با بهترین غذاهای سنتی لبنان آشنا شوید

غذاهای لبنانی

پارس توریسم؛ در تاریخ غذاهای شرق میانه، غذاهای لبنانی در میان دوستاران غذا از محبوبیت زیادی برخوردار است و در جهان جایگاه برجسته‎ای دارد.  اگر دوست دارید دستور پخت غذاهای لبنانی را یاد بگیرید باید بدانید که پخت این غذاها با طعم‎های عجیب و غریب کار راحتی نیست. در این یاداشت لیستی از غذاهای لبنانی همراه با اسامی و عکس های محلی آنها خواهیم گذاشت.

فلافل

غذاهای لبنانیفلافل یکی از پرطرفدارترین غذاها است که ماهیتی عربی دارد و به نظر می رسد در مصر ساخته شده است. این غذا از نخود، لوبیا و ادویه‎ها و گیاهان مختلف ساخته می‎شود. این غذا یکی از بهترین غذاهای گیاهی و بدون کلسترول است که  نسبتا کم چربی و کم کالری است و همچنین منبع خوبی از پروتئین برای کسانی است که از خوردن گوشت گوشت خودداری می‎ کنند.

کیبه

غذاهای لبنانی

کیبه یک غذای محبوب در لبنان است که معمولا از گوشت گاو نر، گوسفند، بز و شتر و با ادویه جات مختلفی مانند دارچین و گل میخ، همراه با گندم، پیاز خرد شده، بلغور و…درست می‎شود. این غذا را می‎توان هم تنها و هم در کنار سوپ به‎صورت پخته و خام  خورد.

لبنه

غذاهای لبنانی

کسانی که به لبنیات علاقه دارند حتما تاکنون نام لبنه را شنیده‎اند یا از محصولات آن استفاده کرده‎اند. لبنه در واقع یک ماست چکیده لبنانی است. همان ماست چکیده‎ای که ما هم داریم با این تفاوت که لبنانی‎ها در این ماست انواع سبزی‎های معطر را نیز استفاده می‎کنند.

محشی کوسا

غذاهای لبنانی

این در واقع یک نوع دلمه است.مواد دلمه را داخل کدویی که آن را خالی کرده‎اند می‎ریزند. در واقع، یک نوع خاص از کدو سبز به نام “اسطوخودوس لبنان برای این غذا استفاده می‎شود. در مواد این غذا باید از گوشت بسیار تند استفاده می‎شود. این غذا یک طعم عجیب تند و شیرین و ترش را با هم تداعی می‎کند.

هوموس

غذاهای لبنانی

نسخه لبنانی هوموس دارای طعم خاصی است. این غذا از ترکیب نخود پخته شده با ترکیب مواد دیگر مانند  روغن زیتون، آب لیمو، نمک و سیر، تهیه می‎شود. مطمئن باشید اگر یک بار این غذا را امتحان کنید معتاد آن خواهید شد.

کافا

غذاهای لبنانی

کافا کباب لبنانی است که می‎توان آن را نماینده غذاهای این کشور دانست. این غذا را می‎توان با گوشت قرمز مانند شتر، بره یا گوشت گاو همراه با مقدار زیادی ادویه و ترشیجات تهیه کرد. سعی کنید در سفر به لبنان حتما یک بار این غذا را امتحان کنید.

کنفغذاهای لبنانی

کنف را باید یک دسر سنتی لبنانی دانست. در واقع این دسر نوعی شیرینی پنیری است که در یک شربت شکر فرو رفته است. از این دسر تقریبا در تماممراسم رسمی مانند عروسی‎ها، جشن‎ها، مراسمات مذهبی و… می‎باشد.

منبع

نوشته با بهترین غذاهای سنتی لبنان آشنا شوید اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *