ایران در رده نهم ثبت جهانی آثار تاریخی قرار دارد

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران و آمریکا با ثبت جهانی ۲۴ اثر در رتبه ۹ جهان قرار دارند.

ایرنا: محمد حسن طالبیان در یزد افزود: چین و ایتالیا هر یک با ۵۵ اثر در رتبه اول هستند.

وی خاطر نشان کرد: جنگ تحمیلی و بازسازی کشور بعد از از آن موجب شد حدود ۲۴ سال پرونده به یونسکو ارسال نکنیم که اگر این اتفاقات رخ نداده بود مطمئناً در رتبه نخست قرار داشتیم.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: از ۲۴ اثر ثبت جهانی ۲۲ اثر آن فرهنگی و ۲ مورد آن طبیعی است؛ آثار طبیعی شامل بیابان لوت و دیگر جنگل‌های هیرکانی است که این جنگل ها بین پنج استان گیلان، مازندران، گلستان، سمنان و خراسان شمالی است

وی با تبریک ثبت اثر طبیعی جنگل‌های هیرکانی ایران در یونسکو افزود: ۲ میلیون هکتار از جنگل‌های هیرکانی به عنوان مادر جنگل‌های امروزی جهانی، در ایران وجود دارد.

طالبیان خاطر نشان کرد: در اجلاس سراسری ثبت آثار جهانی که در آذرماه برگزار می شود پرونده “دو تار ایرانی” مورد بررسی قرار می گیرد که در صورت ثبت تعداد آثار میراث ناملموس ایران بیشتر خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وجود پنج تا ۶ هزار طرح مرمتی آثار تاریخی و فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: یکهزار مورد این تعداد با مشارکت مالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال انجام و مابقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت می گیرد.

The post ایران در رده نهم ثبت جهانی آثار تاریخی قرار دارد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *