بهترین مقاصد سفر در بهار

سفر در بهار ایران

همیشه گفته شده که کشور ایران کشوری چهار فصل است که طبیعت آن در هر زمان زیبایی‎های خیره‎کننده‎ای برای نمایش دارد. اما طبیعتا برای بسیاری از نقاط ایران فصل بهار بهترین فصل برای سفر و ایرانگردی است. طبیعت بسیاری از نقاط ایران در بهار آنقدر زیبا و پر از رنگ است که می‎توان تصور کرد در گوشه‎ای از بهشت ایستاده‎اید. تیم پارس توریسم در این یاداشت به معرفی برخی از این جاذبه‎های بهشت‎گون که مقاصد فوق‎العاده‎ای برای سفر در بهار محسوب می‎شوند؛ پرداخته است.

جلفا

جلفا یک منطقه مرزی بین ایران، ارمنستان و آذربایجان است که دارای جاذبه‎های گردشگری فوق‎العاده و طبیعتی رویایی می‎باشد. از آنجایی که جلفا یک منطقه آزاد تجاری است؛ دارای اهمیت زیادی می‎باشد. بیشتر ساکنان این منطقه را مسحیان تشکیل می‎دهند.یک نکته جالب درباره جلفا این است که این شهر پس از فرودگاه‎های تهران، دارای پر تردد ترین مرز مسافری در ایران است.

از آنجا که جلفا دارای آب‎وهوای نیمه خشک و نیمه سرد است؛ بهترین زمان برای سفر به آن بهار تا پاییز می‎باشد. جلفا ازجمله جاهای دیدنی ایران در بهار است که ارزش دیدن دارد.

سفر در بهار ایران

رود ارس را باید مهم‎ترین جاذبه جلفا دانست. ارس طولانی‎ترین رودخانه ایران است که یکی از شاخه‎هایش از ارمنستان و دیگری از رشته کوه آرارات در ترکیه سرچشمه می‎گیرد. این رود را می‎توانید در آذربایجان شرقی و غربی و همچنین اردبیل ببینید. روستای اوشتبین یکی دیگر از جاذبه‎های چشم‎نواز جلفا است. این روستا در حاشیه رود ارس قرار دارد. قدمت این روستا به دوره صفویه باز می‎گردد. این روستا از مجموعه روستاهای پلکانی است که ساختمان‎های موجود در آن در شیب تند قرار گرفته‎اند. جاذبه‎های تاریخی و طبیعی زیادی در این روستا وجود دارد.  از دیگر جاذبه های جلفا باید به آبشارهای زیبای فراوان و همچنین کلیساهایی با معماری‎های فوق‎العاده اشاره کرد.

سفر در بهار ایران

کهگیلویه و بویر احمد

استان کهگیلویه و بویر احمد نیز یکی استان‎های زیبای ایران است که برای سفر در بهار ایران بسیار مناسب است. این استان جاذبه‎های طبیعی زیادی داشت که شاید نتوانید همه این جاذبه‎ها را در مدت زمان کوتاهی ببینید.

سفر در بهار ایران

یکی از اولین جاذبه‎هایی که باید در این استان دید دریاچه برم الوان است. این دریاچه در روستای سرآسیاب قرار دارد. یک پوشش گیاهی متنوع و غنی، حاشیه این دریاچه را دربرگرفته است. در نزدیکی این دریاچه یک کمپینگ اقامتی نیز وجود دارد که امکانات رفاهی خوبی را در اختیار مسافران قرار می‎دهد. دریاچه کوه گل نیز یکی دیگر از جاذبه‎های طبیعی است که در شمال بویر احمد در شهر سی سخت قرار دارد. این دریاچه یکی از بهترین مقاصد سفر در بهار می‎باشد. زیرا در این فصل گل‎های شقایق و دیگر گل‎های وحشی سرتاسر دشت را پر می‎کند و چشم‎انداز زیبایی به وجود می‎آورد. همچنین پرندگان مهاجر نیز در این فصل به این دریاچه مهاحرت می‎کنند و بر زیبایی‎های آن می‎افزایند. لازم به ذکر است ابشار تنگ نمک نیز در نزدیکی این دریاچه قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد باید به تنگه باغر، باشت، چشمه بلقیس، منطقه گردشگری شلالدون و… اشاره کرد.

سفر در بهار ایران

ارومیه

ارومیه را نیز می‎توان بهترین مکان برای سفر در بهار در ایران دانست. ارومیه شهری با قدمت ۳هزار ساله می‎باشد که از این نظر در یونسکو به تبت رسیده است. شاید گوش آشناترین جاذبه ارومیه را باید دریاچه ارومیه دانست. این دریاچه در ۲۰ کیلومتری ارومیه قرار دارد و دومین دریاچه اب شور در دنیا به شمار می‎رود.

سفر در بهار ایران

دریاچه مارمیشو یکی دیگر از جاذبه‎های فوق‎العاده ارومیه است. این دریاچه در میان کوهستان‎هایی که مرز ایران و ترکیه را تشکیل می‎دهند قرار دارد و سرچشمه اولیه آن در خاک ترکیهخ است. خانه های جنران و انصاری از مجموعه خانه‎های تاریخی ارومیه هستند که زیبایی که معماری زیبایی دارند. ساختمان شهرداری و بازار ارومیه نیز از دیگر جاذبه های تاریخی این شهر می‎باشند. از دیگر جاذبه‎های طبیعی ارومیه همچنین باید به آبشار سلوک و آبشار شملکان اشاره کرد.

سفر در بهار ایران

ایذه

ایذه یکی از بهترین مقاصد برای سفر بهاری است. در این فصل ایذه آنقدر زیباست که شما را شگفت‎زده خواهد کرد. این استان نیز هم جاذبه‎های تاریخی و هم جاذبه‎های طبیعی دارد. دشت سوسن از جاذبه‎های طبیعی ایذه از زیباترین جاذبه‏‎هایی است که می‎توانید در بهار ببینید.

پل تاریخی شالو یکی دیگر از جاذبه‎های ایذه است. قدمت این پل که در مسیر جاده دزپات قرار گرفته است به چندین هزار سال می‎رسد. در تمام این سال‎ها پل شالو پایدار و مستحکم مانده است. از دیگر جاذبه‎های ایذه باید به قلعه تل، تالاب میانگران، امامزاده سلطان ابراهیم، آبشار شیوند و … اشاره کرد.

نوشته بهترین مقاصد سفر در بهار اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *