اسپیلبرگ به همدستی با اپل علیه نتفلیکس متهم شد

اسپیلبرگ به همدستی با اپل علیه نتفلیکس متهم شد

حضور استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور و کارکشته هالیوود در مراسم معرفی اپل تی‌وی پلاس با واکنش‌های سرشار از تعجب و عصبانیت مواجه شده است. اسپیلبرگ از چند هفته پیش در حال مذاکره و لابی برای جلوگیری از حضور فیلم‌های شبکه نتفلیکس در رقابت اسکار است.

حالا حضور اسپیلبرگ در رویداد معرفی محصولات اپل و اعلام همکاری با این کمپانی برای ساخت سریال باعث شده عده‌ای بگویند تلاش اسپیلبرگ برای محدود کردن دایره قدرت نتفلیکس اقدامی در جهت منافع اپل است و نه علاقه به نمایش فیلم‌ها در سالن‌های سینما.

کمپانی امبلین اینترتینمنت متعلق به اسپیلبرگ سفارش ساخت سریال «داستان‌های شگفت‌آور» را از اپل گرفته تا این مجموعه را برای پخش اختصاصی از این سرویس استریم اپل آماده کند.

کیت آرتور نویسنده بازفید در این باره در توییتر خود نوشت: «ما خبر داشتیم که وقتی استیون اسپیلبرگ داشت علیه نتفلیکس الم شنگه راه می‌انداخت، با اپل همکاری مخفیانه داشت؟ ظاهرا این دو اتفاق به هم ربط دارند.»

بعد از آن که فیلم «رما» محصول نتفلیکس امسال سه جایزه اسکار برد، اعلام شد اسپیلبرگ به عنوان رئیس بخش کارگردانان آکادمی اسکار قصد دارد طرحی ارائه کند که فیلم‌ها بدون پخش در سالن‌های سینما اجازه رقابت در این جوایز را نداشته باشند. نتفلیکس چون فقط به شکل استریم آنلاین فیلم‌های خود را عرضه می‌کند، قربانی اصلی این محدودیت احتمالی خواهد بود.

فرانکلین لئونارد تهیه کننده آمریکایی توییت کرد: «فکر کنم اسپیلبرگ سرویس استریم خودش را انتخاب کرده است.» یک خبرنگار حوزه تکنولوژی هم در توییتر نوشت: «اگر زمانی اسپیلبرگ برای اپل تی‌وی پلاس فیلم بسازد، می‌خواهد در رقابت اسکار شرکت کند؟»

این طعنه‌ها در حالی بیان شده که اپل برنامه‌های خود برای ساخت و پخش فیلم‌های سینمایی را دارد؛ از جمله انیمیشن «Wolfwalkers» و مستند «ملکه فیل‌ها» و فیلم «حالا» درباره یک دختر مسلمان امروزی که در جشنواره ساندنس سر و صدا کرد. این کمپانی هنوز مشخص نکرده که این فیلم‌ها را مستقیم به شکل استریم عرضه می‌کند یا از نمایش آنها در سالن‌های سینما حمایت خواهد کرد.

توییت دیگری در انتقاد از اسپیلبرگ وضعیت متناقض او را این‌گونه به رخ می‌کشد: «استیون اسپیلبرگ که به صراحت می‌گوید فیلم‌های فقط به نمایش درآمده در تلویزیون فیلم واقعی نیستند و نباید هنر سینما تلقی شوند، پول گرفته تا دلیل بیاورد اپل تی‌وی پلاس چیز خوبیست.»

منبع

نوشته اسپیلبرگ به همدستی با اپل علیه نتفلیکس متهم شد اولین بار در پارس توریسم. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *