تابلو قهوه ‌خانه‌ای «زندگی پرافتخار حضرت علی(ع)» رونمایی می‌شود

تابلوی قهوه خانه ای اثر حسین همدانی با عنوان «زندگانی پر افتخار حضرت علی(ع)» به مناسبت عید سعید غدیر خم در موزه رضا عباسی رونمایی و پرده‌خوانی می‌شود.

ایرنا: استاد حسین همدانی (نقاش) در سال ۱۳۰۵ در همدان متولد شد. او در ۱۶ سالگی نزد محمد مدبر به کار نقاشی قهوه‌خانه‌ای پرداخت، از استاد حسین همدانی مجموعا ۷۰۰ تابلو نقاشی ثبت شده است.

این مراسم با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران و پرهام جانفشان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران به همراه نقالی و پرده خوانی توسط مرشد حسن بصیری در روز سه شنبه ۲۲ مرداد ماه ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

براین اساس حدود ۵۰ هزار شی تاریخی با ارزش در موزه رضا عباسی نگهداری می شود که حدود یک هزار مورد آن در معرض دید عموم قرار دارند.
این موزه آثار هنری دوره پیش از تاریخ تا قرن ۱۳ هجری را شامل می شود که در پنج تالار به نمایش گذاشته شده است.
مجموعه‌های به نمایش در آمده در این موزه بسیار متنوع است و آثاری از هزاره ششم پیش از میلاد تا اوایل قرن بیستم یعنی پایان دوره قاجار را در بر می‌گیرد.
آثار موجود در موزه رضا عباسی براساس ترتیب زمانی به نمایش در آمده‌اند؛ بنابراین بازدید کنندگان می‌توانند سیر تکامل هنر، تمدن و فرهنگ را در ایران زمین دنبال کنند. این چینش در میان موزه‌های دیگر ایران منحصر به فرد است.
موزه رضا عباسی کاشانی سال ۱۳۵۶ در خیابان شریعتی – نرسیده به پل سید خندان تهران گشایش یافت و به یاد نقاش مشهور دوره صفوی اهل کاشان، رضا عباسی نامگذاری شد.

The post تابلو قهوه ‌خانه‌ای «زندگی پرافتخار حضرت علی(ع)» رونمایی می‌شود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *