جاذبه های گردشگری استان مازندران

جاذبه های گردشگری استان مازندران

مازندران جاذبه‎های گردشگری زیادی دارد. این جاذبه‎ها به اندازه‎ای است که ممکن نیست شما در سفری کوتاه بتوانید از تمام آنها بازدید کنید. به همین دلیل است که   کسانی که راهی مازندران می‎شوند در هر بار سفر یک یا دو شهر  را به‎عنوان مقصد خود انتخاب می‎کنند. پارس توریسم سعی دارد در این یاداشت به‎صورت مختصر شما را با برخی از جاذبه‎های گردشگری استان مازندران آشنا کند.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

ساری

ساری مرکز استان مازندران و یکی از شهرهای زیبای این استان است. اگر دوست دارید در کنار جاذبه‎های طبیعی  از تفریحات مفرح هم در طول سفر خود استفاده کنید انتخاب ساری به‎عنوان مقصد سفر انتخاب بسیار خوبی است. منطقه تفریحی الندان یکی از تفریحگاه‎های شهرستان ساری است که باید حتما سری به آن بزنید. این منطقه نزدیک به روستای ازنی قرار دارد. در این منطقه تفریحی یک دریاچه که زمستان‎ها محل زندگی اردک‎ها می‎شود؛ وجود دارد.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

ابشار اوبن که به‎عنوان یکی از بکرترین و زیباترین آبشارهای خزه‎ای در مازندران و ایران شناخته می‎شود در دل جنگل‎های ساری قرار دارد. چشمه‎های طبیعی و روستای میانا از دیگر جاذبه‎های طبیعی زیبا در اطراف این آبشار است.

 

جاد به های گردشگری استان مازندراندریاچه چورت جاذبه دیگر شهرستان ساری است که حتما باید از آن دیدن کنید. نام اصلی این دریاچه میانچه است که به دلیل فاصله کمش با روستای چورت آن را به این نام می‎شناسند. سکوت و آرامش این دریاچه می‎تواند شما را برای ساعاتی از زندگی شهری دور کرده و به آرامش برساند.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

رامسر

یکی دیگر از شهر زیبای استان مازندران رامسر نام دارد. از جاذبه‎های مهم رامسر می‎توان به ییلاق گرسماسر اشاره کرد. پس از اندکی حرکت در جنگلهای دالخانی به این ییلاق خواهید رسید. چشمه‎ها، دشت‎ها و کوه‎هایی که از روی آنها رامسر و تنکابن پیداست؛ در این ییلاق قرار دارند.  جنگل‎های دالخانی البته به تنهایی یکی از جاذبه‎های  طبیعی شهرستان رامسر محسوب می‎شوند. این جنگل‎های بکر که به دالان بهشت معروف است آب‎وهوای بسیار عالی و طبیعتی رویایی دارد.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

آمل

 در سال‎های اخیر ییلاق فیلبند واقع در شهرستان آمان بسیار در میان علاقمندان به ایرانگردی  مشهور شده است. فیلبند در ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قراردارد و به همین دلیل ابرها سطح آن را پوشانده و منظره‎ای رویایی به وجود آورده است. فیلبند ییلاقی بهاری و تابستانی محسوب می‎شود. در این منطقه چشمه‎های کوچک و بزرگی نیز وجود دارند که برای درمان کلیه درد بسیار مفید هستند.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

سد لار یکی دیگر از جاذبه‎های شهرستان آمل است. این سد در ۱۳کیلومتری بزرگ‎ترین دشت ایران قرار گرفته است. تنوع جانوری و چشمه‎های زیبا از جمله جاذبه‎های سد لار است. همچنین اگر در فصل بهار به این سد سر بزنید شقایق‎هایی را می‎بینید که اطراف سد را پوشانده و منظره چشم‎نوازی را پدید آورده‎اند.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

نور

شهرستان نور را می‎توان یکی از زیباترین شهرستان‎های مازندران دانست. از میان جاذبه‎های این  شهرستان ابتدا باید از دریاچه الیمالات دیدن کرد. این دریاچه زیبا که در ۸ کیلومتری نور قرار دارد قابی رویایی را پیش روی شما گسترده می‎کند.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

آبشار حرام او جاذبه  بعدی شهرستان نور است. این آبشار زیبا که در ۵ کیلومتری نور قرار دارد به اعتقاد محلیان دارای خاصیت دارویی می‎باشد. جالب است بدانید حرام در گویش محلی  طبرستان به معنای مقدس است و نام این آبشار به دلیل وجود امامزاده‎ای در بالای آن انتخاب شده است.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

روستای یوش یکی دیگر از جاذبه‎های نور است که به دلیل اینکه زادگاه شاعر بلند آوازه و پدر شعر نوی فارسی نیما یوشیج بوده، از شهرت خاصی برخوردار شده است.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

یکی از از جاذبه‎های مشهور شهرستان نور پارک جنگی نور  است.  این پارک یکی از بزرگ‎ترین پارک‎های جنگلی خاورمیانه است که تنوع گیاهی فوق‎العاده‎ای دارد. الاچیق، رستوران، قهوه‎خانه، محل بازی کودکان و… بخشی از امکانات این پارک جنگلی است.

جاذبه های گردشگری استان مازندران

یقینا مازندران جاذبه‎های گردشگری فراروان دیگری نیز دارد که در این یاداشت به آن اشاره نشده است. این استان دارای شهرستان‎های محبوب دیگری در میان گردشگران است که از آن جمله می‎توان به چالوس، سوادکوه، جویبار، فریدون کنار و قائم شهر اشاره کرد. هر کدام از این شهرستان‎ها دارای جاذبه‎های فراوان گردشگری می‎باشند.

نوشته جاذبه های گردشگری استان مازندران اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *