بازگشت یک هواپیمای فوکر ١٠٠ ایران ایر به خط پرواز

مدیر آشیانه ٣ هما از تعمیر هواپیمای فوکر ١٠٠ ایران ایر بعد از حدود سه سال زمینگیری و بازگشت این هواپیما به خط پروازی خبر داد.

ایرنا: «محمود نادری» گفت: هواپیمای فوکر ١٠٠ ایران ایر به دلیل از کار افتادن موتور و نقص ارابه های فرود حدود سه سال زمینگیر بود که با تعویض موتور و خرید ارابه های فرود، اکنون آماده پرواز بوده و به خط پروازی بازگشته است.
وی تصریح کرد: یکی از ارابه های فرود این هواپیما از یک شرکت هواپیمایی ایرانی خریداری و ارابه دیگر توسط مهندسین تعمیرات هواپیمایی ایران ایر تعمیر شد.
به گفته نادری با تعمیر و بازگشت این هواپیما به خط پروازی، اکنون ایران ایر ٢ فوکر١٠٠ آماده مسافرگیری دارد.
وی همچنین اعلام کرد که این دو فوکر نمی توانند به اروپا پرواز داشته باشند، اما با تایید سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز به کشورهای همسایه را دارند و قبلا به مقصد استانبول ترکیه پرواز داشتند.
مدیر آشیانه ٣ هما اضافه کرد: عمر این فوکر حدود ٢٧ سال است، اما تا زمانی که مجوز پرواز را از سازمان هواپیمایی داشته باشد امکان پرواز دارد.
وی ادامه داد: دو هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز که مشکل تامین قطعات و یا خرابی قطعات را داشتند، در حال حاضر مراحل تعمیرات اساسی خود را می گذراند تا به مراسم حج امسال برسد.
به گزارش ایرنا، هواپیمای فوکر ۱۰۰ هواپیمایی با دو موتور توربوفن است که در شرکت هلندی فوکر تولید می شد.
در آغاز این هواپیما توانست بازار هواپیماهای مسافربر کوچک را تسخیر کند، اما با ورود بوئینگ ۷۳۷ و ایرباس ۳۱۸ و ۳۱۹ به این بازار، نتوانست به رقابت ادامه دهد و از سال ۱۹۹۷ دیگر ساخته نمی‌شود. در مجموع ۲۸۳ فروند از این هواپیما ساخته شد. ایران و استرالیا همچنان یکی از بزرگترین اپراتورهای این هواپیما در دنیا هستند.

The post بازگشت یک هواپیمای فوکر ١٠٠ ایران ایر به خط پرواز appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *