اگر خواستید با هواپیما به قشم سفر کنید، این نوشته را بخوانید

قشم، خیلی دور است. اگر از تهران بخواهیم با قطار راهی بندرعباس و از آنجا قشم شویم باید ۱۹ ساعت سوار قطار باشیم. این مسیر طولانی از عهده هرکسی برنمی‌آید. برای همین خیلی‌ها سفر با هواپیما را به سفر با قطار یا هر وسیله دیگری ترجیح می‌دهند.

اگر با هواپیما خواستید به قشم بروید، بد نیست درباره فرودگاه قشم کمی بدانید.

فرودگاه قشم کجاست؟

فرودگاه بین المللی قشم

فرودگاه قشم در مرکز جزیره قرار گرفته، چسبیده به روستای دیرستان. پس اگر شنیدید که به آن فرودگاه دیرستان هم می‌گویند تعجب نکنید.

پروژه ساخت فرودگاه جزیره از سال ۱۳۳۵ شروع شده و بیشتر از یک دهه طول کشیده است. در ابتدا فقط دو پرواز در هفته از فرودگاه قشم به تهران انجام می‌شد، اما از سال ۱۳۷۶ که فرودگاه سروسامان بیشتری گرفت، دیگر فقط پروازها به مقصد تهران یا بالعکس نبود.

فرودگاه قشم به چه مقصدهایی پرواز دارد؟

پروازهای قشم

حالا دیگر از فرودگاه قشم می‌توان جز تهران، به مقصد مشهد، اصفهان، شیراز و دوبی و بالعکس پرواز کرد.

همه روزها برای تهران پرواز هست، اما برای پرواز به شهرهای دیگر باید منتظر بمانیم، چون فقط دو روز در هفته برای شهرهای دیگر پرواز وجود دارد.

هواپیمایی ایران ایر، تور، آسمان، کاسپین، ماهان، معراج، قشم، سپهران و تابان از جمله شرکت‌های هواپیمایی حاضر در این فرودگاه‌اند.

این فرودگاه، فرودگاه نسبتا شلوغی است. سالانه ۵ میلیون نفر به جزیره سفر می‌کنند که  ۵ هزار نفر از آنها در فرودگاه قشم از هواپیما پیاده می‌شوند. اوج شلوغی این مکان از آبان تا اواخر فروردین است، یعنی بهترین وقت سفر به قشم.

اطلاعات تماس

برای اطلاع از پروازها می‌توان با شماره ۰۷۶۳۵۳۳۵۰۴۰ تماس گرفت و اگر چیزی را در فرودگاه گم کردیم می‌توانیم با شماره  ۰۹۱۷۷۶۰۶۰۸۹ تماس بگیریم.

امکانات

این فرودگاه علاوه بر ۲ ترمینال ورودی و خروجی، رستوران، پمپ بنزین، هواشناسی، نمازخانه و.. هم دارد. تاکسی‌های دربستی و همچنین خطی برای بردن شما به جاهای دیدنی قشم هم در محوطه فرودگاه حاضرند و معمولا قیمت‌شان توافقی‌ست.

قیمت پرواز به قشم از شهرهای مختلف چقدر است؟

پروازهای تهران به قشم را شرکت‌های هواپیمایی مختلفی انجام می‌دهند که از جمله مهم‌ترین‌هایشان می‌توان به هواپیمایی قشم، ماهان، ایران ایر و آتا اشاره کرد. قیمت بلیط هواپیما تهران قشم به صورت چارتری در روزهای عادی که تعطیل نیستند بین ۳۹۹ تا ۴۹۹ هزار تومان است.

در این روزها(مرداد ۱۳۹۸) قیمت بلیط سیستمی این هواپیمایی از حدود ۴۱۲ هزار تومان شروع می‌شود و به ۶۱۲ هزار تومان هم می‌رسد. البته این قیمت‌ها بسته به شرکت هواپیمایی هم کمی بالا و پایین می‌رود.

اگر از مشهد بخواهیم به قشم برویم برای پرواز دو طرفه باید بین ۵۴۹ تا ۵۶۹ تومان هزینه کنیم. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت سایر پروازها به این صفحه بروید.

نوشته اگر خواستید با هواپیما به قشم سفر کنید، این نوشته را بخوانید اولین بار در وبلاگ اسنپ تریپ. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *