تشکیل اتاق فکر گردشگری برای «سفرهای ارزان قیمت جوانان»

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از تشکیل اتاق‌های فکر گردشگری در تمام استان‌های کشور از سوی «شبکه ملی گردشگری جوانان» وزارت ورزش و جوانان خبر داد.

ایسنا: سجاد سالک  یکی از مزیت‌های تشکیل این شبکه گردشگری را سفر ارزان قیمت داخلی عنوان کرد و افزود: این هدف با تلاش برای افزایش سهم گردشگری داخلی و افزایش تعداد گردشگران از طریق طرح‌های تشویقی برای مردم کشور برای مسافرت در داخل مرزها انجام می‌شود و در راستای این منظور، ایجاد کارگروه تحقیقاتی گردشگری داخلی برای ارزیابی بازار مسافرت داخلی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به جذب توریست خارجی از طریق ارائه تسهیلات و خدمات سفر اظهار کرد: برای این منظور کارگروه تحقیقاتی گردشگری خارجی برای ارزیابی بازارهای بالقوه بین المللی پیش‌بینی شده است. برای بازاریابی گردشگری نیز توجه خاصی به کشورهای عراق، آذربایجان و چین شده و در عین حال وفاداری به ارزشهای ملی و سنتی در کنار توسعه مدرن مدنظر بوده است.

سرپرست اداره کل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان معرفی هر سال یک شهر به عنوان ”پایتخت گردشگری جوانان“ جهت افزایش گردشگران داخلی و خارجی را اقدامی در راستای برندسازی گردشگری تشکل‌های جوانان عنوان کرد و گفت: بر این اساس، پوشش ملی جشنواره‌ها، آیینها و مراسم‌های بومی – محلی طبق تقویم گردشگری شبکه انجام خواهد شد. همچنین ۷ کریدور گردشگری در کشور ایجاد می‌شود و برنامه ریزی، مدیریت و بازاریابی کریدورها به عنوان مقاصد گردشگری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شبکه ملی گردشگری جوانان از متخصصان حوزه‌های مختلف از جمله، برنامه‌ریزی توسعه گردشگری، اقتصاد گردشگری، برنامه‌ریزی حمل و نقل، بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ، محیط زیست، جامعه شناسی، هتلداری، معماری و طراحی و… در سراسر ایران برای ثبت‌نام و عضویت در اتاق فکر دعوت می‌کند گفت: برنامه‌ریزی در اتاق‌های فکر گردشگری در سطح بین المللی، ملی و منطقه‌ای خواهد بود.

The post تشکیل اتاق فکر گردشگری برای «سفرهای ارزان قیمت جوانان» appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *