بهترین هتل‌ های یزد کدامند؟

شهری مثل یزد، هم هتل‌‌های امروزی دارد و هم هتل‌های سنتی که هرکدام حسن‌هایی دارند. باهم تعدادی از بهترین هتل ‌های یزد را مرور می‌کنیم.

هتل پارسیان صفائیه یزد

هتل پارسیان صفائیه

تنها هتل ۵ ستاره در یزد،‌ هتل پارسیان صفائیه‌ است که حوالی میدان ابوذر و خیابان تیمسار فلاحی، در فرعی ۹ ملاصدرا قرار گرفته. هتل صفائیه از دو بخش هتل باغ و هتل جدید تشکیل شده.

هتل باغ را در سال ۱۳۳۵ ساخته‌اند و باصفاست. هتل جدید در سال ۱۳۸۶ ساخته شده و باوجود امکانات مدرن، حال‌وهوای سنتی‌اش را حفظ کرده. این دیگر به سلیقه‌ ما بستگی دارد که در کدام بخش بخواهیم اتاق رزرو کنیم.

هتل صفائیه امکاناتی در حد ستاره‌هایش دارد، پس سفرمان چه کاری باشد و چه تفریحی، خیال‌مان راحت است. بیشتر مسافران از برخورد کارکنان، تمیزی اتاق‌ها و امکانات عمومی راضی بوده‌اند، ولی کیفیت غذای رستوران را در حد اسمش ارزیابی نکرده‌اند.

امکانات: روم سرویس ۲۴ ساعته، فضای سبز، رستوران، سالن ورزشی، کافی‌شاپ، صندوق امانات، سیستم سرمایش و گرمایش بخشی از امکانات هتل صفائیه‌ست.

جاذبه‌های نزدیک: از اینجا تا آتشکده زرتشتیان با ماشین ۱۲ دقیقه، تا مجموعه امیر چخماق ۱۶ دقیقه، تا بازار خان ۱۹ دقیقه و تا باغ دولت‌آباد ۲۰ دقیقه راه است.

قیمت: قیمت رزرو این هتل از یک تخته‌ باغ و ۳۱۰ هزار تومان شروع می‌شود. هزینه سوئیت یک خوابه سه تخته در هتل جدید ۱ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

هتل داد یزد

هتل داد

یکی از بهترین هتل‌ های یزد، هتل داد است که در خیابان دهم فروردین قرار گرفته. این هتل ۴ ستاره معماری کاملا سنتی دارد. اتاق‌ها سقف بلند دارند و بزرگ و جادار و تمیز هستند. رستوران بام آن معروف است و کیفیت عمومی راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. خوب است به‌خاطر ظرفیت محدود پارکینگ، پیش از سفر با هتل هماهنگ کنیم.

امکانات: صندوق امانات، آسانسور، پارکینگ، رستوران در فضای باز، اتاق جلسات، کافی‌شاپ، سیستم سرمایش و گرمایش، استخر، ماساژ، اسپا،‌ سونا و تاکسی.

جاذبه‌های نزدیک: فاصله هتل تا فرودگاه ۱۵ دقیقه با ماشین است. اینجا به آتشکده زرتشتیان یزد نزدیک است، یعنی ۳ دقیقه با ماشین یا ۱۲ دقیقه پیاده. برای رفتن به موزه آب، ۵ دقیقه با ماشین یا ۱۵ دقیقه پیاده در راهیم. تا باغ دولت‌آباد هم ۷ دقیقه فاصله داریم.

قیمت: برای رزرو اتاق یک تخته با صبحانه ۳۳۳ هزار تومان باید بپردازیم. هزینه‌ها برای کانکت چهار تخته به ۱ میلیون و ۲۰۳ هزار تومان می‌رسد.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک

هتل مشیرالممالک بیشتر از اینکه حس بودن در هتل به ما بدهد، شبیه خانه‌باغ‌های قدیمی‌ست. تعجبی هم ندارد، چراکه اینجا در دوره قاجار ساخته شده. این هتل، باغی بزرگ بوده که بنای آن به اقامتگاه تبدیل شده. حالا هم هتلی ۴ ستاره است و به یکی از بهترین هتل ‌های یزد تبدیل شده.

اتاق‌ها، حال‌وهوایی کاملا سنتی دارند. این فضا در سفره‌خانه هم حفظ شده. حوض فیروزه‌ای پرآبش جان می‌دهد برای اینکه کنارش بنشینیم و غذایی خوشمزه بخوریم.

بعضی از مسافران از اینکه کارکنان هتل از صبح زود شروع به کار می‌کنند، خیلی راضی به‌نظر نمی‌رسند. ضمن اینکه هتل در ورودی شهر قرار گرفته و در قلب بافت قدیم قرار ندارد. از طرف دیگر برخورد خوب کارکنان، فضای دلچسب باغ و تمیزی اتاق‌ها راضی‌کننده‌ست.

امکانات: روم سرویس ۲۴ ساعته، سیستم سرمایش و گرمایش، اینترنت در لابی، فضای سبز، سفره‌خانه،‌ رستوران، سالن ورزش پولی، اتاق چمدان، رمپ معلولان و پارکینگ روباز با ظرفیت محدود.

جاذبه‌های نزدیک: از این هتل تا فرودگاه ۱۲ دقیقه، تا موزه آب ۹ دقیقه،‌ تا موزه آینه و روشنایی ۱۹ دقیقه و تا باغ دولت‌آباد ۸ دقیقه فاصله ا‌ست.

قیمت: قیمت رزرو در هتل باغ مشیر الممالک از ۴۲۰ هزار تومان برای اتاق یک تخته شروع می‌شود و به ۱ میلیون و ۷۹ هزار تومان برای کانکت پنج تخته می‌رسد.

اقامتگاه سنتی نارنجستان یزد

اقامتگاه سنتی نارنجستان یزد

برای بیشتر ما که در آپارتمان‌های مدرن زندگی می‌کنیم، تجربه‌ زندگی سنتی هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد. هتل سنتی نارنجستان، یکی دیگر از هتل‌های یزد است که ۲۰۰ سال عمر دارد و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شده. این اقامتگاه، سه اتاق بیشتر ندارد، گندم، ترنج و تاک. اما اتاق‌ها جادار و تمیز هستند و به‌سبک قدیمی تزیین شده‌اند.

بیشتر مسافران از برخورد کارکنان و تمیزی اقامتگاه راضی بوده‌اند. مثل خیلی از اقامتگاه‌های سنتی، سرویس بهداشتی و حمام مشترک است. این اقامتگاه در خیابان صدوقی جنوبی، حوالی میدان باهنر قرار گرفته و به بازار یزد دسترسی خوبی دارد. از هتل تا فرودگاه ۱۲ دقیقه و تا موزه آب یزد ۹ دقیقه فاصله ا‌ست.

امکانات: خدمات خانه‌داری، روم سرویس، اتاق چمدان، تاکسی سرویس، آلاچیق، تلویزیون ای‌سی‌دی در لابی، اینترنت رایگان در لابی، گشت غیررایگان.

جاذبه‌های نزدیک: از اقامتگاه سنتی نارنجستان تا فرودگاه یزد ۱۲ دقیقه، تا راه‌آهن ۶ دقیقه و تا موزه آب ۹ دقیقه فاصله‌ است. با ۱۱ دقیقه رانندگی به عمارت قصر آینه می‌رسیم و بعد از ۸ دقیقه در آتشکده ورهرام خواهیم بود.

قیمت: هزینه رزرو هر کدام از سه اتاق این اقامتگاه سنتی متفاوت است، از ۵۷۰ هزار تومان شروع می‌شود و به ۷۰۰ هزار تومان می‌رسد.

هتل لاله

هتل لاله یزد

قدیم‌ها به این هتل خانه گلشن می‌گفتند. این ساختمان در دوره قاجار ساخت شده و قبلا خانه مسکونی بود، تا اینکه بالاخره از سال ۱۳۸۲ این خانه قشنگ و بزرگ به هتل لاله تبدیل شد.

اینجا ۳ ستاره ا‌ست و نسبت به تعداد ستاره‌هایش امکانات و کیفیت قابل‌قبولی دارد. بیشتر مسافران از تمیزی اتاق و سرویس‌ها راضی بوده‌اند. این را هم باید درنظر داشت که اینجا پارکینگ اختصاصی ندارد. آدرس هتل در بلوار بسیج است.

امکانات: روم سرویس ۲۴ ساعته، اینترنت در لابی، سیستم سرمایش و گرمایش، اتاق چمدان، رستوران، پارکینگ و صندوق امانات از امکانات این هتل به‌حساب می‌آیند.

جاذبه‌های نزدیک: فاصله‌ هتل لاله تا مجموعه امیر چخماق ۶ دقیقه، تا فرودگاه یزد ۲۰ دقیقه،‌ تا آتشکده زرتشتیان ۵ دقیقه و تا بازار خان ۱۰ دقیقه با ماشین است.

قیمت: در این هتل، قیمت‌ها از ۱۸۲ هزار تومان برای اتاق یک تخته شروع می‌شوند و به ۵۷۰ هزار تومان برای سوئیت دو خوابه می‌رسند.

هتل کهن کاشانه

هتل کهن کاشانه

شاید دلمان نخواهد در هتل‌های لوکس یزد اقامت کنیم و دنبال هتل خوب و باکیفیت و ارزانی باشیم؛ جایی مثل هتل کهن کاشانه که ۲ ستاره ا‌ست و فضایی کاملا سنتی و قدیمی دارد. هتل در محله قدیمی فهادان قرار گرفته.

اینجا شاید اتاق‌ها خیلی بزرگ نباشند، اما دنج، تمیز و راحتند. مسافران از برخورد دوستانه‌ کارکنان هتل و تمیزی محیط راضی بوده‌اند. امکانات اتاق‌ها در حد ستاره‌های هتل است و خبری از پنجره دوجداره در آنها نیست.

امکانات: روم سرویس ۲۴ ساعته، کافی‌شاپ ۲۴ ساعته، اینترنت در لابی، سیستم سرمایش و گرمایش، کافی‌شاپ تابستانه و پارکینگ.

جاذبه‌های نزدیک: از فرودگاه تا هتل کهن ۲۰ دقیقه و از راه‌آهن ۱۴ دقیقه با ماشین فاصله است. برای رفتن به آتشکده زرتشتیان ۱۰ دقیقه، موزه آب ۵ دقیقه و بازار خان ۱۰ دقیقه با ماشین در راه هستیم.

قمیت: قیمت رزرو هتل برای اتاق یک تخته ۱۶۷ هزار تومان است و برای اتاق ۶ تخته به ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

نوشته بهترین هتل‌ های یزد کدامند؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *