌های صنایع دستی را برای مردم آشکار کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:ما امروز مفتخریم بگوییم بیمه صنعتگران و هنرمندانمان از سر گرفته شده است.

محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی نیز در جریان بازدید از سومین جشنواره فجر صنایع دستی در جمع خبرنگاران گفت:سازمان میراث فرهنگی در همه زمینه‌ها کمک خواهد کرد و همه گونه حمایت معنوی و تسهیلاتی که در قانون پیشبینی شده را برای هنرمندان صنایع دستی دارد و ما به عنوان حوزه میراث فرهنگی که نزدیکی زیادی با صنایع دستی دارد، با تکیه بر مکان‌هایی که در اختیار داریم کمک خواهیم کرد که معاونت صنایع دستی به صورت مداوم نمایشگاه‌هایی را در فشا‌های تاریخی برگزار کنند و با این امر زمینه مارکتینگ و بازاریابی آن‌ها فراهم شود.

وی افزود:ما هم‌اکنون بسترسازی مقاصد جدید حوزه‌های میراث طبیعی و گردشگری را انجام می‌دهیم. دومین کاری که در دستور کارمان قرار دارد آماده‌سازی زیرساخت‌های گردشگری است. ما کمک می‌کنیم که نیرو‌های جوان و افراد مبتکر بتوانند در زمینه‌های مختلف گردشگری فعال باشند. در همین زمینه موافقت‌نامه‌ای نیز با سازمان برنامه و بودجه امضا شده است. در حوزه میراث فرهنگی ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ پروژه مشارکتی است که اگر مالک ۵۰ درصد در مرمت آثار ثبت شده سرمایه‌گذاری کند، بسته به نوع کار ۱۰ تا ۵۰ درصد کمک بلاعوض می‌گیرد، در خصوص سایر آثار که در محدوده‌ها، شهر‌های تاریخی و روستا‌های تاریخی هستندنیز در بخش روستایی با تسهیلات ۶ درصد و در بخش شهری با تسهیلات ۹ درصد به مالکان کمک می‌کنیم. اگر دستگاه‌هایی، چون شهرداری نیز بخواهند مکانی را با مشارکت سازمان میراث فرهنگی مرمت کنند تا در خدمت گردشگری و اشتغال باشد، حمایت ویژه‌ای از سازمان برای آن‌ها خواهیم داشت.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد:بحث معرفی و تبلیغات در داخل و خارج از کشور نیز موضوع بسیار بسیار مهمی است که خوشبختانه آن نیز توسط بخش‌های مختلف خصوصی و دست‌اندرکار گردشگری کشور پیگیری می‌شود.

طالبیان یادآور شد: در خصوص نحوه آمادگی برای پذیرایی از مسافران نوروزی نیزهمچون سال‌های گذشته همه مکان‌های مهم تاریخی آماده شده‌اند البته مقاصد جدیدی نیز به تدریج معرفی می‌شوند به عنوان مثال تمام پهنه ساسانی در فهرست جهانی قرار گرفته و به طور حتم یک مقصد گردشگری جدید خواهد بود. گردشگری قنات نیز آنچنان که باید و شاید در مرکز توجه قرار نگرفته بود و امروزه قناتی مثل بلده فردوس در زمره مقاصد گردشگری قرار گرفته است.

The post خبر خوش سازمان میراث فرهنگی برای مالکان علاقمند به مشارکت در مرمت آثار تاریخی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *