انجمن مردم‌نهاد دوستداران میراث فرهنگی تشکیل شد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تشکیل نخستین انجمن مردم نهاد دوستداران میراث فرهنگی جزیره قشم خبر داد.

خبرگزاری مهر: طاهره شهرکی با اشاره به نقش ارزنده میراث فرهنگی در معرفی واقعیت‌های شخصیتی و تاریخی ایرانیان بیان کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی قشم با حضور تعدادی از جوانان فعال فرهنگی و با هدف صیانت و معرفی فرهنگ بومی جزیره، با نظارت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تشکیل شد.

وی ادامه داد: این انجمن به عنوان یک بازوی اجرایی، وظیفه شناسایی گنجینه میراث انسانی و باز زنده سازی میراث ناملموس جزیره را برعهده خواهد داشت.

به گفته شهرکی، جامعه محلی جزیره قشم، آفرینندگان دانش‌های بومی باارزشی از جمله دریانوردی تا ساخت بادگیرها و… بوده‌اند و با تکیه بر آموزه‌های دینی و شناخت واقعی از طبیعت توانسته‌اند جنبه‌های مهم میراث خلیج فارس را خلق کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اذعان داشت: این انجمن نخستین سازمان مردم نهاد دوستداران میراث فرهنگی جزیره است که امسال شاهد فعالیت‌های سازنده و تأثیرگذار آن در حفظ و احیا میراث فرهنگی جنوبی‌ترین جغرافیای کشور خواهیم بود.

The post انجمن مردم‌نهاد دوستداران میراث فرهنگی تشکیل شد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *