تلاش برای توسعه گردشگری ورزشی در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از انجام تلاش هایی با هدف توسعه گردشگری ورزشی در این استان خبر داد و گفت: در این راستا تفاهمنامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان مبادله شده است.

ایسنا: مصیب امیری یکشنبه 20 آبان به خبرنگاران گفت: میزبانی رویدادها و مسابقات ورزشی فرصتی ویژه برای اشتغال‌زایی و کسب درآمد محسوب می‌شود و اکثر کشورها در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

او اضافه کرد: تلفیق ورزش و گردشگری به دلیل فراهم آوردن زمینه فراعت و نشاط، امکانی برای ارتقا سلامت جامعه و کاهش چشمگیر میزان آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌کند.

امیری با بیان اینکه فارس استانی چهار فصل محسوب می‌شود که جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی، ادبی و طبیعی دارد، گفت: با هدف رشد و توسعه گردشگری ورزشی و بهره‌وری از منابع و ظرفیت‌ها، تفاهم نامه‌ای بین اداره‌های کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ورزش و جوانان مبادله شده است.

او گفت: در این تفاهمنامه، استفاده از چهره‌های ملی و جهانی ورزش استان به عنوان سفیران گردشگری، اعلام برنامه‌های مسابقات جهانی و ملی از شش ماه قبل به اداره کل میراث فرهنگی برای برنامه ریزی مناسب، برگزاری جشنواره‌های ورزشی (ورزش های همگانی) در سطح ملی برای ترغیب سفر به فارس و برنامه ریزی برگزاری مسابقه‌هایی در فصول کاهش حجم گردشگر، مد نظر قرار گرفته است.

امیری اضافه کرد: هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی برای تهیه بسته‌های سفر، معرفی تورهای استان گردی، روستاگردی و بوم‌گردی و ارائه خدمات برای گردشگران تورهای ورودی و داخلی در ایام برگزاری مسابقات و بعد از آن، هماهنگی با اماکن اقامتی و پذیرایی تحت پوشش میراث فرهنگی فارس برای ارائه تخفیف‌های ویژه به تورهای ورودی داخلی و خارجی و شرکت کنندگان در مسابقات، هماهنگی در زمینه به کارگیری راهنمایان توانمند برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان و هماهنگی با تولیدکنندگان و صنعتگران صنایع دستی برای عرضه محصولات صنایع دستی و تامین هدایای برگزیدگان مسابقات برخی دیگر از موارد مد نظر طرفین در این تفاهم است.

The post تلاش برای توسعه گردشگری ورزشی در فارس appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *