بهترین مراکز تفریحی شیراز کجاست؟

در سفر به شیراز اگر خواستیم حال و هوایی عوض کنیم و به‌مان بیشتر خوش بگذرد باید چه کار کنیم؟ مراکز تفریحی شیراز جزو مجهزترین مراکز تفریحی در ایرانند و می‌شود یک شب به یکی‌شان رفت و حسابی خوش گذراند.

مجتمع خلیج فارس

مجتمع خلیج فارس

مجتمع خلیج‌فارس ۵۰۰ هزار متر است. اگر به این مجتمع می‌رویم باید بدانیم که در هشتمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ  دنیا به انتخاب سایت معروف امپوریس هستیم، سایتی که در زمینه معماری جزو بهترین‌ها در دنیاست.

می‌توانیم در شهربازی تفریح کنیم، به استخر، سونا و جکوزی برویم، سینمای چهار و هشت بعدی را تجربه کنیم و اگر اهل فیلم دیدن هستیم، به پردیس سینمایی آن و اگر اهل خرید هستیم به هایپر‌های بزرگ و متنوعش برویم.

شهربازی ایران‌لند در طبقه سوم مجتمع خلیج‌فارس، یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده ایران است و ۱۳۳ بازی مهیج دارد. اگر به ایران‌لند رفته‌ایم بولینگ را نباید فراموش کنیم؛ بزرگترین سالن بولینگ ایران در این شهربازی قرار دارد.

آدرس: مجتمع خلیج فارس در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: در سفر به شیراز صبحانه کجا بخوریم؟

مجتمع تپه کاج

تپه کاج

اگر طرفدار بازی در فضا‌های باز هستیم می‌توانیم به مجتمع تپه کاج برویم. این مجتمع که یکی از پر‌طرفدارترین مراکز تفریحی شیراز است، ۱۰۰ هکتار مساحت دارد. از جمله امکانات این مجتمع پیست کارتینگ، ایر هاکی، دارت، جامپینگ، دوچرخه‌سواری، اسکیت، مینی گلف، سالن اسکواچ، پینت بال، استخر توپ و سالن چند منظوره است.

آدرس:شهر جدید صدرا، فاز ۲ ، بلوار ولایت.

مجتمع زیتون

مجتمع زیتون

اگر در شیراز قصد تفریح داریم، رفتن به این مجتمع شیک و مدرن هم گزینه مناسبی‌ست. در مجتمع زیتون، ۴۰۰ مغازه وجود دارد که اجناس مختلف و متنوعی در آنها به فروش می‌رسد.

در گشت و گذار در این مجتمع می‌توانیم سری هم به شهربازی آن یعنی گاندو بزنیم. بولینگ، ماشین برقی، ایرهاکی، چرخ و فلک کودکان، قطار کودکان و دستگاه‌های شبیه‌ساز رانندگی برخی از امکانات تفریحی شهربازی گاندوست.

آدرس: خیابان انقلاب، چهار راه پارامونت.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره فرودگاه شیراز

پارک کوهستانی دراک

پارک کوهستانی دراک

برای بالا رفتن آدرنالین خون و اینکه حسابی هیجان‌زده‌ شویم، باید سری به پارک کوهستانی دراک بزنیم. در این پارک می‌توانیم دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی کنیم، زیر آلاچیق‌ها بنشینیم یا باغ گیاهان دارویی و دریاچه مصنوعی‌اش را ببینیم، اما بی‌شک مهیج‌ترین تفریح در این پارک زیپ‌لاینی‌ست که ما را تا ارتفاع ۲۰۰ متر بالا می‌برد و طول مسیر آن ۱۲۰۰ متر است.

آدرس: پارک کوهستانی دراک در شمال غرب این شهر، ابتدای بلوار حسینی الهاشمی (از سمت فرهنگ شهر) قرار دارد.

لونا پارک

لونا پارک شیراز

خیلی‌ها لونا پارک را بهترین جای تفریحی شیراز می‌دانند. دلیل این انتخاب این است که لونا پارک قدیمی‌ترین شهربازی مدرن شیراز است و موقعیت مکانی آن جوری‌ست که دسترسی به آن را آسان می‌کند.

چند نسل از شیرازی‌ها اولین وسایل بازی شهربازی‌ها را در لونا پارک دیده‌اند که حالا از زمان راه‌اندازی‌اش بیشتر از ۳۰ سال می‌گذرد. لونا پارک به چرخ و فلک بزرگش معروف است، اما اگر به آنجا رفته‌ایم استفاده از ترامپولین، رنجر، کشتی صبا، آکروجت کودکان و بزرگسالان، ماشین برقی، سفینه، ترن هوایی، سالتو، سرسره آبشار، تونل وحشت، سورتمه، جت اسکی و … هم هیجان‌انگیز است و روز خوبی را برایمان می‌سازد.

آدرس: بلوار آیت‌الله ربانی (جنب دروازه قرآن)

پارک جنگلی پالایشگاه

پارک جنگلی پالایشگاه

اگر برای تفریح، طبیعت را به وسایل بازی ترجیح می‌دهیم، پارک جنگلی پالایشگاه شیراز که خیلی هم از شهر دور نیست، جای مناسبی‌ست. در این پارک جنگلی ۲۵۰ هکتاری، امکان دوچرخه‌سواری هست و وسایل بازی برای بچه‌ها هم در نظر گرفته شده، اما بیشتر کسانی که برای تفریح به پارک جنگلی پالایشگاه می‌روند به خاطر طبیعت زیبایش است. پارک جنگلی پالایشگاه به کاج‌های بلندش معروف است و البته دریاچه و آبنمای زیبایش.

آدرس: مسیر اتوبان شیراز – اصفهان ، بعد از پلیس راه شیراز – اصفهان.

چند مرکز تفریحی دیگر در شیراز

پینت‌بال: در شیراز انتخاب‌های دیگری هم برای تفریح داریم. می‌توانیم به باشگاه پینت بال جنگلی شهید چمران واقع در بلوار چمران، جنب هتل چمران برویم یا باشگاه پینت بال سیمرغ، درحد فاصل فلکه گاز، چهارراه باغ تخت تالار سبوی عشق.

پارک: پارک جنت و پارک آزادی هم گزینه‌های بدی برای تفریح در شیراز نیستند. برای رسیدن به پارک جنت باید به  ابتدای ورودی غربی شیراز – بلوار امیر کبیر برویم و در صورتی که پارک آزادی را برای تفریح انتخاب کرده‌ایم از خیابان سمیه، خیابان آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز)، بلوار آزادی و خیابان مشکین‌فام به آن دسترسی داریم.

نوشته بهترین مراکز تفریحی شیراز کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *