اگر گذرنامه‌مان گم شد چه کار کنیم؟

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از شهروندان خواست که اگر گذرنامه‌شان را گم کرده‌اند، موضوع را حتما به پلیس گزارش کنند.

چمدان: سردار هادی شیرزاد درباره فعالیت سامانه اینترپل برای گذرنامه‌های مفقودی گفت:‌ در پلیس بین‌الملل سامانه‌ای وجود دارد که آخرین وضعیت گذرنامه‌های مفقود شده در آن ثبت می‌شود، بنابراین اگر فردی گذرنامه‌اش را گم کرده یا گذرنامه‌اش به سرقت رفته باشد لازم است که حتما موضوع را به پلیس گزارش دهد تا به منظور جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی اطلاعات مربوط به گذرنامه در این سامانه ثبت شود.

وی ادامه داد:‌ همچنین آن دسته از افرادی که گذرنامه‌شان مفقود شده و قبلا گزارش آن را در سامانه اینترپل ثبت کرده‌اند، در صورتی که گذرنامه‌شان را پیدا کرده‌اند باید موضوع را مجددا به پلیس گزارش کنند تا ما آن را از لیست گذرنامه‌های مفقودی در سامانه پلیس بین‌الملل خارج کنیم.

به گزارش چمدان، هر فرد ساکن شهر تهران به محض گم شدن گذرنامه باید سریعاً با مراجعه به اداره بررسی صلاحیت گذرنامه ایرانی این پلیس، واقع در خیابان شهید مطهری ابتدای خیابان کوه‌نور، فقدانی گذرنامه خود را به شعبه مربوطه گزارش و با تشکیل پرونده پروسه اخذ گذرنامه جدید را طی کند.

مدت زمان اخذ گذرنامه جدید برای افرادی که برای نخستین بار گذرنامه خود را گم کرده‌اند، مستلزم ۲۰ روز محدودیت از زمان اعلام فقدان خواهد بود. البته افرادی که ضرورت سفر دارند پس از طرح در کمیسیون، مورد مساعدت قرار می‌گیرد.

تأکید پلیس بر اعلام سریع مفقودی گذرنامه شهروندان به این خاطر است که در وهله نخست، گذرنامه گمشده مورد جعل و سوءاستفاده افراد سودجو و جاعلان قرار نگیرد و دوم اینکه با توجه به تکاپو و ازدحام احتمالی زائران و مسافران برای خروج از کشور در ایام پیش‌رو و درخواست تعویض یا اخذ گذرنامه، این دست از متقاضیان با مشکل همراه نشوند.

The post اگر گذرنامه‌مان گم شد چه کار کنیم؟ appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *