بوی خوش کباب در رستوران های مراغه

در شهرهای ترک‌زبان کباب یکی از اصلی‌ترین غذاهاست و در شهر که بچرخیم و چشم که بچرخانیم کبابی‌های زیادی می‌بینم. مراغه در استان آذربایجان شرقی هم چنین جایی‌ست و کباب در آن حرف اول را می‌زند. بیایید تا باهم سری بزنیم به تعدادی از بهترین رستوران های مراغه.  

رستوران اوبا

یکی از بهترین رستوران‌های مراغه رستوران اوبا در خیابان قدس است. رستوران اوبا فضای سبز دلپذیری دارد و کارکنانش به گفته آنهایی که امتحانش کرده‌اند، خوش‌رو هستند. اوبا، منوی ایرانی دارد و غذاهای پرطرفدارش استیک و کباب برگ هستند.

باغ طاووس

رستوران باغ طاووس

در بلوار طبیعت مراغه، می‌توانیم به باغ طاووس برویم و غذای ترکی سفارش بدهیم. البته این رستوران غذای ایرانی و سنتی هم سرو می‌کند. بعد از اینکه غذای خوشمزه خوردیم، می‌توانیم در باغ گردش ‌کنیم و طاووس‌ها را از نزدیک ببینیم. نشستن در فضای باز رستوران لذت غذا خوردن را دوبرابر می‌کند.

رستوران ماهور

اگر در کمربندی شمالی رانندگی کنیم، بعد از باغ بیگم به تابلوی رستوران ماهور می‌رسیم. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مراغه را در همین رستوران ماهور می‌توانیم امتحان کنیم؛ یعنی یکی از همان کباب‌های چرب و نرم.

رستوران صوفی

در خیابان پاسداران مراغه، به رستوران صوفی برمی‌خوریم که به کیفیت خوب غذاهایش معروف است. اینجا انواع غذاهای ایرانی از گردن و شاندیزی تا ته‌چین مرغ سرو می‌شود.

خورش گوشت از غذاهای پرطرفدار این‌ رستوران است که البته هر روز شانس خوردن آن را نداریم، اما اگر شانس با ما یار بود و در آشپزخانه رستوران خورش گوشت پیدا می‌شد، نباید در سفارش دادنش تردید کرد.

پیتزا کلبه

هر روز نمی‌توانیم کباب و خورش بخوریم و شاید روزی دل‌مان هوس فست‌فود هم کند. پیتزا کلبه یکی از رستوران‌های پرطرفدار مراغه ا‌ست که پیتزاهای قابل قبولی دارد. هر پیتزایی که سفارش بدهیم خیال‌مان راحت است که مزه‌اش باب‌طبع از آب درمی‌آید. پیتزا کلبه را در خیابان کرمی یا کمربندی شمالی، قبل از میدان عبدالقادر پیدا می‌کنیم.

رستوران هتل بزرگ مراغه

رستوران هتل بزرگ مراغه

در میدان گاز و بلوار شهید شکاری، تابلوی هتل بزرگ مراغه به چشم‌مان می‌خورد. هدف ما رستوران هتل بزرگ مراغه‌ است که غذاهای باکیفیتی دارد.

رستوران سهند

در میدان سهند، رستوران سهند را قرار گرفته. سلیقه‌مان با غذای ایرانی جور باشد یا فرنگی، در منوی این رستوران غذای موردعلاقه‌مان را پیدا می‌کنیم.

رستوران دربار

در خیابان خلیل‌الله و کنار کوی پزشکان، یکی از رستوران‌های معروف مراغه قرار گرفته؛ یعنی رستوران دربار. این رستوران کته کباب معروفی دارد و بیشتر، غذاهای ایرانی سرو می‌کند.

مجتمع پذیرایی شفانوش

رستوران شفانوش

اگر در مراغه دنبال غذای ایرانی و سنتی باشیم، یکی از انتخاب‌های خوب‌مان مجتمع پذیرایی شفانوش است. در شفانوش انواع کباب، جوجه و دسر سرو می‌شود. این مجتمع پذیرایی نزدیک رودخانه صوفی چای است و چشم‌انداز زیبایی دارد.

پیتزا ستاره شرق

یکی دیگر از بهترین فست‌فودهای مراغه پیتزا ستاره شرق است که در کمربندی شمالی، پایین‌تر از میدان کریمی قرار گرفته. در ستاره شرق می‌توانیم انواع پیتزا، ساندویچ و کنتاکی سفارش دهیم.

کافه ریبار

برای خوردن میان‌وعده یا ساندویچ می‌توانیم به کافه ریبار برویم. ریبار در بلوار طبیعت، بعد از نان اطهر قرار گرفته. بعد از غذا می‌شود قهوه سفارش داد و خستگی در کرد.

برگرهوم

در کمربندی شمالی چند رستوران و فست‌فود قرار دارد که یکی از آنها برگرهوم است. اینجا، ساندویچ سرد و گرم سرو می‌شود و برگرهای خوش‌طعمی دارد.

کافه کارمانیا

بعضی‌ها هم هستند که غذا بدون قهوه از گلویشان پایین نمی‌رود. قهوه‌خورها می‌توانند به کافه کارمانیا در میدان کریمی سر بزنند. در این کافه می‌توانیم قهوه خوش‌عطر و کیک تازه سفارش بدهیم و انرژی بگیریم. دم‌نوش و نوشیدنی‌های دیگر هم در منو می‌بینیم، اما تخصص این کافه در قهوه‌ است.

فینگر ویچ

اگر حوالی خیابان خواجه نصیر باشیم، می‌توانیم به فینگرویچ سر بزنیم که انواع ساندویچ و پیتزا سرو می‌کند.

نوشته بوی خوش کباب در رستوران های مراغه اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *