از بهشت های خصوصی تور مالدیو،تور بالی و تور چین بدانید

جمهوری مالدیو، کشوری مستقل در جنوب آسیا و در اقیانوس هند و دریای عرب و در جنوب غربی سریلانکا و هند قرار دارد.

این کشور با داشتن ۲۹۸ کیلومتر مربع مساحت یکی از پراکنده ترین مناطق جهان است و کوچکترین کشور آسیایی از نظر جمعیت در حدود ۴۲۷ هزار نفری آن است. ماله پایتحت این کشور که بیشترین جمعیت در این شهر است و از قدیم به خاطر موقعیت مرکزی این جزیره «جزیره پادشاه» نام دارد.

مالدیو دقیقا بالای رشته کوه زیردریایی Chagos-Laccadive در اقیانوس هند قرار دارد. این مجمع الجزایر با داشتن ارتفاع متوسط ۱٫۵ متر بالاتر از سطح دریا، و با داشتن بلند ترین نقطه طبیعی به ارتفاع ۲٫۴ متر، پایین ترین کشور دنیا می باشد.
مجمع الجزایر مالدیو در قرن ۱۲ میلادی به اسلام پیوست و تحت حکومت سلطنتی، شروع به توسعه روابط قوی تجاری و فرهنگی با آسیا و آفریقا کرد. از اواسط قرن شانزدهم،در تور مالدیو خواهید دید که این منطقه تحت تاثیر فزاینده قدرت های استعماری اروپایی قرار گرفت تا اینکه مالدیو در سال ۱۸۸۷ تحت الحمایه انگلستان قرار گرفت. استقلال از انگلیس در سال ۱۹۶۵ به دست آمد و جمهوری مالدیو در سال ۱۹۶۸ تشکیل شد. دهه های پس از تشکیل جمهوری با بی ثباتی سیاسی، تلاش هایی برای اصلاحات دموکراتیک و چالش های زیست محیطی ناشی از تغییرات آب و هوایی همراه بود.
مالدیو یکی از اعضای موسس انجمن آسیای جنوب آسیا (SAARC) است. این کشور همچنین عضو سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و جنبش عدم تعهد است. بانک جهانی، مالدیو را به عنوان یک اقتصاد با درآمد متوسط رو به بالا طبقه بندی می کند. ماهیگیری از لحاظ تاریخی فعالیت اقتصادی غالب است و تا به امروز هم بزرگترین بخش اقتصادی مالدیو باقی مانده است و پس از ماهیگیری، صنعت گردشگری مالدیو به سرعت در حال رشد است.
مالدیو همراه با سریلانکا یکی از تنها دو کشور آسیای جنوبی است که در «شاخص توسعه انسانی» رتبه «بالا» را به خود اختصاص داده و درآمد سرانه آن یکی از بالاترین در میان کشورهای عضو SAARC است. مالدیو در اتحادیه کشورهای مشترک المنافع از ماه ژوئیه سال ۱۹۸۲ تا زمان خروج این کشور از اتحادیه در اکتبر ۲۰۱۶ در اعتراض به انتقاد بین المللی به مالدیو در رابطه با فساد و حقوق بشر بود.
جغرافیای مالدیو
جزایر مالدیو، از صخره های مرجانی بزرگ حلقه ای شکل، تشکیل شده است. مساحت هر جزیره به طور متوسط تنها یک تا دو کیلومتر مربع و به طور متوسط ۱ تا ۱٫۵ متر بالاتر از سطح دریا می باشد.
جزایر مالدیو هیچ گونه تپه ای ندارد به طور کامل از شن و ماسه مرجانی ساخته شده است. این جزایر بسیار کوچک تر از آن هستند که رود یا روخانه داشته باشند، اما در بعضی از آنها برکه ها و باتلاق های کوچک وجود دارد.
بعضی از جزایر ها باتلاقی هستند، در حالیکه دیگر جزایر به لطف شن و ماسه و سنگ ریزه ها که توسط موج و تغییرات جرز و مد روی یکدیگر انباشته شده اند، بالاتر از سطح دریا هستند. خاک جزایر مالدیو بسیار قلیایی هستند و تولید محصولات کشاورزی به دلیل کمبود نیتروژن، پتاسیم و آهن بسیار محدود است.
اکوسیستم مالدیو
آبهای مالدیو مکانی برای زندگی اکوسیستم های مختلف است، اما بیشتر به خاطر انواع مختلف صخره های رنگی مرجانی، ۱۱۰۰ گونه ماهی، ۵ گونه لاک پشت دریایی، ۲۱ گونه از نهنگ ها و دلفین ها، ۱۸۷ گونه مرجان، ۴۰۰ گونه از نرم تنان – هشت پا، حلزون ها، ماهی های مرکب و ۸۳ گونه از خارپوستان – لاله های دریایی، خیارهای دریایی، ستاره دریایی و انواع مختلفی از خرچنگ ها…، شناخته شده است.
گیاهان و جانوران
گیاه و جانوران جزایر شامل صخره ها، اقیانوس اطراف و جزایر مرجانی است.
• گیاهان: درخت نارگیل، نماد پوشش گیاهی گرمسیری مالدیو است. برخی از گونه های گیاهی که در جزیره های مسکونی هستند با آنهایی که در جزایر غیر مسکونی هستند، فرق دارند. با توجه به تاثیر زندگی انسان ها بر روی این جزایر، بیشه های کوچکی برای رشد موز، پاپایا، Drumstick و درختان مرکبات وجود دارد، درحالیکه، درختان Breadfruit یا درختان نان و نخل های نارگیل در تمامی تکه زمین های موجود رشد می کنند. از سوی دیگر،در تور مالدیو سفر کردید میبینید که در جزایری که مسکونی نیستند، شاهد گونه های بسیار متفاوت از بوته ها (magū و boshi) و مانگروها (kuredi و kandū) که در کنار خط آبی و برخی از درخت های نارگیل است، می باشیم.
• ماهی: یکی از جنبه های برجسته مالدیو، تنوع شگفت انگیزی از زندگی دریایی است که در این جزایر یافت می شود، با طیف وسیعی از، مرجان ها و بیش از ۲۰۰۰ گونه از ماهی های رنگی تا کوسه های ساکن در صخره های مرجانی، مار ماهی ها و انواع مختلفی ازسفره ماهی ها: Manta، stingray و Eagle می باشد. آب های مالدیو، خانه کوسه نهنگی است. اقیانوس هند در اطراف مالدیو، در داشتن گونه های نادر از نظر زیستی و ارزش تجاری بسیار با ارزش است. صید ماهی تن و صدف، به طور سنتی منبع تجاری اصلی کشور است. در چند دریاچه و باتلاق ها، ماهی های آب شیرین مانند Chanoschanos یا خامه ماهی و دیگر گونه های کوچکتر وجود دارد
• پرنده ها: با توجه به محل اقیانوسی مالدیو، پرندگان مالدیو محدود به پرندگان دریایی هستند. اکثر گونه های پرندگان هم مشابه پرندگان مهاجر اروپایی و آسیایی هستند. برخی از پرندگان فصلی هستند؛ مانند Frigate bird یا مرغ دله. همچنین پرندگانی هم در باتلاق ها و بوته زارهای جزیره مانند مرغ ماهیخوار و چنگر نوک سرخ ساکن هستند. پرستوهای سفید دریایی هم، گاهی اوقات در جزایر جنوبی یافت می شوند.
• پستانداران: در مالدیو تعداد بسیار کمی از پستانداران خشکی وجود دارد. خفاش های میوه خوار یا خفاش های روباهی و گونه ای از حشره خوارها را می توان بومی نامید. گربه ها، موش های صحرایی و موش ها توسط انسان به این جزایر راه پیدا کردند. در اقیانوس های اطراف جزایر نهنگ ها و دلفین ها وجود دارد.
فرهنگ و سنت های مالدیو
هویت قومی مالدیو، ترکیبی از فرهنگ هایی است که منعکس کننده افرادی است که در جزایر مستقر شده اند و با دین و زبان خودشان را به این جزایر تحمیل کرده اند. اولین مهاجران احتمالا از جنوب هند و سریلانکا بودند. آنها زبان و قومی مربوط به مردمان شبه قاره هند هستند. آنها به لحاظ قومی به عنوان Dhivehis شناخته می شود.
فرهنگ مالدیو به شدت تحت تأثیر نزدیکی جغرافیایی به سریلانکا و جنوب هند است. زبان رسمی و مشترک Dhivehi، یک زبان هندو اروپایی با برخی از شباهت ها با زبان Elu، زبان سینالایی باستانی است.
پس از دوره طولانی بودایی در تاریخ مالدیو، معامله گران مسلمان، اسلام سنی را به مردم مالدیو معرفی کردند. در اواسط قرن بیستم، مذهب مردمان مالدیو به اسلام تبدیل شد. از قرن ۱۲ میلادی به بعد هم، از آنجایی که هم مردم مالدیو مسلمان شده بودند، از عربستان در فرهنگ و زبان هم تاثیرات خودش را پذیرفت و این به دلیل سابقه طولانی تجارت بین شرق دور و خاورمیانه بود.
هنر و صنایع دستی
مخلوط کردن فرهنگ ها در هنرهای مالدیوی بسیار دیده می شود.در تور مالدیو موسیقی با یک درام بزرگ محلی به نام Bodu-beru که شبیه به درام آفریقایی است، نواخته می شود. Dhoni که یک قایق ماهیگیری منحصر بفرد در مالدیو است شباهت های قابل ملاحظه ای به dows عربستان – قایق های بادبانی چوبی عربستانی، دارد. آثار هنری عالی و ظریف مالدیوی ها، که در جزئیات پیچیده روی تیرهای چوبی در مساجد عتیقه دیده می شود، نشان دهنده چیزی است که ما از معماری جنوب شرقی آسیا بدست آورده ایم. طرح های هندسی متمایز که در حصیرهای بافته شده از مواد محلی، گلدوزی لباس های سنتی زنان و زیور آلات آنها استفاده می شود، داستان دیگری را که از فرهنگ ناشناخته ای که به جامعه مالدیوی وارد شده است، را به نمایش می گذارد.
سنگ قبرهای زیبای حک شده در برخی از گورستان های قدیمی و حکاکی سنگ های زیبا از HukuruMiskiiy در ماله، شاهدی بر مهارت های پیچیده و حرفه ای سنگ تراشان مالدیوی در گذشته می باشد. مالدیوی ها بسیار هنرمندان ماهری هستند که می توانند قطعات زیبایی را بسازند. اگر چه بسیاری از این مهارت ها نسل به نسل منتقل شده اند و حتی امروزه نیز وجود دارند.
آشپزی مالدیو
در تور مالدیو غذاهای سنتی مالدیویایی بر اساس سه مورد اصلی و مشتقات آن هستند: نارگیل رنده شده، فشرده کردن نارگیل برای گرفتن شیره آن، یا روغن نارگیل برای غذاهایی که می خواهند سرخ کنند، استفاده می شود. شیر نارگیل جزء ضروری برای جوجه کاری مالدیوی و دیگر غذاها می باشد. ماهی مورد علاقه، ماهی تن Skipjack است، که خشک یا تازه استفاده می شود. اقلام نشاسته ای مانند برنج، تربچه که در Taro (Ala)، سیب زمینی شیرین (kattala) یا تاپیوکا (dandialuvi)، و همچنین میوه هایی مانند نان میوه (bambukeyo) یا پیچ گوشتی (kashikeyo). تربچه و نان میوه را اول می جوشاند و بعد می خورند. میوه کاج پیچی بیشتر پس از برش به برش های نازک، خام خورده می شود.
آب و هوا
با شرایط آب و هوایی معمولا خشک و دمای تقریبا عالی در تمام طول سال، جاهایی خیلی کمی برای مسافرت رفتن وجود دارد، تور مالدیو از همه جا زیباتر و راحت تر برای مسافرت کردن است.
اساسا هیچ راهی برای پیش بینی آب و هوا وجود ندارد، تنها گزینه این است که تصمیم بگیرید وقتی می خواهید / می توانید سفر کنید و فقط تور مالدیورا بخرید و لذت ببرید! مالدیو بهشت است؛ حتی اگر باران باشد، و اگر چه می تواند و اتفاق می افتد، و باید خیلی بدشانس باشید که بیشتر از سه روز طول بکشد.

تور بالی
بالی مدرن
رونق گردشگری، که در اوایل دهه ۱۹۷۰ آغاز شد، تغییرات زیادی را در تور بالیبه بار آورد و به پیشرفت در جاده ها، ارتباطات راه دور، آموزش و سلامت کمک کرده است. اما همین گردشگری دارای تأثیرات نامطلوب محیط زیست و اجتماعی بوده است، فرهنگ منحصر به فرد بالی ثابت شده است که به شدت انعطاف پذیر است. در دهه ۱۹۹۰، مردم بالی عمیقا با گردشگری مخالفت کردند و برخی از تحولات گردشگری بحث برانگیزی وجود دارد که نشان می دهد مردم بالی، نقش فعال تری در توسعه جزیره بالی ایفا می کنند.
بالی، مانند بسیاری از مکان ها، تحت تاثیر سیاست های جهانی قرار گرفته است. در اکتبر سال ۲۰۰۲، دو انفجار همزمان بمب در کوتا – در یک ناحیه که گردشگر زیادی دارد – بیش از ۵۰۰ نفر مجروح و یا کشته شده بودند. صنعت توریستی جزیره به شدت ضربه خورد. این مسئله تا سال ۲۰۰۵ بهبود پیدا کرد، تا اینکه در ماه اکتبر سال ۲۰۰۵، بمب گذاری بیشتر شد، هرچند با تلفات کمتر. با این حال، بمب ها باعث کاهش شدید توریست ها شد و بالی را مجبور کردند نقش خود را در ژئوپلتیک (سیاست جغرافیایی) جهان، بهتر بازی کند.

فرهنگ بالی با مذهب و آداب و رسوم منحصر به فرد هندو
فرهنگ بالی بسیار پیچیده است و بر اساس مذهب هندو منحصر به فرد می باشد. دین اصلی که در بالی وجود دارد، یک نوع هندوئیسم است که به نام Agama HinduDharma شناخته می شود، که خود این مذهب هندو شامل برخی از فرقه های مذهبی است، اما در در تور بالیهمه مردم از فرقه، Hindu Ciwa هستند. دو ادیان (هندو و بودایی) از جاوه شروع شده اند و در بعضی از زمان ها، در طول قرن ۸ تا ۱۶ از هند گسترش پیدا کرده اند. نماد اصلی هندوئیسم بالی، Swastika یا چرخ خورشید است. اعتقاد مهم این است که عناصر طبیعت تحت تأثیر ارواح قرار گرفته و آرام می شوند. پیشکش ها (Sesajen) از محصولات کشاورزی ساخته شده است. اعتقاد بر این است که کوه Agung جایگاه خدایان و اجدادشان است. از آنجا که به عنوان مادر کوه ها نامیده می شود، به شدت در نز مردمان بالی بسیار مقدس است.
تاریخ مذهب هندو بالی
دین Bali Hindu Dharma در این جزیره بر اساس سه اصل است: Desa (محل)، Kala (زمان) و Patra (شرایط محیط). پنج ستون ایمان، هندوئیسم را تصدیق می کند.
• اول: آنها به یک خداوند متعال (Sang HyangWhidiWasa) اعتقاد دارند.
• دوم: آنها به روح به عنوان اصل جهانی زندگی و آگاهی (Atma) معتقدند.
• سوم، اعتقاد به بهره برداری از اعمال خود هستند (Karma Pala).
• چهارم، به چرخه زندگی و مرگ و انتقال روح از جسم مرده به جسمی تازه و تکرار زایش و مرگ (Samsara) معتقدند.
• پنجم، آنها به رهایی از چرخه Samsara با جدایی از حس من ‌بودگی و یکی‌ شدن یا جذب شدن در هستی والاتر (Moksa) قابل دستیابی است.
تشریفات مذهبی هندو بالی
آیین های مذهبی بالی، شامل مراسم انسانی (ManusaYadnya)، مراسم مردگان (PitraYadnya)، آیین های خدایان یا آیین های معبد (DewaYadnya)، آیین های نیروهای شیطانی (ButaYadnya) و آیین های مقررات (RsiYadnya) است. آب مقدس، آتش، خاکستر، غازها، اردک، تخم مرغ و درخت Dabdab، به عنوان عناصر خالص و پاک مورد استفاده در مراسم هستند.
بالی ها بسیار مذهبی هستند و هیچ روزی بدون پیشکش به خدایان را نمی گذارند. این پیشکش های روزانه – Banten نامیده می شود بخش عمده ای از زندگی مردم بالی است. شما این پیشکش ها را تقریبا در همه جا در هنگامی که در تور بالی هستید، مشاهده خواهید کرد. این پیشکش ها معمولا از گل، سیگار، کوکی ها، برنج و حتی گاهی اوقات پول درست شده است. این عناصر در واقع اینکه چه چیزهایی هستند، به اهمیت چگونگی تهیه و پیشکش کردن آنها مهم نیستند. بنابراین، این پیشکش ها به ارواح خوب برای شادمانی آنها داده می شود، همانطور که این پیشکش ها به ارواح سرگردان و نا آرام برای تسکین آنها داده می شود.
فرهنگ و سبک زندگی اجتماعی بالی
مردمان بالی، افرادی با رفتار دوستانه و صمیمی هستند که در زندگی روزمره خود، به صورت اجتماعی زندگی می کنند. در سرمشاری که در سال ۲۰۰۱ انجام شد، جمعیت بالی در حدود ۳٫۱۵۶٫۳۹۲ نفر بود. مردمان بالی در طول تاریخ این جزیره همیشه در این جزیره اقامت نداشتند و در سرتاسر اندونزی پخش شده اند. علاوه بر این، نژاد بالی، گروهی از جامعه است که با آگاهی و یا یکپارچگی فرهنگ با یکدیگر متحد شده اند. رسم و رسوم مردمان بالی، با خیلی از صورت های زندگی اجتماعی یکی شده است. یکی از این رسم و رسومات شامل دعا خواندن در معابد، یا جمع شدن همگی در یک منطقه خاص و غیره. اگر مردمان بالی، یک همچین جامعه ساختارمندی را طرح ریزی نمی کردند، قادر نبودند، اقتصاد کشاورزی به شدت پیچیده خود را برای قرن های زیادی حفظ کنند.

تور چین

۱۱ مورد درباره سفر بدون دردسر به بهشت چین
تور چین حتی برای مسافران کهنه کار و با تجربه هم شگفت انگیزه و خوب بهشون حق می دیم!
کشوری بزرگ با زبان و لهجه های کاملا متفاوت که حتی بومی های چین هم در برقراری ارتباط با افراد خارج از منطقه بومی خودشون دچار مشکل می کنه!

اما تور چین ترسناک و غیر قابل کنترل، نیست. در اینجا ۱۱ راهنمایی از تجربه های جهانگردهای کارکشته رو در مورد تور چین به شما می گیم:
• هتل های چینی زیاد در مورد دادن تخت های اضافه به مسافران سخت گیری نمی کنن به خصوص وقتی این تخت اضافه رو برای بچه همراهتون بخواین و خوب برای خانواده ها این موضوع خیلی به صرفه هستش، پس حتما قبل از تحویل اتاق از این مزیت استفاده کنید.
• پول هاتونو مدیریت کنید: در شانگهای به راننده تاکسی حتما سکه بدید، اگر بهشون پول کاغذی بدید براشون توهین به حساب میاد، راننده تاکسی در شانگهای صدای سکه ها رو بیشتر دوست داره! در عوض تو شهرهای شمالی و غربی چین – مثل پکن – فروشنده مغازه ها اصلا سکه دوست ندارند و حتما باید بهشون پول کاغذی بدین حتی اگر مبلغ هم خیلی ناچیز باشه!
• از برنامه های مترجم در موبایلتون استفاده کنید، مثل Pleco، iTranslate، SayHi Translate، Voice Translation و …
• وقتی می خواهید در رستوران های چین برنج سفارش بدید – در رستوران های چین سفارش برنج، به ندرت اتفاق می افته – به پیشخدمت باید واضح بگید که برنج می خواید: Mifan (برنج) mashang (فورا).
• در چین خیلی کم از کاغذ توالت استفاده می کنن، با خودتون حتما کاغذ توالت داشته باشید!
• صبحانه خوردن بیرون از هتل های بین المللی در تور چین واقعا سخته، چون صبحانه بیرون از هتل فقط مورد علاقه مردم چین هستش، البته اگر به Congee و ترشی علاقه داشته باشید مشکلی نداره. حتی بعضی از هتل های شهرهای کم اهمیت تر و کوچک تر چین هم فقط صبحانه چینی دارند که اگر شما صبحانه خودتون را داشته باشید هتل ها زیاد اهمیت نمی دن!
• چین خیلی امنه، اصلا نگران نباشید. ترافیک زیادی داره و آب و هواش مخصوصا تو پکن آلوده هستش ولی یکی از امن ترین و مطمئن ترین کشورهای دنیا برای سفر کردن هستش.
• مردم چین دوست دارند که با صدای بلند و هیجان زده با همدیگه حرف بزنند و شما ممکنه فکر کنید که دارن با هم دعوا می کنن، اما شما دارید اشتباه می کنید.
• اگر به کمک نیاز دارید با کسانی که کمتر از ۲۵ سال دارند انگلیسی صحبت کنید، اگر براشون بنویسید بهتر متوجه می شن!
• اگر نیاز دارید در تور چین که ملیت خودتون رو به راننده های تاکسی، پیشخدمت ها و یا افراد عادی درخیابان بگید حداقل اسم یکی از نمادهای مهم کشورتون رو به چینی حفظ کنید؛ میدان آزادیZìyóuguǎngchǎng، برج میلاد Mǐlādétǎ و …
اگر در یک سفر تجاری به چین هستید، تاجر استرالیایی متیو توبین پیشنهاد می ده که صبح خیلی زود به خیابان های اطراف هتل برید و یه صبحانه چینی متشکل از نودل یا Dumpling (خمیرهای گوله شده که داخل این خمیرها با گوشت، ماهی، سبزیجات، میوه و حتی شیرینی پر شده و به روش های متفاوتی مثل آب پز، سرخ کردن، بخارپز پخته می شوند) سفارش بدید و شروع یک روز کاری رو در خیابان های چین در حین خوردن صبحانه تماشا کنید.

The post از بهشت های خصوصی تور مالدیو،تور بالی و تور چین بدانید appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *