آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مونسان ایران: به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

ایسنا: آیت الله مکارم شیرازی در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت دهه مبارک فجر، با بیان این که قرآن در آیات متعدد دعوت به گردشگری و سیر در زمین می‌کند و در اینجا گردشگری آموزنده و مشروع مد نظر است، گفت: در گردشگری مشروع باید تمام خطوط قرمز و هنجارهای دینی و ارزشی رعایت شود.

وی اظهار کرد: در گردشگری نامشروع تنها به درآمد بیشتر فکر می‌کنند و برایشان مهم نیست که این درآمد با چه وسیله و ابزاری به دست آمده است.

این مرجع تقلید توجه متولیان میراث فرهنگی و گردشگری را به این نکته مهم جلب کرد و افزود: کشور ما به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی را برای جذب گردشگر دارد، منتهی باید راه‌های خوب را پیدا کرد و در این راه به الزامات و بایدها و نبایدهای شرعی توجه ویژه داشت.

آیت الله مکارم شیرازی توجه به صنایع دستی را امری مهم دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی صورت گیرد تا در صنایع دستی فرهنگ ملی و دینی ما را به جهانیان نشان دهد.

وی اضافه کرد: بسیاری از آثار و بناهای فرهنگی، میراث مذهبی و دینی ما است، لذا باید اهداف خود را در برنامه‌های مربوط به میراث فرهنگی نشان دهیم.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: ما از هر کار و عرصه‌ای می‌توانیم به نفع فرهنگ دینی خود استفاده کنیم؛ میراث فرهنگی نیز یکی از همین عرصه‌ها است، تحقق این مساله نیز برنامه ریزی، هوشمندی و دقت را می‌طلبد.

وی در بخش پایانی با اشاره به سیاه نمایی‌های کشورها و رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: وقتی مردم دنیا واقعیات ایران را از نزدیک مشاهده می‌کنند به واهی بودن تبلیغات ایران ستیزی و اسلام ستیزی پی می‌برند و برنامه‌های دشمنان در این زمینه خنثی می‌شود.

The post آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مونسان ایران: به لحاظ زیارتی، گردشگری و درمانی زمینه‌های بسیار خوبی برای جذب گردشگر دارد appeared first on توریسم آنلاین.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *