توطئه ‌علیه شیرازی‌ها؟

مهمان‌نوازی شیرازی‌ها مربوط امسال و پارسال نیست. از قدیم، مردمان این شهر به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند.

در جریان سیل شیراز و آوارگی مسافران نوروزی در این شهر اما، فرهنگ بالا و مهمان نوازی اهالی شهر راز دوباره خودش را نشان داد جایی که امثال پرویز پرستویی، رضا کیانیان و…به تمجید از شیراز و مردمانش پرداختند.

این مهم البته منحصر به ایران نشد و از مرزها هم فراتر رفت به نحوی که در چند شبکه تلویزیونی آلمان و انگلیس و … هم بازتاب یافت.

از آنجایی که در کشور ما همواره افراط و تفریط حرف اول را می زند و یک مساله ای یا خوبِ خوب است یا بدِ بد، در این ماجرا هم به نظرم افراط شد.

یعنی مهمان نوازی شیرازی ها وقتی که با سایر هموطنان کشورمان در موارد مشابه، مقایسه شد به افراط رسید و پیش بینی می شد عواقبی داشته باشد.

اولین مورد اما به آتش کشیدن طاووس ورودی دروازه قرآن بود که در فضای مجازی از آن به عنوان «طاووس بد قدم» یاد می شود.

ماجرای این طاووس را هم احتمالا می دانید. شهرداری شیراز قبل از سال نو طاووس قدیم دروازه قرآن -که شیرازی ها خاطرات فراوانی با آن داشتند- را با طاووس دیگری جایگزین کرد. همین مورد هم باعث اعتراضاتی -عموما در فضای مجازی- شد اما در نهایت پس از چند روز پایان یافت.

حالا و پس از سیل سهمگین دروازه قرآن، طاووس جدید این نقطه را به آتش کشیده اند و سند این کار را به نام شیرازی ها زده اند تا بلکه با گفتن جملاتی مثل شیرازی های خرافاتی و… آن مهمان نوازی را تحت تاثیر قرار دهند، غافل از آن که این وصله ها به شیرازی ها نمی چسبد.

این مطلب را در خبرآنلاین هم ببینید.

The post توطئه ‌علیه شیرازی‌ها؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *