تکلیف مجلس به وزارت کار برای تربیت استادکاران جهت حفاظت از بناهای تاریخی

وزارت تعاون، مکلف به آموزش و تربیت استادکاران و کاردانان تجربی در زمینه حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی شد.

‌ایسنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی طرح حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی مواد ۴، ۵ و ۶ این طرح را تصویب کردند.

طبق ماده ۴ وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مکلف است از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای با استفاده از امکانات موجود و با مشارکت سازمان میراث فرهنگی نسبت به آموزش و تربیت استادکاران و کاردان‌های تجربی در زمینه‌های حفاظت و احیای بناها و اماکن تاریخی ــ فرهنگی اقدام کنند.

در تبصره آمده است که سازمان میراث فرهنگی موظف است ساز و کار طراحی و اجرای فعالیت‌های مرتبط را به گونه‌ای برنامه‌ریزی، تنظیم و تدوین کند که استفاده از نیروهای موضوع این ماده در اولویت قرار گیرند.

طبق ماده ۵ وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش مکلف هستند با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، سرفصل ، محتوای دروس و شیوه آموزش رشته‌های مرتبط با حفاظت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی ــ فرهنگی با رویکرد “مهارت آموزی” در این تخصص ها را اصلاح و یا تکمیل کنند.

بر اساس ماده “۶” سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است با همکاری سازمان میراث فرهنگی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ظرف مدت یک سال پس از تصویب این قانون نسبت به تهیه نظام فنی و اجرایی اختصاصی مربوط به بناها و بافت‌های تاریخی ــ فرهنگی اقدام کرده و به تصویب هیات وزیران برساند.

The post تکلیف مجلس به وزارت کار برای تربیت استادکاران جهت حفاظت از بناهای تاریخی appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *