جشنواره موج سواری ۳۰ خرداد در چابهار آغاز می شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره موج سواری همراه با دوره های آموزشی از ۳۰ خرداد در چابهار آغاز می شود.

ایرنا: سیستان و بلوچستان، مجتبی میرحسینی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: مقدمات این جشنواره از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با حضور شرکت کنندگان و برگزاری کلاس داوری، سمینار داوران و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی گفت: همزمان با مراسم افتتاحیه این جشنواره برنامه‌های آئینی از جمله موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادر عشایری و غذای محلی در مکان اجرای جشنواره به منظور معرفی ظرفیت‌های استان به مهمانان و گردشگران، ارائه می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: هدف از برگزاری این برنامه‌های گردشگری توزیع سفر در تابستان است که با پدیده جدید موج سواری نگاه را به سیستان و بلوچستان معطوف کرده و علاقه مندان گردشگری ورزشی را به منطقه جذب کند.

وی بیان کرد: اجرای این گونه برنامه‌ها به لحاظ اجتماعی نوعی حس تعلق خاطر و شور و نشاط اجتماعی برای جامعه محلی بوجود می‌آورد و از طرفی با افزایش حضور گردشگران، شاهد افزایش اقامت در تأسیسات گردشگری از جمله اقامتگاه‌های بوم گردی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

میرحسینی ادامه داد: برد بین المللی موج سواری، فرصت بازاریابی بین المللی فراهم می‌کند واز این طریق شاهد افزایش حضور گردشگران خارجی نیز در استان خواهیم بود.

وی گفت: صنعت گردشگری در عصر کنونی یکی از منابع مهم درآمد و از جمله عوامل مؤثر بر مبادلات فرهنگی بین کشورهاست و به عنوان گسترده‌ترین صنعت خدماتی جهان جایگاه ویژه ای دارد، از این رو بسیاری از کشورها در پی افزایش بیش از پیش منافع خود از این فعالیت بین المللی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: گردشگری ورزشی بخش جدیدی از گردشگری در چند دهه اخیر محسوب می‌شود به طوریکه گردشگری و ورزش مکمل همدیگر شناخته شده و ارتباط میان گردشگری و ورزش نوع جدیدی از گردشگری است که ساختاری نوین و جامع را برای پرکردن اوقات فراغت و تفریح همراه با نشاط روحی، جسمی و اجتماعی انسان‌ها در این صنعت انسان محور و انسان ساز ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نقش گردشگری به عنوان منبع جدید برای اشتغال، کسب درآمد، جذب ارز و تقویت زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، موجب رشد و توسعه دیگر صنایع شده است به نوعی که می‌توان قرن ۲۱ را قرن گردشگری نامید و همین امر لزوم توجه به این صنعت بسیار راهبردی و مهم را بیش از پیش نشان می‌دهد.

The post جشنواره موج سواری ۳۰ خرداد در چابهار آغاز می شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *