بزرگ‌ترین هواپیمای جهان برای اولین بار پرواز کرد /فیلم

بزرگ‌ترین هواپیمای جهانبرای اولین بار به پرواز درآمد و پس از دو ساعت پرواز با موفقیت فرود آمد.

بزرگترین هواپیمای جهان دیروز صبح در ساعت ۱۰ از فرودگاه مژوا در ایالت کالیفرنیا به پرواز درآمد و پس از حدود دو ساعت پرواز بدون مشکل به سلامت به زمین نشست. این هواپیمای ۲۲۶۷۹۷ کیلوگرمی به عنوان بزرگترین هواپیمای جهان به وسیله مهندسان شرکت Stratolaunch ساخته شده است. ماموریت این هواپیما سفر به مدار زمین است و طبق بررسی‌ها قادر است در مدت ۱۵۰ دقیقه سفر خود به مدار زمین را کامل کند. بزرگترین هواپیمای جهان بدون کوچکترین مشکلی در ارتفاع ۱۰۶۶۸ از مدار زمین حرکت می‌کند.

تماشاگران زیادی که برای مشاهده این هواپیمای غول آسا به کالیفرنیا آمده بودند با تماشای پرواز آن به وجد آمدند و به سرعت شروع به تشویق کردند. سرعت این هواپیما در پرواز دیروز به ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت رسیده بود و در اتفاع ۴۵۷۲ متری پرواز کرد. یکی از مدیران ارشد پروژه این هواپیما گفت: “پرواز دیروز بسیار موفقیت آمیز بود و همه چیز همانطور که ما می‌خواستیم پیش رفت.”

شرکت Stratolaunch از سال ۲۰۱۱ پروژه طراحی و ساخت بزرگ‌ترین هواپیمای جهان را آغاز کرد و در طول این سال‌ها مجبور به اخراج کردن ۵۰ تن از کارمندان خود شد تا بتواند تعادل لازم را بین هزینه‌های ساخت هواپیما و تامین حقوق کارمندان برقرار کند. این شرکت در این پروژه بزرگ با شرکت‌های فضایی و فناوری مطرح جهان همکاری‌های نزدیکی داشته است.

با وجود پرواز موفقیت آمیز این هواپیما و آمادگی ظاهری آن برای انجام ماموریت‌های بزرگ مدیران شرکت Stratolaunch هنوز برنامه‌های آینده آن را اعلام نکرده‌اند و به نظر نمی‌رسد ماموریت اصلی این هواپیما به زودی محقق شود. شاید هنوز مشکلات مالی و یا مسائل دیگری در پشت پرده این پروژه بزرگ وجود دارد که به اطلاع عموم نرسیده است و همین امر سبب عدم برنامه ریزی برای پرواز‌های آینده این هواپیما می‌شود.

The post بزرگ‌ترین هواپیمای جهان برای اولین بار پرواز کرد /فیلم appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *