اعتراض فعالان گردشگری سلامت به نمایشگاه کشورهای عضو اکو

برخی از فعالان و غرفه داران نمایشگاه گردشگری سلامت که چند روز پیش در اردبیل برگزار شد، از کیفیت برگزاری نمایشگاه اعتراض داشتند و آن را در سطح کشورهای عضو اکو ندانستند.

مهر: دومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو چند روز پیش در شهر اردبیل برگزار شد. پس از برپایی این نمایشگاه برخی از شرکت کنندگان ایران که اغلب در حوزه بخش خصوصی در صنعت گردشگری سلامت فعالیت می‌کنند، از نحوه برگزاری آن به انجمن گردشگری سلامت اعتراض داشتند و این اعتراض را با خبرگزاری مهر در میان گذاشتند. آنها اعلام کردند که به رغم هزینه‌ای که برای شرکت در این نمایشگاه کرده بودند اما کیفیت برگزاری به نحو مطلوبی نبوده است و از حضور خود پشیمان هستند.

یکی از غرفه داران از بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری سلامت بیان کرد: در مراسم افتتاحیه برنامه تنها مشاهده کردیم که برخی از مسئولان حضور داشتند و بعد از آن کسی آنها را ندید. به ما گفته بودند که از سازمان میراث فرهنگی و وزارت بهداشت در این نمایشگاه حضور دارند اما تنها معاون گردشگری کشور چند ساعتی حضور داشت و بقیه به دلیل همزمانی این برنامه با نمایشگاه گردشگری اصفهان به اردبیل نیامدند. تنها از چند کشور مانند افغانستان و عراق افرادی آمده بودند ما در چند روز نمایشگاه تنها استاندار اردبیل را دیدیم که با صبر حوصله از تمام غرفه ها بازدید می کرد و به صحبت ها گوش می داد وگرنه مسئول دیگری به صورت جدی برای ما وقت نگذاشت.

او به خبرنگار مهر گفت: این برنامه در سطح کشورهای عضو اکو نبود چون هیچ مقام رسمی دولتی از این کشورها یا حضور نداشت و یا به دیدن غرفه ها نیامد. با توجه به اسم و رسم نمایشگاه کشورهای اکو و پتانسیلی که ایران در این زمینه دارد می توانست نمایشگاه بهتری برگزار شود اما این طور نشد و برای ما به عنوان بخش خصوصی هیچ دستاوردی نداشت بلکه ضرر هم کردیم چون هزینه غرفه و رفت و آمد به اردبیل را دادیم این درحالی است که در نمایشگاههای دیگر این طور خسارت به ما وارد نمی شد. توقع ما این بود که نمایشگاه کشورهای عضو اکو باید بین المللی برگزار می‌شد نه در حد یک نمایشگاه ملی.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: به دلیل همزمانی این برنامه با نمایشگاه گردشگری اصفهان، کمتر مسئولی در برنامه شرکت کرده بود. اگر هم کسی آمد، در حد چند دقیقه و برای مراسم افتتاحیه بود. آنها از جمله معاون گردشگری کشور حتی بازدیدی هم از غرفه‌ها نداشتند. با توجه به محدودیت‌های ایران بهترین حوزه‌ای که می‌شود اکنون روی آن کار کرد همین گردشگری سلامت است اما این موضوع جدی در نظر گرفته نمی‌شود. حتی وزیر بهداشت نیز در این برنامه بین المللی شرکت نکرد. در صورتی که از طرف انجمن گردشگری سلامت و اتاق‌های بازرگانی به ما این قول را داده بودند که حداقل مسئولان بخش گردشگری و سلامت کشور حضور خواهند داشت.

در این ارتباط محمد جهانگیری رئیس انجمن گردشگری سلامت نیز در این باره توضیحاتی به خبرنگار مهر داد و گفت: جامعه هدف ما در این برنامه، اتاق‌های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی کشورهای عضو اکو بود و توسط اتاق اکو نیز برنامه ریزی شد. غیر از ایران ۷ کشور از ده کشور عضو در این برنامه حضور داشتند. همچنین از دو کشور غیر اکو مانند عمان و عراق نیز به این برنامه آمدند. دو نفر از این کشورها مدیرانی در سطح معاون وزیر تاجیکستان و یا عراق بودند و یا افرادی که در اتاق بارزگانی این کشورها فعال بودند و یا سفیر و یا سرکنسول آن کشور بودند مانند آذربایجان. ما جلساتی را در اختیار غرفه داران گذاشتیم که بابت آن هزینه‌ای دریافت نشد. کارگاه‌هایی نیز با موضوع توسعه پایدار استارت آپ و… برگزار شد که برای شرکت کنندگان از خارج نمایشگاه هزینه‌ای می‌گرفتند. چون باید مدرک صادر می‌شد.

وی افزود: قطعاً شرکت کنندگان در نمایشگاه‌های تخصصی مردم عادی نخواهند بود. بلکه افرادی به این برنامه‌ها می آیند که حوزه کاری شأن ربطی به گردشگری سلامت داشته باشد. در این نمایشگاه بالاخره غرفه داران بزرگی هم بوده‌اند که سابقه خوبی نیز در حوزه گردشگری سلامت داشته‌اند آنها از برگزاری برنامه رضایت دارند. سلیقه‌ها نیز متفاوت است. این برنامه باعث ایجاد برخی از زیرساختها در شهر اردبیل شد که این بخش کوچکی از دستاوردهاست. ما فضای نمایشگاهی را ساختیم چون این استان از لحاظ جاذبه پتانسیل زیادی دارد اما زیرساختهای آن مناسب نیست.

رئیس انجمن گردشگری سلامت گفت: ترکمنستان، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ایران و ترکیه کشورهای شرکت کننده در دومین کنفرانس و نمایشگاه کشورهای عضو اکو بودند در مباحث علمی نیز با همکاری کشورهای آلمان، مالزی، هند، روسیه، آمریکا، کانادا و یونان همکاری داشتیم.

The post اعتراض فعالان گردشگری سلامت به نمایشگاه کشورهای عضو اکو appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *