تهران زیباترین مقصد نوروز

در ایام نوروز زیبایی تهران همانند سراسر نگارستان ایران بیش از هر زمان دیگر نمایان می‌شود و جاذبه‌های باشکوه طبیعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این کلان‌شهر در اقلیمی کم‌نظیر خودنمایی می‌کنند.

ایسنا: غلام‌حیدر ابراهیمبای‌سلامی- عضو شورای‌عالی میراث فرهنگی و گردشگری در شرق نوشت: در ایام نوروز زیبایی تهران همانند سراسر نگارستان ایران بیش از هر زمان دیگر نمایان می‌شود و جاذبه‌های با‌شکوه طبیعی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی این کلان‌شهر در اقلیمی کم‌نظیر خودنمایی می‌کنند. در آغاز بهار شلوغی شهر، حجم ترافیک و آلودگی هوا کاهش می‌یابد و گردشگران و مسافرانی که مقصد تهران را انتخاب می‌کنند، این فرصت را دارند که با خیالی آسوده و قیمتی ارزان از این شهر بزرگ بازدید کنند.

برای مردم تهران نیز که نوروز را در شهر می‌مانند، زمانی مناسب پدید می‌آید تا با آرامش بیشتر با شهر مدرن و درهم‌تنیده خود آشنا شوند و از زیبایی‌های کم‌نظیر نهفته در آن لذت ببرند و از این‌رو است که «تهران زیباترین مقصد نوروز» نامیده شده است.

دلربایی البرز سفید و نمایان از هر کوی و برزن تهران و اقلیم شاداب و معتدل با سرک‌کشیدن قله دماوند از پیچ‌و‌خم کوچه‌های پاک و رها‌شده از غبار خیابان‌ها از یک سو و رایحه و طراوت شکوفه‌های درختان خیابان ولیعصر و پارک ساعی از سوی دیگر اگر بیشتر از شانزلیزه پاریس نباشد، کمتر نیست.

کوچه‌باغ‌های زعفرانیه، تجریش، جماران و ولنجک و ییلاقات توچال، دربند، درکه، لواسان، شیان، فرحزاد، فشم، میگون، دیزین، شمشک، گچسر، سد امیر‌کبیر، دریاچه چیتگر و ده‌ها منظره چشم‌نواز دیگر در این روز‌ها آماده خوشامدگویی، میزبانی و پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

از خیابان لاله‌زار و کافه نادری و انقلاب و بازار قدیم و عودلاجان که بگذریم، فرهنگ‌سرا‌ها، کتابخانه‌ها، خانه هنرمندان، دانشگاه‌ها و موزه‌های فاخر دانشگاه تهران و مجموعه‌های باشکوه دیگری در شهر‌-موزه‌ای که گران‌ترین موزه‌های جهان و البته کم‌بازدید‌ترین آن‌ها مانند موزه هنر‌های معاصر، موزه ایران باستان، موزه ایران بعد از اسلام و کاخ‌موزه‌های گلستان، نیاوران، سعدآباد و موزه‌های تخصصی آبگینه، سفالینه، رضا عباسی، جواهرات، مقدم، فرش، سینما و صد‌ها اثر دیگر را دارد، علاوه بر تفریح و تفرج بر تعالی ایران‌شناسی، تهران‌شناسی و فرهیختگی گردشگران به‌ویژه خانواده‌ها و جوانان می‌افزاید.

در کنار نوستالژی‌های شهری و میراثی مانند برج طغرل و نماد‌ها و نگاره‌های طهماسبی و قجری در میدان‌های قزوین و حسن‌آباد و میدان مشق و حصار ناصری و افزون بر مجسمه‌ها و نگاره‌های فرهنگی و تمدنی، آثار معاصر هنری و صنعتی مانند برج آزادی، برج میلاد، پل طبیعت، گنبد مینا، پارک آب و آتش و پل‌ها و ایستگاه‌های مترو و گذرگاه‌های مدرن با هزاران جلوه خودنمایی می‌کنند.

مشاهد مشرفه و زیارتی مانند شاه‌عبدالعظیم و شهر‌ری، امام‌زاده صالح تجریش، حرم باشکوه امام خمینی، آثار شهدای والا‌مقام و موزه فاخر دفاع مقدس، کنیسه‌های سوکوت و حییم، باشگاه آرارات، کلیسای سرکیس مقدس و آتشکده آدریان همه نشانه‌ای از همبستگی و هم‌زیستی مهربانانه مردمانی فرهیخته در این کلان‌شهر است که با هم رشد می‌کنند و به شکوه ایران می‌اندیشند.

در عبور از بوستان‌های ملت، ارم، نیاوران و گفتگو مراکز سیاسی تاریخی و مهم ایران مانند مدرسه سپهسالار، دو ساختمان قدیم و جدید مجلس شورای اسلامی، سرچشمه، میدان هفت تیر، بزرگراه‌های شهیدان چمران، همت، باکری، خرازی، تونل توحید، پل صدر، خیابان‌های شهید مطهری و شریعتی و هزاران تابلوی منقش به نام مفاخر دیگر هریک گویای راز و رمزی از زندگی پرتکاپوی مردم ایران در ۴۰ سال اخیر است و بازدید از بازار مبل و موبایل و پالادیوم، باملند، بام عاشقان و تیراژه و پایتخت و هفت آسمان انسان را به سرزمین عجایب تهران می‌برد و همه این‌ها با مردمانی رقم می‌خورد و جریان می‌یابد که در غم و شادی و ابهام آینده زندگی می‌کنند و امید و نوروز را می‌جویند و در آستانه سال نو اندوه را در آتش می‌افکنند و به هم شادباش می‌گویند.

The post تهران زیباترین مقصد نوروز appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *