بناهای تاریخی عجیب و مهم در دنیا ۱

معماری هنر عجیب و ماندگاری است اما اینکه چگونه بنایی را بسازیم که در تاریخ ماندگار شود کار هرکسی نیست. معمولا وقتی سخن از سازه‎های عجیب و  فوق‎العاده ساخته دست بشر می‎شود همه ما  به یاد عجایب هفتگانه می‎افتیم زیرا از هر زاویه که نگاه کنیم این عجایب قابل تحسین هستند. همه ما اطلاعات بسیاری درباره عجایب هفتگانه داریم و اگر هم تاکنون از این قافله عقب مانده باشیم می‎توانیم با یک سرچ ساده به هر زبانی که بخواهیم و هر اطلاعاتی که بخواهیم درباره آنها به دست آوریم اما در طول تاریخ بناها و یادواره‎های عجیب و فوق‎العاده دیگری نیز در سرتاسر گیتی ساخته شده است که  اگرچه در زمره عجایب هفتگانه محسوب نشده اما ارزش تاریخی و هنری بسیار زیادی دارند. پارس توریسم در این سلسله یاداشت‎ها می‎خواهد درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کند و با شما در میان بگذارد. با ما همراه باشید.

پترا/ اردن

پترا اردن

پترا در استان معان در اردن قرار دارد. این سازه فوق‎العاده یک اقامتگاه برای مردم ما قبل تاریخ بوده است. دره‎ها و صخره‎ها آن را محصور کرده‎اند و از این حیث این مکان برای اقامت امنیت بالایی داشته است. بعدها در طول تاریخ پترا نقش فعال و زنده خود را همچنان حفظ کرده است. ۱۰۶سال پس از میلاد مسیح پیوستن پترا به امپراطوری روم حتمی شد، در قرن ۴ مردم پترا مسیحی شدند و در قرن ۷مسلمانان پترا را گرفتند. در قرن ۱۲ درگیر و دار جنگ‎های صلیبی پترا به دست صلیبیون افتاد. پترا اکنون به‎عنوان شهری تاریخی مورد توجه گردشگران و علاقمندان به تاریخ قرار گرفته است.

مینیستریورک/ انگلستان

مینیستریورک/ انگلستان

یورک ۱عبادتگاه و یک کلیسای جامع در انگلستان است.کلیساها و مساجد به دلایل سیاسی همیشه معماری‎های خارق‎العاده‎ای داشته‎اند. کلیسای یورک نیز از این قاعده مستثنی نیست. بزرگ‎ترین مجموعه شیشه‎های رنگی قرون وسطی در این کلیسا قرار دارد. لازم  به ذکر است یورک دومین کلیسای بزرگ انگلستان و از کلیساهای مهم در جهان به‎حساب می‎آید. ساختمان فعلی کلیسا که دارای دو برج در ارتفاع ۵۳متر و برجی دیگر به  ارتفاع ۷۰متر است در سال ۱۴۷۲ ساخته شده است.

گلدن گیت/ سانفرانسیسکو

گلدن گیت/ سانفرانسیسکو

گلدن گیت سومین پل معلق در جهان است. یک سازه فوق‎العاده در سانفرانسیسکو که در جهان تک است. جالب است بدانید زمانی که این پل افتتاح شد طولانی‎ترین و مرتفع‎ترین سازه معلق جهان لقب گرفت. این پل در قرن سال ۱۹۳۷ ساخته و در اواخر قرن ۱۹ به در جهان بنام گلدن گیت شناخته شد. این پل محل عبور مناسبی برای وسایل نقلیه، دوچرخه و عابران پیاده است. حقایق زیادی درباره این وجود دارد. برای مثال  بیشترین خودکشی در جهان بر روی این پل انجام شده است. حدودا هر دو هفته یک بار یک نفر خود را از این پل پایین می‎اندازد و جالب‎تر اینکه حدود ۲درصد این افراد جان سالم به در می‎برند. در آخر اینکه رنگ رسمی پل گلدن گیت نارنجی است اما ارتش آمریکا میخواست این پل راه راه در دو رنگ نقاشی شود.

نیوگریج/ ایرلند

نیوگریج/ ایرلند

نیوگیریج یکی از عجیب‎ترین قبرستان‎ها در دنیاست که روایت‎های عجیبی درباره آن وجود دارد. براساس یک روایت پادشاهان افسانه‎ای تارا در این محل دفن شده‎اند اما زمان ساخت این مکان را دوران نوسنگی دانسته‎اند. مهاجمانی که در طول تاریخ به ایرلند حمله کرده بودند هیچ کدام کاری با این قبرها نداشتند اما دانمارکی‎ها در طول تهاجم خود این مقبره‎ها را غارت کردند و این اتفاق در قرن نهم افتاد. جالب است بدانید در کشفیات جدید در سال ۱۹۶۰درباره نیوگریج، مشخص شد که این مکان یکی از قدیمی‎ترین رصدخانه‎های جهان به‎شمار می‎رود.

کویریجوا/گواتمالا

کویریجوا/گواتمالا

کویریجوا یک مقبره مشهور دیگر در جنوب اسپانیا است که در سال ۲۰۰۰ کشف  شده است.این مکان از تعدادی اتاق که همه اجزای آن از سنگ‎های بزرگ و سنگین ساخته شده است؛ تشکیل شده است. درباره این بنا روایات زیادی وجود دارد. یک جزامی پس از فوت شوهر در این بنا پناه گرفته بوده است. تعداد زیادی اسکلت در این بنا یافت شده است که دقیقا مشخص نیست متعلق به چه گروهی است. این بنای سنگی را بزرگ‎ترین بنای سنگی در اروپا می‎دانند.

نوشته بناهای تاریخی عجیب و مهم در دنیا ۱ اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *