افتتاح منطقه یک آزادراه تهران – شمال در تابستان/قیمت عوارض آزادراه شمال ۳۰ هزار تومان خواهد بود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی منطقه یک آزادراه تهران شمال خبر داد.

چمدان: خیرالله خادمی در حاشیه بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از پیشرفت ۹۵ درصدی منطقه یک آزادراه تهران – شمال خبر داد و گفت: طبق برنامه از پیش تعیین شده زمان افتتاح پروژه در تابستان است.

وی با بیان اینکه کارهای فیزیکی و سازه‌ای منطقه یک از پیشرفت ۹۹ درصدی برخوردار است افزود: اغلب بخش‌های منطقه یک به پایان رسیده است و فقط اجرای طرح منظر راه و قالب بندی و وردی و خروجی برای ارتقای ایمنی که بعدا به پروژه اضافه شد باقیمانده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از آنکه چینی‌ها از این پروژه بیرون رفتند منطقه یک توسط متخصصان داخلی به سرعت ساخته و تکمیل شد اضافه کرد: طی ۴ سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در منطقه یک آزادراه انجام شده است که در مقایسه با پیشرفت پروژه طی ۱۹ سال قبل از آن قابل مقایسه نیست.

خادمی اضافه کرد: پروژه مذکور در زمان برخورداری از پیشرفت فیزیکی ۹۷٫۵ درصد نیز قابلیت افتتاح و بهره برداری را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هوشمندسازی کل مسیر آزادراه در منطقه یک با استاندارد بالا در حال انجام است، گفت: روشنایی کل مسیرها در تونل‌ها از مواردی بود که در مطالعات اولیه نبود اما بعداً اضافه شد.

خادمی درباره رقم عوارضی در منطقه یک آزادراه تهران – شمال گفت: با توجه به ابعاد این پروژه برآوردی که بخش خصوصی درباره رقم صد هزار تومان در عوارضی این آزادراه دارد با هزینه‌های سنگین سرمایه‌گذاری منطقی است اما با توجه به آنچه باید رقمی باشد که مردم بتوانند استفاده کنند پیش‌بینی می‌کنیم که رقم عوارضی آزادراه فعلا حدود ۳۰ هزار تومان باشد. البته این موضوع باید توسط کمیته مربوطه بررسی و تعیین شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور افزود: به هر حال این آزادراه مزایایی دارد، ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند و قطعا این رقم عوارضی به صرفه خواهد بود.

خادمی همچنین درباره پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج نیز گفت: این مسیر ۱۴٫۵ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن افتتاح شده و ۱۰ کیلومتر دیگر آن ۸۵ درصد رشد دارد و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه در قالب دو قرارداد اجرا شد، اولی ۹۹ درصد رشد دارد و قرارداد دوم هم در حال اجراست.

خادمی با اشاره به رفع معارض در بخش زیادی از این آزادراه گفت: تعدادی از خانه‌های حاشیه مسیر خریداری شد همچنین در انتهای پروژه تا اتصال آن به جاده موجود کرج – چالوس چندین رستوران و منطقه گردشگری وجود دارد که باید خریداری شود و برای این منظور ۳۰ میلیارد تومان نیاز داریم که امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در این حوزه با ما همکاری کند.

The post افتتاح منطقه یک آزادراه تهران – شمال در تابستان/قیمت عوارض آزادراه شمال ۳۰ هزار تومان خواهد بود appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *