بهترین شهربازی های تهران کجاست؟

تا ۱۲ سال پیش همینکه از اتوبان چمران رد می‌شدی، چشمت به شهربازی چمران و چرخ و فلک بزرگش می‌خورد، اما حالا فقط می‌توان پشت ترافیک اتوبان، خاطره‌اش را زنده کرد.

شهربازی چمران تا مدت‌ها بزرگ‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهربازی تهران بود و بعد از خراب شدنش در سال ۱۳۸۵،  تهرانی‌هایی که به دنبال جایگزینی برایش بودند به سراغ دیگر شهربازی های تهران رفتند، هرچند که خاطره آن شهربازی و عروسک گوریل انگوری‌اش تا مدت‌ها در پس ذهن‌شان بود.

شهربازی ارم

شهربازی ارم

در ابتدای اتوبان تهران-کرج چشممان به شهربازی‌ای می‌خورد که در سمت راست اتوبان جا خوش کرده و دقت که کنیم صدای جیغ و خوشحالی آنهایی که سوار چرخ و فلک یا رنجر هستند هم می‌توانیم بشنویم.

پارک ارم که شهربازی ارم هم در آن قرار دارد، از سال ۱۳۵۰ کارش را شروع کرده و بعد از انقلاب با اضافه شدن وسایل بازی، بزرگترین شهربازی تهران لقب گرفته. سه شهربازی با ۷۴ دستگاه باعث شده به کسی در این شهربازی بد نگذرد و جز آن باغ وحش این پارک هم از مراکز تفریحی مناسب کودکان است، ضمن اینکه دریاچه‌ای برای قایق‌سواری و سالن سرپوشیده بازی به خصوص برای وقت‌هایی که هوا سرد است، دارد.

آدرس: کیلومتر ۵ اتوبان تهران- کرج، نرسیده به استادیوم آزادی، روبروی نمایشهای هوایی

برای اطلاع از ساعت‌ کار شهربازی ارم به سایت شهربازی سربزنید.

سرزمین عجایب

شهربازی سرزمین عجایب

بهار و تابستان فصل شهربازی رفتن است و در پاییز و زمستان آنقدری شهربازی‌های روباز طرفدار ندارند، برای همین هم در فصل‌های سرد سال، آنهایی که به دنبال تفریح‌اند، یا سرگرمی جایگزینی پیدا می‌کنند یا راهی شهربازی‌های سرپوشیده می‌شوند.

شهربازی سرزمین عجایب که به آن واندرلند هم می‌گویند، با اینکه زیاد بزرگ نیست، اما برای هر سنی بازی‌ای  دارد و نکته مثبتش این است که بالای مرکز خرید قرار گرفته.

جز قسمت بولینگ که بیشتر برای بزرگترها جالب است، وجود وسایل بازی و قسمتی که شبیه هواپیما درست شده، بازی‌های کامپیوتری، گریم کودک، باجه فروش لوازم شعبده بازی، اتاقک عکسبرداری فوری و اتاق تولد کودک، می‌تواند برای بقیه هم جذاب باشد.

آدرس: فلکه دوم صادقیه، بلوار اشرفی اصفهانی، قبل از پل شهید همت، مرکز خرید تیراژه

ساعت کار: جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب، پنجشنبه‌ها ۲ بعد از ظهر تا ۱۲ شب و باقی روزهای هفته از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۱۲ شب

بیشتر بخوانید: هیجان انگیزترین پارک های تفریحی تهران

شهربازی بولینگ عبدو

بولینگ عبدو

مجموعه فرهنگی چمران که قبل از انقلاب اسمش سی آر سی بوده و به اسم سهامدارش عبدو، به بولینگ عبدو هم معروف است، در سال ۱۳۴۲ شروع به کار کرد.

در آن موقع این مجموعه تنها جایی بود برای بازی بولینگ و بیلیارد، اما پس از انقلاب و با تغییر اسم آن به مجموعه فرهنگی ورزشی شهید چمران، تفریح‌های دیگری هم به آن اضافه شد. این روزها علاوه بر ۱۳ سالن ورزشی، این مجموعه، سینمای چهار بعدی، سالن سرپوشیده بازی‌ و سالن سینما هم دارد.

آدرس: خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، مجموعه شهید چمران

ساعت کار: پنجشنبه‌ها، جمعه‌ها و روزهای تعطیل از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۱۱:۳۰ شب

شهربازی ژوپیتر

شهربازی ژوپیتر

خیلی‌ها به هوای رفتن به سالن سینمای کوروش به این مجموعه فرهنگی می‌روند، اما در طبقه دوم این مجموعه، شهربازی سرپوشیده‌ای هست که با داشتن وسایلی مثل چرخ و فلک، مینی بولینگ، ماشین کوبنده، کاروسل و ویدئو گیم، توانسته نظر بچه‌ها را هم جلب کند. این شهربازی برخلاف دیگر شهربازی های تهران، هزینه‌ای برای ورودی دریافت نمی‌کند.

آدرس: بزرگراه ستاری شمال، بالاتر از خروجی شهید حکیم، مجتمع تجاری فرهنگی کوروش، طبقه دو

ساعت کار: پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۱۱ صبح تا ۱ بامداد و باقی روزهای هفته هم از ۱۱ صبح تا ۱۲:۳۰ شب

شهربازی تیراژه ۲

شهربازی تیراژه 2

شهربازی تیراژه ۲، کوچک‌تر از شهربازی‌های دیگر است، اما در اینجا هم می‌توان بچه‌ها را سرگرم کرد. ماشین سواری و بازی‌های کامپیوتری از جمله بازی‌های این شهربازی کوچکند.

آدرس: خیابان مدنی، جنب مترو مدنی

ساعت کار: همه روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

نوشته بهترین شهربازی های تهران کجاست؟ اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *