جزئیات مصوبه میراثی فراموش شده دولت خاتمی/ قرار بود موزه‌ای در اندازه لوور و آرمیتاژ داشته باشیم

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به باز کردن آب رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز گفت: امیدوارم همانگونه که آب زاینده‌رود در ایام نوروز باز می‌شود، درهای میدان مشق و سردر باغ ملی هم در این ایام به روی مردم باز شود.

چمدان: احمد مسجدجامعی که در دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران با رویکرد توسعه بافت‌های تاریخی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: وقتی می‌شود آب زاینده‌رود را باز کرد چرا نشود درهای سر در باغ ملی در روزهای عید نوروز باز شود و این مقدمه باز شدن دائمی آن باشد.

وی با بیان اینکه وقتی در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید از این سرمایه‌گذاری حمایت کنیم، افزود: شهرداری تهران در این منطقه سرمایه‌گذاری بزرگی کرد اما امروز با این پرسش مواجهیم که این سرمایه‌گذاری چه دلیلی داشت و چرا این منطقه مهم برای مردم قابل دسترس نیست؟

مسجدجامعی با بیان اینکه بازسازی و طراحی این منطقه مصوبه دولت در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی دارد، تصریح کرد: آن زمان سازمان میراث فرهنگی بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و من خودم این طرح را در دولت بردم و مصوبه آن را گرفتم و قرار شد دستگاه‌های مختلف امکاناتی را که دارند به موزه تبدیل کنند.

وی افزود: همانگونه که ساختمان شهربانی قدیم به موزه عبرت تبدیل شد، قرار بود ساختمان وزارت امور خارجه هم به موزه دیپلماسی و ساختمان پست به موزه پست تبدیل شوند و در کنار موزه‌های دیگر همچون کتابخانه و موزه ملک و موزه ایران باستان، این مجموعه به یکی از ۵ موزه بزرگ جهان همچون آرمیتاژ و لوور تبدیل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پس از آنکه به شورای شهر آمدم هم این موضوع را پیگیری کردم و برای اینکه این اتفاق بیفتد در تهرانگردی‌ها و دیگر بازدیدها روی این موضوع تاکید شد تا اینکه شهرداری و سازمان زیباسازی روی این منطقه سرمایه‌گذاری کرد و بازسازی خوبی صورت گرفت.

مسجدجامعی با طرح این پرسش که اگر قرار باشد در این مکان شب‌ها به روی مردم بسته باشد، پس دلیل آن حجم از سرمایه‌گذاری چه بود؟ ادامه داد: کف‌سازی، جداره‌سازی، فضای سبز و نورپردازی این مکان با سرمایه‌گذاری بالایی انجام شد اما هر چقدر سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شد، بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار گرفتن آن کمتر شد در صورتی‌که اینجا یک فضای عمومی و متعلق به شهروندان است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مکان از نظر گردشگری و تاریخی منطقه‌ای مهم در تهران است، افزود: در این مکان یک زمانی برنامه‌هایی همچون جشنواره فیلم فجر یا جایزه تهران برگزار می‌شد، من تا کنون چندین بار در صحن شورا نسبت به باز شدن این مجموعه گزارش و تذکر دادم، چندین بار هم گفته شده که انجا باز می‌شود اما هنوز اتفاقی نیافتاده است.

مسجدجامعی تصریح کرد: ما الان در این موضوع مشکل قانونی نداریم بلکه مشکل اجرا داریم، چون سازمان‌ها به منافع سازمانی بیشتر فکر می‌کنند تا منافع عمومی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در ایران دو جاذبه مهم گردشگری داریم که هر دو فرهنگی هستند؛ یکی فرهنگی ـ آیینی است که خوشبختانه در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده اما در بخش دیگر که فرهنگی ـ میراثی و تاریخی است ضعیف عمل کرده‌ایم و تنها این حوزه برای گروهی معدود از گردشگران اروپایی جاذب بوده است.

The post جزئیات مصوبه میراثی فراموش شده دولت خاتمی/ قرار بود موزه‌ای در اندازه لوور و آرمیتاژ داشته باشیم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *