بازسازی درمانگاه تدین در راستای ایجاد موزه سلامت/ایجاد موزه آب

شهردار سمنان گفت : عملیات اجرایی راه اندازی موزه سلامت در ساختمان تاریخی درمانگاه تدین با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی سمنان آغاز شده است.

سمنان با دارابودن تاریخ چند هزارساله از شهرهای تاریخی ایران است و ایجاد موزه ها در جهت ارتباط بین فرهنگ ها و آداب و رسوم ملت ها بسیار موثر است.
وی تصریح کرد: با توجه به قرارگیری ساختمان تاریخی درمانگاه تدین در مرکز شهر سمنان، با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی امکان تبدیل این مکان به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان با بازسازی و مرمت وجود دارد.
طی تفاهم نامه ای که سال گذشته شهردای سمنان با دانشگاه علوم پزشکی منعقد نمود مقرر شد شهرداری مرمت این ساختمان تاریخی را جهت احداث موزه سلامت انجام دهد که این مهم با حمایت های شورای اسلامی شهر آغاز شده است.
درمانگاه تدین در گذشته به عنوان اولین مرکز درمانی شهر سمنان معروف بود، در سال ۱۳۱۵ و توسط آقای فضل‌الله فامیلی (تدین)، در خیابان شهید رجایی فعلی ساخته شد، اکنون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی است و به عنوان مرکز بهداشت و درمانگاه فعالیت می‌کند. مساحت زیربنای ساختمان اصلی این بیمارستان حدود ۱۲۰۰ متر مربع می‌باشد. این بنای تاریخی دارای المان‌های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و سایر عناصر ارزشمند معماری ایرانی است که هر یک به زیباها و غنای فرهنگی آن افزوده است.

ایجاد موزه آب
ایجاد موزه آب در آب انبار قدیمی واقع در بلوار حکیم الهی در دستور کار قرار دارد که بعد از اتمام بازسازی و مرمت، به مکان مناسبی برای جذب گردشگر تبدیل خواهد شد .

The post بازسازی درمانگاه تدین در راستای ایجاد موزه سلامت/ایجاد موزه آب appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *