افشاگری روز ؛ ارتباط عجیب جدایی برانکو به حضور ویلموتس در تیم ملی!

با اینکه برانکو می گوید کار باشگاهی را به کار در رده ملی ترجیح می دهد اما باورش خیلی سخت است که اگر پیشنهاد جانشینی کی روش به سرمربی فوق العاده موفق پرسپولیس می شد، او چنین چیزی را قبول نمی کرد.

ایران ورزشی:وقتی یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس مدعی می شود چراغ سبز برانکو به برگشت بازیکنان سابق پرسپولیس به خصوص رضاییان بی ارتباط با تیم ملی نبوده، بنا بر این نمی توان از کنار تمایل او به سرمربیگری تیم ملی به سادگی عبور کرد. او دوست داشت بعد از موفقیت بی نظیرش در پرسپولیس، دوباره هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد اما وقتی این اتفاق رخ نداد، برای ادامه همکاری با پرسپولیس هم تا حدود زیادی بی میل شد.
آیا جدایی برانکو از پرسپولیس اتفاقی قابل پیش بینی بود؟ حالا که برانکو از پرسپولیس رفته و هدایت باشگاه الاهلی را قبول کرده، می توان این موضوع را به صورت عمیق بررسی کرد:
۱- اولین نکته ای که در این گزارش باید به آن بپردازیم، تصمیم قطعی برانکو برای جدایی از پرسپولیس بود. درست است که مدیران پرسپولیس کماکان روی این نکته تاکید دارند که قرار بود پروفسور فصل بعد هم بماند و حتی لیست نفرات مد نظرش را داده بود اما مصاحبه امروز صبح سرمربی سابق پرسپولیس یک نکته کلیدی دارد. او در بخشی از مصاحبه اش با روزنامه «جوتارنجی لیست” کرواسی گفته که از مدتها قبل به جدایی از پرسپولیس فکر کرده و نهایتا تصمیمش را گرفته است.
۲- او آنقدر در رفتن از پرسپولیس مصمم شده بود که دو ، سه هفته گذشته به هیچ کدام از تماس های مدیران پرسپولیس پاسخ نداد و به نظر می‎رسد در آن روزی که باشگاه با او تماس ویدیویی برقرار کرده، پروفسور آب پاکی را روی دست عرب و همکارانش ریخته و به آنها گفته که دیگر روی او حساب نکنند و او با الاهلی عربستان به توافق رسیده و بازگشت به پرسپولیس، امکان پذیر نیست.
۳- با اینکه برانکو می گوید کار باشگاهی را به کار در رده ملی ترجیح می دهد اما باورش خیلی سخت است که اگر پیشنهاد جانشینی کی روش به سرمربی فوق العاده موفق پرسپولیس می شد، او چنین چیزی را قبول نمی کرد. وقتی یکی از نزدیکان باشگاه پرسپولیس مدعی می شود چراغ سبز برانکو به برگشت بازیکنان سابق پرسپولیس به خصوص رضاییان بی ارتباط با تیم ملی نبوده، بنا بر این نمی توان از کنار تمایل او به سرمربیگری تیم ملی به سادگی عبور کرد. او دوست داشت بعد از موفقیت بی نظیرش در پرسپولیس، دوباره هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد اما وقتی این اتفاق رخ نداد و ویلموتس انتخاب شد ، برای ادامه همکاری با پرسپولیس هم تا حدود زیادی بی میل شد. برانکو دوست داست سرمربی تیم ملی شود و این تمایل را هم از سمت فدراسیون فوتبال می دید، اما چون فدراسیون می دانست با سرمربی شدن برانکو در تیم ملی، طرفداران پرسپولیس ممکن است علیه تیم ملی و فدراسیون فوتبال شوند و ماجرای تقابل پرسپولیسی ها با تیم ملی در دوران کی روش به شیوه بدتری تکرار شود از استخدام برانکو صرف نظر کردند. کی روش با زیرکی خاصی با برانکو درگیر شد، تا حمایت استقلالی ها را با خودش داشته باشد و این حمایت تا زمان جام ملتهای آسیا ادامه داشت. او چون برانکوی موفق در پرسپولیس را می کوبید به مذاق استقلالی ها خوش می آمد و حتی زمانی که کی روش برای جام جهانی وریا غفوری و سید حسین حسینی و دیگر استقلالی ها را از تیم ملی را خط زد، طرفداران استقلال، به کی روش نتاختند!
۴- مرد کروات بهترین زمان ممکن برای رفتن از پرسپولیس را انتخاب کرد. او با توجه به موفقیتهای زیادی که در پرسپولیس بدست آورده بود، بهترین مربی تاریخ این باشگاه از دید تقریبا تمام هواداران محسوب می شود و به قول معروف در اوج از پرسپولیس خداحافظی کرد. شاید اگر او به کار در پرسپولیس ادامه می‎داد، فصل آینده نمی توانست از قهرمانی در لیگ دفاع کند و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان هم با توجه به قدرت تیمهای عربی و سرمایه گذاری گسترده آنها، مطمئنا سخت تر از دو فصل پیش خواهد بود. برانکو هر چند دل هواداران پرسپولیس را شکسته است اما توپ را به خوبی به زمین مدیریت باشگاه انداخته و حتی خودش را همچنان برای پرسپولیس و حتی تیم ملی و دیگر تیم‌های ایران گزینه ای در سالهای آینده نگاه داشته است.
۵- یکی دو ماه قبل یکی از نزدیکان برانکو به خبرنگاری حرف جالبی زد. اینکه برانکو ترجیح می دهد علیرغم تمام محبوبیتی که در ایران دارد، به جایی برود که دغدغه مالی نداشته باشد. پرسپولیس ماهها (نزدیک به ۱۱ماه) حقوق او را پرداخت نکرده بود و برانکو این نگرانی را داشت که برای فصل جدید هم دوباره دغدغه گرفتن حق و حقوقش را داشته باشد. از طرف دیگر، پیشنهاد الاهلی عربستان آنقدر وسوسه انگیز بود که بی توجهی به آن برای کمتر مربی‎ امکان پذیر است و مطمئنا هر کس دیگر هم جای برانکو بود، پرسپولیس را ترک می کرد.
۶- رقمی که برانکو برای جدایی از پرسپولیس باید پرداخت کند، در مقایسه با حقوقی که او از الاهلی خواهد گرفت، رقم ناچیزی است. او در حالی از الاهلی، سالانه ۱.۸ میلیون یورو – بدون احتساب بندهای پاداش و آپشن هایی که در قرارداد اوست – می‎گیرد که بند جدایی او از پرسپولیس فقط ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار بوده و باشگاه ثروتمند عربستانی قطعا هیچ مشکلی برای پرداخت این پول نخواهد داشت. جالب اینکه بیرانوند برای جدایی از پرسپولیس باید دو برابر این پول را به پرسپولیس پرداخت کند و معلوم نیست مدیران پرسپولیس چرا رقم کمی را برای فسخ پروفسور در نظر گرفته بودند. مجموعه عوامل دست به دست هم داد تا پرسپولیس بی برانکو شود و برانکو همانطور که درآخرین گفت وگویش با یک تلویزیون اینترنتی، تاکید کرده به دنبال چالش جدید و ماجراجویی جدید در عربستان و با تیم پولدار الاهلی عربستان است.

The post افشاگری روز ؛ ارتباط عجیب جدایی برانکو به حضور ویلموتس در تیم ملی! appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *