حرف های پتر هارنیش ،گردشگر دوچرخه سوار آلمانی درباره ایرانی‌ها

حرف های پتر هارنیش ،گردشگر دوچرخه سوار آلمانی درباره ایرانی‌ها

پتر هارنیش ۶۰ ساله اهل مونیخ با گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسید. این دوچرخه سوار آلمانی شیفته مهمان‌نوازی ایرانی شده است؛ اما او در ۲۰ کیلومتری تهران قربانی افراد کلاهبردار شد و مدارک و پول خود را از دست داد.

پارس توریسم: این دوچرخه سوار که ۶۰ سال دارد سفرش را همیشه از رودخانه دانوب شروع می‌کند. پتر هارنیش در اواخر اوت ۲۰۱۹ از مونیخ راهی تهران شد و بعد از طی کردن پنج هزار کیلومتر وارد تهران شد. پتر هارنیش کارمند انستیتوی «ماکس پلانک» آلمان است. سفر او به تهران قرار بود چهارمین دور از دوچرخه سواری بزرگ او باشد.

آن طور که پتر هارنیش تعریف می‌کند سفر او با دوچرخه از مونیخ تا تهران به خوبی پیش رفته و او پس از طی کردن پنج هزار و صد کیلومتر و گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسیده است.

پیتر هارنیش در تهران

هارنیش که از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها تعریف می‌کند  می‌گوید از شهرهای زیادی گذشته و صدها نفر را در مسیر راه ملاقات کرده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

هارنیش در اظهاراتش درباره ایران ادعا می‌کند که ایران کشوری است پر از تضاد. از یک طرف کلان‌شهر تهران و از طرف دیگر مناطق و استان‌های فقیر و غبارآلود.

یکی دیگر از ادعاهایی که این توریست آلمانی دوچرخه‌سوار مطرح کرده درباره نقش مذهب در زندگی مردم ایران است. براساس گزارشی که دویچه وله منتشر کرده این توریست آلمانی ادعا کرده است که مذهب کمتر از آنچه انتظارش را داشته در زندگی عمومی مردم ایران نقش دارد. او ادعا کرده که حتی تاثیر مذهب در ایران کم‌تر از ترکیه است.

به گفته هارنیش در ۲۰ کیلومتری تهران بخت او را یاری نکرده و قربانی افراد کلاهبردار شده است.

هارنیش می‌گوید که افراد کلاهبردار که لباس پلیس بر تن داشتند در ۲۰ کیلومتری تهران پول، اسناد و مدارک و همچنین دوربین او با صدها عکس خاطره انگیز که در طول راه گرفته را از گرفته و برده‌اند.

با وجود این پتر هارنیش مصمم است باز هم به سفر بزرگ خود با دوچرخه ادامه دهد و این بار تصمیم گرفته است در پائیز سال ۲۰۱۲ راهی باکو شود.

منبع: چمدان

نوشته حرف های پتر هارنیش ،گردشگر دوچرخه سوار آلمانی درباره ایرانی‌ها اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *