بودجه تبلیغات گردشگری در ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشستی با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ گفت: تنها بخش اقتصادی کشور هستیم که افزایش افسار گسیخته‌ای در بازار پر تلاطم ارزی نداشتیم.

خبرگزاری مهر: علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در نشستی با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ گفت: سند گردشگری کشور آماده شده است، در این سند احکامی آورده شده که پس از تصویب در هیات‌دولت اختیارات سازمان را افزایش می‌دهد، این سند به‌زودی در دولت بررسی می‌شود.» وی با تاکید بر اینکه قانون حمایت از میراث‌فرهنگی یکی از قوانین خوبی بود که مجلس از آن حمایت کرد، افزود: «از دولت مصوبه گرفتیم که تجهیزات وارداتی حوزه گردشگری از پرداخت مالیات معاف باشد. موضوع لغو روادید را با همکاری وزارت خارجه جلو بردیم که نتیجه آن لغو یک‌طرفه روادید با عمان و پس از هفت ماه پیگیری لغو روادید با چین بود.»

معاون رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در کشور یک‌میلیون سایت و محوطه تاریخی، نزدیک به ۳۴ هزار اثر ثبت‌شده ملی و ۲۴ اثر ثبت جهانی داریم، تصریح کرد: «سازمان میراث‌فرهنگی بودجه کافی برای نگهداری، مرمت و حفاظت از این حجم آثار را ندارد. با این حال با بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی، ۲ هزار پروژه در حال مرمت در حال اجراست.»

وی با بیان اینکه در این دوره تلاش کردیم از مشارکت‌ بخش خصوصی بهره بگیریم، گفت: «به علت ناکافی بودن بودجه تبلیغاتی ۲۰ میلیارد تومانی، از ظرفیت‌های بخش خصوصی تبلیغ کشورمان را در چین آغاز کردیم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «در سال ۹۷، شاهد ورود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که رشد بیش از ۵۰ درصدی نسبت به سال ۹۶ دارد.» او در ادامه گفت: «در این سال‌ها برای جذب گردشگر در کشورهای منطقه‌ تبلیغ کردیم. تراز تبادل گردشگر ما با ترکیه منفی بود، اما این اختلاف بسیار کاهش یافته است.» وی با بیان اینکه طبق گزارش بانک مرکزی، گردشگری سهم ۳درصدی در تولید ناخالص ملی داشته است، افزود: «در حال حاضر بالغ‌بر ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در این حوزه طرح در حال اجرا داریم.»
معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «بنا بر آمار وزارت کار ۲۰۳هزار شغل ایجاد کردیم. متناسب با بودجه نسبت به سایر وزارتخانه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ایم. بوم‌گردی‌ها در ابتدای دولت حدود ۴۰۰واحد بود و اکنون بیش از ۱۴۰۰ واحد است. تعداد واگذاری‌ها در دوسال گذشته به اندازه کل سنوات پیش از آن بوده است.»
مونسان تاکید کرد: «در حوزه صنایع‌دستی نیز رشد خوبی داشته‌ایم. برندینگ صنایع‌دستی را در راس برنامه‌ها قرار دادیم و رقم ۲ میلیارد دلار صادرات را هدف‌گذاری کردیم.»

The post بودجه تبلیغات گردشگری در ایران appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *