تند راه بروید تا پیر نشوید!

محققان می گویند سرعت راه رفتن یک عامل اساسی برای مشخص شدن میزان سلامت افراد است و افرادی که آهسته راه می‌روند با سرعت بیشتری پیر می‌شوند.

فارس: نتایج یک پژوهش علمی ثابت می کند افرادی که با سرعت اندک راه می روند پس از رسیدن به چهل سالگی شاهد پیرشدن سریع تر اندام بدن خود خواهند بود و لذا باید بر سرعت راه رفتن خود بیفزایند.

همین تحقیق ثابت می کند افرادی که در دهه های ۷۰ و ۸۰ زندگی خود با سرعت کمتری نسبت به سایر همسن‌های خود راه می روند، زودتر می میرند ولی افرادی که در سنین پایین تر هم با سرعت کمتری راه می روند، برای خود مشکلات پزشکی و بهداشتی ایجاد می کنند.

این بررسی بر روی ۹۰۴ داوطلب صورت گرفته که عمدتا در دهه چهارم زندگی خود به سر می برند، پژوهشگران به افراد میانسال توصیه کرده اند برای حفظ سلامت خود هر روز مدتی را به راه رفتن سریع بگذرانند و اگر این کار را نکنند شاهد تضعیف کارکردهای سیستم های عصبی و شناختی خود خواهند بود.

به گفته پزشکان امریکایی بی توجهی به این موضوع به سرعت برای افرادی که از ۴۰ سالگی عبور می کنند، مشکل ایجاد کرده و می تواند علاوه بر مشکلات فوق الذکر موجب ضعف بینایی و عضلانی نیز بشود.

The post تند راه بروید تا پیر نشوید! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *