جدیدترین آمار گردشگران خارجی مشهد / آنها از کدام کشورها به مشهد می‌آیند؟

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: گردشگران خارجی از ۱۰ تا ۱۵ کشور وارد مشهد می‌شوند.

چمدان: غلامعباس ارباب خالص با بیان اینکه بیشترین ویزای صادر شده برای گردشگران خارجی در کشور متعلق به مشهد است گفت: ورود گردشگران خارجی به مشهد بر اساس ویزای فرودگاهی صادر شده توسط این نمایندگی سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصدی افزایش دارد.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ برای حدود ۷۵ هزار گردشگر خارجی از سوی نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور ویزا صادر شد که این تعداد در سال ۹۶ به بیش از ۸۳ هزار نفر و در سال گذشته به حدود ۹۸ هزار نفر افزایش یافت.

وی گفت: در ۲ ماه ابتدای امسال نیز برای حدود ۱۹ هزار گردشگر خارجی ویزا صادر شده که با ادامه این روند این تعداد در سال جاری به ۱۱۵ هزار نفر خواهد رسید.

ارباب خالص با اشاره به علل افزایش ورود گردشگران خارجی به مشهد به ایرنا گفت: ارتقای تسهیلات وزارت خارجه برای صدور و دسترسی به ویزا، صدور ویزای الکترونیکی، مهیا بودن شرایط کشور برای ورود گردشگر نظیر امنیت، فراوانی کالا، وجود مراکز تفریحی و زیارتی، هتل‌ها، مراکز اقامتی، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در افزایش ورود گردشگران به مشهد نقش موثر داشته است.

وی اظهار داشت: گرچه در سال‌های اخیر افزایش نرخ ارز در افزایش ورود گردشگران خارجی به مشهد به ویژه از کشورهای عربی نقش داشته اما سهم اقدامات انجام شده در جذب گردشگر خارجی طی سال‌های گذشته از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است.

وی گفت: گردشگران خارجی از ۱۰ تا ۱۵ کشور وارد مشهد می‌شوند که اغلب از کشورهای کویت، عمان، بحرین، عراق، استرالیا، هند، لبنان، آذربایجان، نخجوان، ترکیه، پاکستان، امارات و کشورهای آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و آسیای دور هستند.

ارباب خالص افزود: بیشتر گردشگران خارجی با هدف زیارت و در کنار آن سیاحت و دریافت خدمات درمانی به مشهد مقدس سفر می‌کنند.

The post جدیدترین آمار گردشگران خارجی مشهد / آنها از کدام کشورها به مشهد می‌آیند؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *