اشتغال موفق با بهره‌گیری از صنایع فرهنگی/ اعطای جایزه ملی تعالی گردشگری

رئیس پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به تشریح برنامه اعطای جایزه ملی تعالی گردشگری پرداخت و گفت: حوزه فرهنگ و به ویژه گردشگری منبعی است که می‌تواند در اشتغال نقش ایفا کند و کشور با کمک این منبع و بدون وابستگی به منابع خارجی و با تکیه بر نیروهای داخلی می‌تواند موفق باشد.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در نشستی خبری که به منظور اعلام برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری و برنامه‌های پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی‬ ‏برای سال آینده و ارائه گزارش نهایی جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار شد، با بیان اینکه طبق فرمایش رهبری اقتصاد فناوری می‌تواند در چهل سال دوم انقلاب اقدامی راهبردی باشد، اظهار کرد: فرهنگ منبعی است که می‌تواند در اشتغال نقش ایفا کند و کشور با کمک این منبع می‌تواند بدون وابستگی به منابع خارجی و با تکیه بر نیروهای داخلی فعالیت کند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون جایزه ملی تعالی گردشگری پرداخت و گفت: چیزی به نام تعالی گردشگری در کشور نداشتیم. ایده‌ای در دانشگاه علم و فرهنگ مطرح شد و با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این ایده دنبال شد.

ایمانی خوشخو گفت: این جایزه داوطلبانه است و در ابتدا حدود ۵۰ مؤسسه برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کردند. پس از ارزیابی‌های انجام شده حدود ۲۳ مؤسسه انتخاب شدند که ظرفیت لازم برای کار را داشته باشند. اکنون مرحله نهایی ارزشیابی در حال انجام است و روز یکشنبه هفته آینده از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در همین دانشگاه طی مراسمی با حضور مسئولان جهاد و صنعت گردشگری این جوایز اعطا می‌شود.

وی درباره جوایز این دوره اظهار کرد: در سه رده این جوایز اعطا می‌شود، نخست رده تعهد به تعالی است و کسانی که علاقمند به رشد سازمان خود هستند به این مرحله راه پیدا کردند. رده دوم جایزه اشتهار به تعالی است و شامل آنهایی است که به نحوی در این عرصه شهرت دارند و رده اول را طی کرده‌اند و به این مرحله راه یافته‌اند.

وی

در ادامه به برگزاری جشنواره دیگری از سوی این پارک اشاره کرد و افزود: کم و بیش تولیدات فرهنگی در کشور عرضه می‌شود اما همواره یکی از مشکلات در کشور ما بسته بندی محصول است که در این زمینه بسیار ضعف داریم و کشورهای دیگر از این ضعف ما استفاده می‌کنند. در صنایع خلاق به این موضوع توجه کرده‌ایم و به همین منظور جشنواره ملی طراحی بسته بندی خلاق و فرهنگی را به منظور رسیدن به راه‌حل‌های نو برگزار خواهیم کرد. طراحان خوبی داریم اما این‌ها در جریان اقتصاد کشور گم می‌شوند و این جشنواره فرصت خوبی است.

ایمانی خوشخو گفت: از جمله اهداف این جشنواره می‌توان به ایجاد انگیزه در میان تولید کنندگان به منظور بهره گیری از ایده‌های خلاقانه در بسته بندی محصول، پیدا کردن راه ورود به عرصه صنایع فرهنگی، گسترش فضای نوآوری و خلاقیت و نوآوری، رونق بخشیدن به کسب و کار اشاره کرد.

وی افزود: مخاطبان ما در این جشنواره مجموعه‌ای از مخاطبان شامل طراحان صنعتی، تولید کنندگان محصولات فرهنگی، هنرمندان و خلق کنندگان آثار فرهنگی توزیع کنندگان عمده محصولات فرهنگی و مصرف کنندگان عمده محصولات فرهنگی داریم. در این راستا دو بخش محصول و ایده‌های نو در جشنواره داریم که در این دو زمینه وارد کار شده‌ایم و نتایج اعلام خواهد شد. این جشنواره از آذرماه کلید خورده و سال آینده اختتامیه آن برگزار خواهد شد.

ایمانی خوشخو گفت: محدودیتی برای حضور در این جشنواره نیست و همه شرکت‌ها و مؤسسات که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

در ادامه این نشست مهدی عباسی، معاون پارک علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اظهار کرد: پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی سعی داشته برنامه‌های نو و جدیدی در سال جدید داشته باشد تا موازی کاری هم نباشد. سعی می‌شود برنامه‌ها به صورت سالانه برگزار شود. تنظیم آئین‌نامه و مقررات کلی جشنواره انجام شده و در اسفندماه کارهای تبلیغ جشنواره را خواهیم داشت و هر ساله در مردادماه جشنواره طراحی بسته بندی فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نوشته اشتغال موفق با بهره‌گیری از صنایع فرهنگی/ اعطای جایزه ملی تعالی گردشگری اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *