برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان های خوی آغاز شد

آغاز برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان های خوی

 

برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی در مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان های شهرستان خوی آغاز شد.

عزیز میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی روز ۲۴ مهر ۹۷ با اعلام این خبر گفت: براساس هماهنگی های انجام شده برای اجرای تفاهم نامه همکاری مابین این اداره و مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی زندان های شهرستان خوی برگزاری این کلاس ها برنامه ریزی و آغاز شد.

این کلاس ها در رشته های سفالگری و مینیاتور (نقاشی و طراحی) در محل مجتمع در حال برگزاری بوده و ۷۳ نفر از زندانیان بعنوان کارآموز از این کلاسها بهره مند می شوند.

بعد از اتمام دوره ها با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی پس از اخذ امتحان اقدام به صدور گواهینامه مهارت در حوزه صنایع دستی در رشته مربوطه خواهیم کرد.

خضرلو رئیس مجمع حرفه آموزی و کار درمانی زندان شهرستان خوی نیز با قدردانی از اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی گفت: برگزاری چنین کلاسهایی مطمئناً در تجدید روحیه زندانیان بسیار مهم و موثر است.

با برگزاری این کلاسها شخصیت زندانیان بازسازی شده ، برای زمان پس از آزادی خود شغل و حرفه ای یادگرفته و در نتیجه آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

همزمان با شروع این کلاسها با استقبال خوبی از طرف زندانیان روبرو شدیم و آماده ایم تا نسبت به برگزاری مستمر کلاسهای آموزش صنایع دستی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خوی همکاری کنیم.

 

منبع

نوشته برگزاری کلاس های آموزش صنایع دستی در زندان های خوی آغاز شد اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید