بهترین غذاها برای مبارزه با سرطان

هیچ غذایی به طور کامل از بروز سرطان جلوگیری نمی کند. واژه ی غذاهای سرطانی اشاره به غذاهایی دارد که در صورت اضافه شدن به رژیم غذایی شخص ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

سلامت نیوز: غذاهایی که حاوی ترکیبات طبیعی و دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند عبارتند از:

سیب

سیب حاوی خواص ضد سرطانی است که ممکن است به جلوگیری از التهاب، بیماری های قلبی عروقی و عفونت کمک کند. سیب حاوی پلی فنول هایی است که خواص ضد سرطانی امیدوار کننده ای دارند.

توت ها

توت ها غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و الیاف رژیمی هستند. دانشمندان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و منافع بالقوه سلامتی، مصرف انواع توت ها را سفارش می کنند.

سبزیجات کریستالی

سبزیجات کریستالی مانند بروکلی، گل کلم و کلم، حاوی مواد مغذی مفید، از جمله ویتامین C، ویتامین K و منگنز هستند. این سبزیجات همچنین حاوی سولفورفان، یک ترکیب گیاهی با خواص ضد سرطانی هستند.

هویج

هویج حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین K، ویتامین A و آنتی اکسیدان ها است. هویج حاوی مقادیر بالایی از بتا کاروتن است که ممکن است انواع خاصی از سرطان را از بین ببرد.

مطالعات اخیر نشان می دهند بتا کاروتن نقش مهمی در حمایت از سیستم ایمنی دارد و ممکن است برخی از انواع سرطان را از بین ببرد.

ماهی چرب

ماهی های چرب، از جمله ماهی قزل آلا غنی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

مصرف ماهی ۵۳ درصد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را کاهش می دهد.

افرادی که حداقل چهار بار در هفته مکمل های ماهی مصرف می کنند، احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ در آنها ۶۳ درصد کاهش می یابد.

گردو

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات سرطان آمریکا، انواع آجیل دارای خواص پیشگیری از سرطان دارند، اما گردو حاوی ماده ای است که بدن آن را متابولیزه می کند.

حبوبات

حبوبات، مانند لوبیا، نخود فرنگی و عدس، دارای فیبر زیاد هستند که ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کنند.
سلامت نیوز: بهترین غذاها برای مبارزه با سرطان

The post بهترین غذاها برای مبارزه با سرطان appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *