بمرانی «سیزده چهل» را اجرا می‌کند/ آغاز تور شهرستان‌ها

گروه موسیقی «بمرانی» در فصل تازه فعالیت هایش روز هفتم شهریور کنسرتی را با اجرای آلبوم جدید «سیزده چهل» و تعدادی آثار منتخب در کاخ سعد آباد تهران برگزار خواهد کرد.

مهر: محمد صفرپور مدیربرنامه های گروه موسیقی «بمرانی»درباره جدیدترین فعالیت‌های این گروه توضیح داد: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته روز هفتم شهریور ماه تازه ترین کنسرت پایتخت گروه «بمرانی» به تهیه کنندگی احسان رسول اف در ایوان عطار مجموعه کاخ سعدآباد تهران برگزار می شود. در این کنسرت ضمن اجرای قطعاتی از آلبوم «سیزده چهل» به عنوان تازه ترین آلبوم گروه که بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد قطعاتی از آثار منتخب گروه از جمله «آسمان زرد و خورشید آبی»، «جوراب های لخت»، «اتوبوس قرمز»، «مخرج مشترک» و «گذشتن و رفتن پیوسته» به علاوه تک آهنگ ها پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

وی افزود: گروه بمرانی پیش از برگزاری کنسرت در تهران برنامه های دیگری را برای برگزاری تور کنسرت ها در شهرستان دارد که طی آن ابتدا در شیراز و بعد از آن در شهرهای آمل و اصفهان کنسرت هایی ر برگزار خواهد کرد. این در حالی است که برنامه های دیگری نیز برای گروه در نظر گرفته شد که پس از ایام محرم و صفر درباره آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر برنامه های گروه موسیقی «بمرانی» بیان کرد: ایوان عطار مجموعه کاخ سعد آباد از جمله مجموعه های برگزاری کنسرت در تهران است که قابلیت های مناسبی برای برگزاری کنسرت های تابستانه دارد. البته تا چندی پیش شرایط مناسبی برای برگزاری کنسرت در این محل وجود نداشت اما خوشبختانه با اقدامات فنی که در این حوزه صورت گرفته از این پس می توانیم شاهد برگزاری کنسرت های بیشتری در این فضای تاریخی باشیم.

گروه «بمرانی» از جمله مجموعه های فعال حوزه موسیقی است که از سال ۸۷ با اجرای زنده در برخی کافه ها و اماکن فرهنگی هنری شهر تهران موجودیت خود را اعلام کرد و به دلیل فضای جدیدی که در آثارش ارائه داده بود با استقبال مخاطبان رو به رو شد. این گروه همچنین در برخی آثار تئاتری و سینمایی نیز به عنوان گروه موسیقی حضور فعالی داشته است.

در توضیح آلبوم «سیزده چهل» به عنوان تازه ترین اثر گروه آمده است: «آلبوم سیزده چهل گروه بمرانی می‌تواند لحظاتی زیبایی را برای شما رقم بزند. نام این اثر به دهه چهل شمسی اشاره دارد و تم آن بازخوانی آثاری از این دوره است. در این مجموعه کارهای آهنگسازانی مانند همایون خرم، جمشید شیبانی، ضیا مختار پور و خواننده‌هایی مانند قوامی، ویگن و اونیک بازخوانی شده است. در بعضی قطعات نیز ترانه‌های از آن دوره روی ملودی‌هایی از آهنگسازان خارجی سوار شده‌اند. بمرانی در این آلبوم یه مجموعه نوستالژیک را بمرانیزه کرده یعنی به بازخوانی تقلیدی همیشگی نپرداخته و قطعات را با حال و هوای تازه‌ای اجرا کرده است. حضور سردار سرمست وازنده درجه یک جزپیانو در این اثر پررنگ‌تر از آلبوم قبلی است و در تنظیم قطعات در کنار بمرانی‌ها بوده است. »

The post بمرانی «سیزده چهل» را اجرا می‌کند/ آغاز تور شهرستان‌ها appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *