تاثیرگذارترین هنرمندان زن در جهان/تصاویر

خواننده‌های زن زیادی در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند، اما نمی‌توان تاثیری که آن‌ها بر صنعت موسیقی و حتی مردم گذاشته‌اند را با هم مقایسه کرد.

برترین ها: برخی از ستاره‌ها توانسته‌اند با توانایی و خلاقیت خود، نامشان را به عنوان تاثیرگذارترین ستاره‌های موسیقی در جهان ثبت کنند. اگر دوست دارید که با این چهره‌ها آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه‌مان باشید.

لیدی گاگا

لیدی گاگا

در سال ۲۰۰۸، یعنی از زمانی که لیدی گاگا آلبوم «The Fame» را روانه بازار کرد، تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین مهره‌های صنعت موسیقی در جهان شد. قدرت صدای فوق العاده، استایل عجیب و منحصر بفرد، کمک‌های خیرخواهانه و تور‌های متفاوتی که در سراسر جهان برگزار می‌کند، او را در میان ستارگان هالیوود برجسته کرده است. او مانند بسیاری از رقبایش که تنها در یک یا تعداد محدودی از آلبوم هایشان موفق هستند، نیست. او برای تک تک آهنگ‌هایی که منتشر کرده، زمان گذاشته و نتیجه زحمت هایش را هم گرفته است. در واقع او دست به هر کاری که می‌زند، تنها بر شهرت اش می‌افزاید.

نام لیدی گاگا در فهرست ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است. علاوه بر آن، مجله فوربس نیز او را یازدهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۱ معرفی کرد. اگر چه او در ابتدای فعالیت اش تحت تأثیر برخی از هنرمندان موسیقی راک همانند کویین و دیوید بویی و همچنین هنرمندان موسیقی پاپ و دنس پاپ همانند مدونا و مایکل جکسون قرار گرفت، اما حال الهام بخش بسیاری از ستاره‌های دیگر است.

آریانا گرانده

آریانا گرانده

آریانا گرانده نیم بیشتری از عمرش را در شهرت و محبوبیت به سر برده است. او با سن کمی که دارد، توانسته نام خودش را در میان تاثیرگذارترین خواننده‌های هالیوود، ثبت کند. مهم نیست که او دست به چه کاری می‌زند، می‌خواهد کار مادلینگ باشد یا تور‌های جهانی و کنسرت‌های داخلی، او توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

آریانا تنها فرد تاریخ موسیقی ست که همه تک ترانه‌های آغازین از ۳ آلبوم او در هفته اول وارد ۱۰ آهنگ برتر چارت ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد شد. او با استعداد و خلاقیتی که دارد، توانسته جوایز بسیاری، چون ۳ جایزه موسیقی آمریکا، ۳ جایزه موسیقی ام تی وی اروپا، ۱ جایزه موزیک ویدئوی ام تی وی و ۴ نامزدی برای جایزه گرمی را دریافت کند. همه آلبوم‌های او از طرف انجمن صنفی ضبط موسیقی آمریکا، نشان پلاتینیوم (برابر فروش ۱ میلیون نسخه در آمریکا) را دریافت کردند. گراندی به موسسات خیریه زیادی کمک می‌کند و فالوور‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی دارد. او با ۱۵۵ میلیون فالوور لقب ملکه اینستاگرام را از آن خود کرد. در سال،۲۰۱۶ مجله تایم او را یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار سال معرفی کرد.

ادل

ادل

ادل با انتشار اولین آلبومش در سال ۲۰۰۸، موفقیت تجاری و تحسین منتقدان زیادی را به همراه داشت به طوری که در پنجاه و یکمین مراسم جایزه گرمی در سال ۲۰۰۹، جوایز بهترین هنرمند جدید و بهترین اجرای آهنگ پاپ توسط خواننده زن را دریافت کرد. او شهرت جهانی اش را با انتشار دومین آلبوم استودیویی‌اش با نام «۲۱» که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، به دست آورد. این آلبوم حدود ۳۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و رکورد طولانی‌ترین مدت صدرنشینی در جدول پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در بریتانیا را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس ثبت کرد.

ادل با صدای فوق العاده، سبک لباس پوشیدن سنگین و خاص و شخصیت به دور از حاشیه و دوست داشتنی اش، جزو یکی از تاثیرگذارترین ستاره‌های عصر حاضر شد. او جوایز بسیاری از جمله جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار را از آن خود کرده است. روزنامه گاردین مطلبی در مورد این ستاره نوشته: «چیزی از روح زمانه را می‌توان در صدای ادل پیدا کرد. ادل خواننده‌ای جوان است، هم نسل دیگر ستاره‌های این روز‌های دنیای موسیقی، اما ربط چندانی به آن‌ها ندارد. موهایش شبیه مو‌های زنان دهه‌های دور است و اندام و لباس‌هایش هم ربطی ندارد به آنچه این روز‌ها از ستاره‌ها انتظار می‌رود.»

کیتی پری

کیتی پری

کیتی پری در سال ۲۰۰۸ با انتشار تک آهنگی به نام «دختری را بوسیدم» از آلبوم دومش بنام «یکی از پسرها»، به شهرت رسید. او تاکنون جوایز و نامزدی‌های زیادی شامل ۴ رکورد جهانی گینس، ۵ جایزه موسیقی آمریکا، یک جایزه بریت و یک جایزه جونو دریافت کرده و از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ نامش در فهرست «پردرآمدترین زنان در موسیقی» که توسط مجله فوربز گردآوری شده، بوده است. در طول حرفه‌اش او بیش از ۴۰ میلیون آلبوم و ۱۰۰ میلیون تک‌آهنگ در سرتاسر دنیا فروخته‌است که او را تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان تاریخ کرده‌است.

کیتی نه تنها در دنیای موسیقی، بلکه نامش را در صنعت مد و فشن نیز به ثبت رسانده است. در سال ۲۰۱۷ بود که او یک خط تولید کفش را به نام «کلکسیون کیتی پری» راه‌اندازی کرد که بر شهرت و محبوبیت او افزود.

کریستینا آگیلرا

کریستینا آگیلرا

کریستینا آگیلرا خواننده، ترانه سرا، رقصنده، بازیگر و تهیه‌کننده موسیقی آمریکایی است که خوانندگی را از کودکی آغاز کرد و با انتشار آلبوم نخست اش که همنام خودش بود به موفقیت رسید. در سن ۱۲ سالگی، کریستینا در شوی باشگاه میکی موس حضوری موفق داشت که در آن در کنار بریتنی اسپیرز، رایان گاسلینگ و جاستین تیمبرلیک به هنرنمایی پرداخت و همین بر شهرت و محبوبیت اش افزود. او تاکنون بیست بار نامزد جایزه گرمی و شش بار برنده آن جایزه شده است. اگیلرا به عنوان یک پاپ آیکون شناخته می‌شود که در ابتدای فعالیت هنری‌اش لقب «پرنسس پاپ» و بعد از آن «صدای یک نسل» را دریافت کرد. به دلیل تن صدای منحصر به فرد او، گستره صوتی پنج اکتاو و قدرت صدایش، از وی به عنوان یکی از بهترین آواز خوانان تاریخ موسیقی یاد می‌شود.

ایمی لی

ایمی لی

ایمی لی خواننده و آهنگساز آمریکایی ست که از کودکی نواختن پیانو را آموزش دیده‌است. او یکی از بنیانگذاران و خواننده اصلی گروه راک «اونسنس» است. اگر چه این گروه در طول ۱۵ سال فعالیت خود، چندین بار از کار دست کشید، اما صدای ایمی لی آنقدر تاثیرگذار بوده که هیچوقت از خاطر ما نرفت. به افتخار این ستاره و تاثیری که او روی موسیقی داشته، روز ۴ مارس روز اونسنس به رسمیت شناخته شده است. او با صدای منحصر بفردش این گروه را تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های راک نسل خود کرد به طوری که موفق به دریافت جایزه گرمی نیز شد.

بیانسه

بیانسه

بیانسه کار خود را در اواخر دهه ۱۹۹۰، به عنوان خواننده اصلی گروه آراندبی «دستینیز چایلد» آغاز کرد. با وجود فردی، چون بیانسه، این گروه یکی از پرفروش‌ترین گروه‌های موسیقی دخترانه در جهان شد. پس از انحلال این گروه در سال ۲۰۰۵، بیانسه فعالیت خود را به صورت انفرادی آغاز کرد. از آن زمان تا به امروز، نام او به عنوان سوپراستار در سطح جهانی به ثبت رسیده است. او در طول فعالیت ۱۹ ساله‌اش، بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ را به عنوان خواننده تک و بیش از ۶۰ میلیون با گروه دستینیز چایلد، فروخته و به این ترتیب یکی از پرفروش‌ترین خوانندگان تمام تاریخ شده است. او ۲۲ جایزه گرمی را از آن خود کرده و یکی از بیشترین نامزد شدگان زن تاریخ گرمی است.

جدا از موسیقی، می‌توان نام بیانسه را در فهرست قدرتمندترین زنان جهان، در کنار افرادی، چون اپرا وینفری، مشاهده کرد. او هر آهنگی که می‌خواند، هر لباسی که به تن می‌کند و حتی مدل مو و آرایش اش هم الهام بخش بسیاری از ستاره‌ها و هوادارانش هست.

دوآ لیپا

دوآ لیپا

دوآ لیپا خواننده، ترانه‌سرا و مدل انگلیسی است. او حرفه موسیقی را در سن ۱۴ سالگی با بازخوانی آهنگ‌های خوانندگانی از جمله کریستینا آگیلرا و نلی فورتادو در یوتیوب آغاز کرد. اولین کار تکی او در سال ۲۰۱۵ منتشر شد که شهرت فراوانی را برای او به همراه آورد. تاثیری که او بر دنیای موسیقی و اطرافیانش گذاشت، باعث شد که در دسامبر ۲۰۱۶ یک فیلم مستند توسط مجله فاراد با عنوان «در آبی دیدن» درباره لیپا ساخته شود.

در ژانویه ۲۰۱۸ لیپا اعلام کرد که در پنج بخش جشنواره جایزه بریت شامل بهترین خواننده زن بریتانیا، بهترین آلبوم سال، بهترین آهنگ سال بریتانیا و بهترین موزیک ویدئو سال بریتانیا نامزد شده است. این برای دوآ موفقیت‌های زیادی کسب کرد، زیرا اولین باری بود که یک هنرمند زن در پنج بخش جشنواره جایزه بریت، نامزد می‌شود.

The post تاثیرگذارترین هنرمندان زن در جهان/تصاویر appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *