از حرکت خودروهای کلاسیک تا نمایش فیلم‌های مستند در پایتخت

ایرنا- رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران گفت: خودروهای کلاسیک به مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در مسیرهای تعریف شده در پایتخت حرکت خواهند کرد و فیلم‌های مستند با موضوع تهران در موزه سینما اکران می‌شود.

ایرنا: مهدی سیف در نشست خبری تشریح برنامه های شهرداری تهران به مناسب روز جهانی و هفته ملی گردشگری (پنجم تا ۱۱ مهر) اظهار داشت: امسال با تصمیم وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گرامیداشت این هفته از تمرکز در تهران خارج و قرار است ویژه برنامه هایی در استان های سیستان و بلوچستان، کردستان و سمنان برگزار شود که با مذاکراتی برنامه های هفته گردشگری در تهران برعهده شهرداری تهران است.

پنجم مهر(۲۷ سپتامبر) روز جهانی گردشگری و شعار امسال این روز «گردشگری و اشتغال؛ آینده ای بهتر برای همگان» است.

وی گفت: برنامه های هفته گردشگری با افتتاح نمایشگاه عکس «دور تهران بگردیم» در موزه عکسخانه شهر با حضور جمعی از مسئولان حوزه گردشگری آغاز می شود.

سیف افزود: همچنین پنجم مهر ساعت ۱۵ خودروهای کلاسیک با هدف یادآوری تهران قدیم از مسیر تقاطع کارگر- بلوار کشاورز تا میدان هفت تیر حرکت می کنند و این خودروها در مسیر بازگشت از میدان و خیابان ولیعصر(عج)، تجریش، میدان قدس، خیابان شریعتی عبور کرده و در نهایت در باغ موزه قصر متوقف خواهند شد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران بیان کرد: با هماهنگی موزه سینما و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم های مستند فاخر با موضوع تهران از جمله «میدان بی حصار»، «عودلاجان»، «باغ های گمشده»، «آرامستان»، «بهارستان خانه ملت» و «اهالی خیابان یک طرفه» هفتم و هشتم مهر ساعت ۱۰ به صورت رایگان در موزه سینما اکران خواهد شد و همچنین یادبود حمید سهیلی مستندساز برجسته هشتم مهر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این موزه برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش گرامیداشت هفته گردشگری هشتم مهر از ساعت ۸ تا ۱۲ در برج میلاد اظهارداشت: مسئولان حوزه گردشگری، فعالان بین الملل حوزه گردشگری، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در این همایش حضور خواهند داشت و به دانشجویان و علاقه مندان حوزه گردشگری شرکت کننده در این همایش با هماهنگی دانشگاه علامه طباطبایی گواهی نامه اعطا خواهد شد.

The post از حرکت خودروهای کلاسیک تا نمایش فیلم‌های مستند در پایتخت appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *